Tesla obniża ceny swoich flagowych Modeli!

Tesla obniża ceny swoich flagowych Modeli!
06.03.2023 17:30
Po latach podwyżek cen, Tesla zaktualizowała cennik swoich wiodących modeli: Model S i Model X.
Model S zaczyna się teraz od zaledwie 90000 dolarów!
W ciągu ostatnich kilku lat Tesla stopniowo podnosiła ceny w całej swojej ofercie w związku z trudnościami w dostawach i ciągle rosnącą inflacją, ale także głównie z powodu cieszenia się sporym popytem. To w końcu zmieniło się w styczniu, kiedy Tesla wprowadziła obniżki cen w całej swojej linii pojazdów na całym świecie. Od tego czasu producent wprowadził kilka mniejszych korekt - przede wszystkim niewielkie podwyżki dla Modelu Y i niewielkie spadki cen dla Modelu 3.
Teraz podczas nocnej aktualizacji swojego konfiguratora online, Tesla obniżyła ceny na Model S i Model X:
- Model S Long Range AWD: z 94990 $ na 89990 $
- Model S Tri-Motor Plaid: z 114990 $ na 109990 $
- Model X Long Range teraz AWD: z 109990 $ na 99990 $
- Model X Tri-Motor Plaid: z 119990 $ na 109990 $
Jednak te cięcia cenowe przychodzą po latach wzrostu cen na Model S i Model X. Tesla miała problemy ze zwiększeniem produkcji nowych wersji modeli S i X - tworząc długi czasy oczekiwania, który producent wykorzystał cenowo.
Z Modelem S zaczynającym się teraz od 90000 dolarów, cena w zasadzie wraca do poziomu, na którym była latem 2021 roku.
Co ciekawe, Model S Plaid i Model X Plaid są teraz w tej samej cenie. Nie jest to pierwszy raz, kiedy to się stało, ale nie ma to większego sensu, ponieważ Tesla generalnie utrzymywała cenę większego elektrycznego SUV-a wyższą niż sedana, co nadal ma miejsce w przypadku wersji non-Plaid aż o 10000 dolarów.
Nowe cięcia cenowe przychodzą akurat w momencie, gdy Tesla odświeżyła Model S i Model X. Zauważyliśmy, że są to pierwsze modele, w których zastosowano nowy pakiet czujników Hardware 4 Autopilot/Self-Driving oraz nowy komputer.
Wszystkie pojazdy Model S i Model X są budowane we Fremont w Kalifornii i stamtąd są wysyłane na cały świat.
Jak przedstawiają się ceny Tesli na polskim rynku po obniżkach cen?
- Tesla Model 3 (podstawowa, napęd na tylne koła): 219990 zł (było: 244990 zł)
- Tesla Model 3 Long Range: 254990 zł (było: 284990 zł)
- Tesla Model 3 Performance: 284990 zł (było: 305990 zł)
- Tesla Model Y (podstawowa, napęd na tylne koła): 229990 zł (było: 274990 zł)
- Tesla Model Y Long Range: 259990 zł (było: 314990 zł)
- Tesla Model Y Performance: 299990 zł (było: 329990 zł)
Po takich obniżkach możemy śmiało doposażyć naszą Teslę np. w Auto Pilota i skorzystać z dopłat z programu „Mój Elektryk”!
Autor: Karolina
Zdjęcia: static1.pocketlintimages
|
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane