Chiński rywal Tesli, Xpeng, obniża koszty - usunięty lidar w europejskiej wersji SUV-a G9

Chiński rywal Tesli, Xpeng, obniża koszty - usunięty lidar w europejskiej wersji SUV-a G9
22.02.2023 12:30
Firma Xpeng potwierdziła, że SUV G9 zostanie wprowadzony na rynek europejski w nieco zmienionej wersji, niż ta wprowadzona na rynek w kraju macierzystym firmy- w Chinach. W przeciwieństwie do swojego chińskiego odpowiednika, Xpeng G9, który pojawi się w Holandii, Szwecji, Danii i Norwegii, będzie miał o dwa czujniki mniej. Jednym z czujników, które zostały usunięte z Xpeng G9 w Europie, był lidar 3D pojazdu.
Martin Stegelmeier z firmy Xpeng, szef planowania produktów na Europę, poinformował Automotive News Europe, że usunięcie lidaru z G9 było spowodowane kosztami.
początek cytatu
„Lidar jest niezwykle kosztowny. Chcemy być w czołówce ADAS dla europejskich producentów samochodów, ale musimy też oferować konkurencyjną cenę. Z lidarem nie bylibyśmy w stanie tego zrobić” – powiedział dyrektor.
koniec cytatu
Wydaje się, że w Europie Xpeng wykorzystuje koszt swoich pojazdów, jako kluczowy punkt sprzedaży. Jest to widoczne w cenie G9, która pobija rywali, takich jak BMW iX3, ceną niższą o ponad 20%. Nie oznacza to oczywiście, że Xpeng G9 jest najtańszym, w pełni elektrycznym SUV-em na rynku. Pojazd jest w rzeczywistości droższy, niż np. Model Y Tesli, który stał się bardziej przystępny cenowo, po obniżkach cen w styczniu tego roku.

Xpeng twierdzi jednak, że G9 może przejechać do 570 km na jednym ładowaniu, czyli o blisko 37 km więcej, niż Model Y Tesli. G9 jest również nieco większy niż Tesla, imponuje pierwszym w branży zaawansowanym system wspomagania kierowcy z pełnym scenariuszem oraz wykorzystuje platformę 800 V, która może obsługiwać ładowanie 480 kW. Dotychczas najlepsze wyniki na stacjach ładowania osiągały Lucid Air (300 kW), Porsche Taycan (270 kW) i Tesla Model 3/Model Y (250 kW). Możliwość uzupełniania energii z mocą do 480 kW brzmi intrygująco, gdyż oznacza to, że pojazd będzie w stanie odzyskać około 30 % baterii, w zaledwie 5 minut.
Pomimo braku lidaru, G9 nadal może pochwalić się ilością 29-ciu czujników, które pomagają pojazdowi wykonywać funkcje wspomagania jazdy, takie jak: adaptacyjny tempomat, centrowanie pasa ruchu i aktywna zmiana pasa ruchu. Wydaje się zatem, że podobnie jak Tesla, XPENG stawia przede wszystkim na zaawansowaną technologię, koncentrując się w pełni na możliwościach oprogramowania.
W naszej ocenie SUV G9 to godny rywal dla marek takich jak: Mercedes, BMW, Audi czy Tesla. Pytanie jednak do Was, czy zdecydowalibyście się rozważyć zakup tego samochodu?
Autor: xkuczx
Zdjęcia: blog.bilbasen.dk
|
Źródło: teslarati
|
Tagi:

Warto przeczytać

Fiat 500e: Nowa Platforma dla Przystępniejszej Ceny

Fiat 500e: Nowa Platforma dla Przystępniejszej Ceny

Fiat 500e, ikona miejskich ulic, szykuje się na kolejną odsłonę swojej historii. Tym razem, jednak, zmiany idą głębiej niż kiedykolwiek wcześniej. Zobacz więcej >>
Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Ogromne kłopoty finansowe, jakie dotknęły Fiskera, nie są przypadkowe, informuje TechCrunch. Okazuje się, że firma nie miała wewnętrznych procedur śledzenia transakcji, co doprowadziło do "zagubienia" milionów dolarów w opłatach od klientów. Zobacz więcej >>
Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Norweski oddział Circle K wprowadza rewolucyjny koncept, który może zmienić sposób, w jaki rozumiemy ładowanie samochodów elektrycznych. Przedstawiając innowacyjne podejście do ekologii i mobilności, firma zainstalowała ultraszybkie ładowarki, które wykorzystują energię wytwarzaną przez rowerki treningowe. Zobacz więcej >>
Samochody Elektryczne: Taniej Już Być Nie Może!

Samochody Elektryczne: Taniej Już Być Nie Może!

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych, coraz częściej pojawiają się głosy obawiające się przeciążenia sieci energetycznej i wzrostu cen prądu. Jednakże, najnowsze dane oraz raporty wskazują na zupełnie inną perspektywę. Według raportu amerykańskiej firmy Synapse Energy Economics, właściciele samochodów elektrycznych odnotowali znaczące korzyści finansowe w ciągu ostatniej dekady. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane