Jeśli będąc dzieckiem marzyłeś o posiadaniu prawdziwie sportowego auta, niskiego, z głośnym wydechem, twardym zawieszeniem i wyjątkowo rzadkim emblematem na masce, a po spełnieniu tego marzenia na torze pokonuje cię człowiek w 7-osobowym SUVie w kształcie jajka... to wiedz, że jesteś świadkiem końca pewnej epoki. Epoki, w której najmocniejsze supersamochody spalinowe nie są w stanie konkurować z elektrycznymi, rodzinnymi autami, kosztującymi ułamek ceny supersamochodu typu Lamborghini czy Ferrari.
To dzieje się na naszych oczach. Najnowsza generacja Tesli Model S i X w wersji PLAID, która osiąga moc ponad 1000 koni mechanicznych, będąc przy tym rodzinnym autem z dwoma bagażnikami i przestronnym wnętrzem, nie daje szans podczas drag raceów w USA takim supersamochodom jak wspomniane Lambo. I to pomimo refleksu emeryta za kierownicą Tesli.
Nawet najwięksi sceptycy elektromobilności muszą przyznać, że osiągi, które są w stanie wykręcać niepozorne, rodzinne auta elektryczne robią ogromne wrażenie. A minęło przecież dopiero 10 lat od pierwszego seryjnie wyprodukowanego modelu S Tesli. Jesteśmy na początku drogi, która już wydaje się być szalona.
Na wschodnim Mazowszu, w okolicach Siedlec, powstał wyjątkowy, 900-metrowy odcinek autostrady A2, który może odmienić polskie drogownictwo. To pierwszy w kraju fragment drogi wykonany z dwuwarstwowego betonu opartego na dwóch rodzajach niskoemisyjnych cementów – CEM II i CEM III. Zobacz więcej >>
Chińska firma Dreame Technology, dotychczas znana głównie z odkurzaczy, robotów sprzątających i sprzętu AGD, ogłosiła plany wejścia na rynek motoryzacyjny. Marka, która powstała w 2017 roku i szybko zdobyła globalną rozpoznawalność dzięki wsparciu Xiaomi, zapowiada budowę fabryki aut elektrycznych w Niemczech. Zobacz więcej >>
Na pierwszy rzut oka wyglądają jak samochody elektryczne – mają gniazdko do ładowania, niskie wskaźniki emisji w papierach i obietnicę ekologicznej jazdy. Ale najnowszy raport Transport & Environment (T&E) „Smoke screen: the growing PHEV emissions scandal” ujawnia, że w rzeczywistości wiele hybryd plug-in to „wilki w owczej skórze”. Zobacz więcej >>
Globalny rynek systemów magazynowania energii (BESS – Battery Energy Storage Systems) w pierwszej połowie 2025 roku nabrał imponującego tempa. Z najnowszego raportu Rho Motion wynika, że tylko w ciągu sześciu miesięcy producenci ogniw dostarczyli o 17 proc. Zobacz więcej >>
Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Na chińskim rynku pojawił się nowy gracz, Zeekr 007, model marki Zeekr, będącej częścią koncernu Geely. To elektryczne auto debiutuje nie tylko ze swoimi zaawansowanymi funkcjami, ale również z nietypową reklamą, gdzie pierwsze dziesięć sekund filmu to prezentacja gamy modelowej Tesli. Zobacz więcej >>
W ostatnich dniach roku Polacy zyskali dwie nowe, potężne stacje ładowania dla samochodów elektrycznych. Pierwsza z nich, Ionity Radomsko, została uruchomiona na terenie Portu Radomsko, będącego doskonałym miejscem postojowym w podróży między Górnym Śląskiem a Warszawą. Zobacz więcej >>