Jeśli będąc dzieckiem marzyłeś o posiadaniu prawdziwie sportowego auta, niskiego, z głośnym wydechem, twardym zawieszeniem i wyjątkowo rzadkim emblematem na masce, a po spełnieniu tego marzenia na torze pokonuje cię człowiek w 7-osobowym SUVie w kształcie jajka... to wiedz, że jesteś świadkiem końca pewnej epoki. Epoki, w której najmocniejsze supersamochody spalinowe nie są w stanie konkurować z elektrycznymi, rodzinnymi autami, kosztującymi ułamek ceny supersamochodu typu Lamborghini czy Ferrari.
To dzieje się na naszych oczach. Najnowsza generacja Tesli Model S i X w wersji PLAID, która osiąga moc ponad 1000 koni mechanicznych, będąc przy tym rodzinnym autem z dwoma bagażnikami i przestronnym wnętrzem, nie daje szans podczas drag raceów w USA takim supersamochodom jak wspomniane Lambo. I to pomimo refleksu emeryta za kierownicą Tesli.
Nawet najwięksi sceptycy elektromobilności muszą przyznać, że osiągi, które są w stanie wykręcać niepozorne, rodzinne auta elektryczne robią ogromne wrażenie. A minęło przecież dopiero 10 lat od pierwszego seryjnie wyprodukowanego modelu S Tesli. Jesteśmy na początku drogi, która już wydaje się być szalona.
Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>