Amerykański rynek pojazdów elektrycznych niemal podwoił się w ubiegłym roku, a liczba rejestracji BEV wzrosła do 5,6% rejestracji pojazdów lekkich w porównaniu z 2021 rokiem gdzie wynosiła ona 3,1%
W 2022 roku liczba rejestracji nowych pojazdów elektrycznych wyniesie 756534 (+57%) - wynika z danych Experian przytoczonych przez Automotive News. Co ciekawe, spektakularny wzrost rynku EV nastąpił, gdy cały rynek lekkich pojazdów odnotował 11-procentowy spadek rejestracji do 13,6 mln.Tesla odpowiadała za 64% amerykańskiego rynku EV, z 484351 rejestracjami - to wzrost o 41% w stosunku do roku 2021. Prawie połowę z nich stanowiła Tesla Model Y, z 228312 nowymi rejestracjami (wzrost o 35%).
Wśród pięciu najpopularniejszych EV w ubiegłym roku, Tesla miała cztery, a do jej Modelu Y, Modelu 3, Modelu S i Modelu X dołączył Ford Mustang Mach-E, który zajął trzecie miejsce. Pomimo wzrostu rejestracji, udział Tesli w amerykańskim rynku EV spadł do 64% w zeszłym roku z 71% w 2021 roku po premierach popularnych nowych modeli, takich jak Cadillac Lyriq, Ford F-150 Lightning, Kia EV6 i więcej.
Ford zajął drugie miejsce za Teslą w rejestracjach EV w USA z 7,5% udziałem w rynku i 56464 rejestracjami (ponad dwukrotnie w porównaniu do 2021 roku), podczas gdy Chevrolet zajął trzecie miejsce z 4,8% udziałem w rynku i 36245 rejestracjami (+41%), w dużej mierze dzięki budżetowemu Boltowi EV i EUV. Kolejne miejsca zajęły marki Hyundai Motor Group, Kia z 3,8% udziałem w rynku i 28506 rejestracjami (ponad trzykrotnie w porównaniu z rokiem 2021) oraz Hyundai z 3,5% udziałem w rynku i 26825 rejestracjami (+142%). Audi było najlepiej sprzedającą się tradycyjną marką luksusową z 2,1% udziałem w rynku. Jednak producenci samochodów starszego typu z trudem utrzymywali poziom produkcji niezbędny do zaspokojenia popytu. Ponadto duże marki, takie jak Chevrolet, nie rozpoczęły jeszcze planowanej ofensywy w zakresie pojazdów elektrycznych.Analitycy spodziewają się, że udział Tesli w rynku będzie się zmniejszał w miarę jak starsi producenci samochodów oraz startupy z branży EV, takie jak Rivian, będą zwiększać produkcję. Jednak lider sprzedaży firmy prawdopodobnie pozostanie, ponieważ Tesla okazuje się trudnym do pokonania rywalem na szczycie list sprzedaży.