Subaru zapowiedziało kolejne wycofanie swojego pierwszego samochodu elektrycznego Solterry z powodu niedokręconych śrub w piastach kół. Związane jest ono z poprzednim wycofaniem, które obejmowało zarówno Solterrę, jak i bZ4X. Problem dotyczy 1182 samochodów, a Subaru poinformowało właścicieli aby nie jeździli swoimi samochodami dopóki problem nie zostanie rozwiązany.
Subaru twierdzi, że problem został spowodowany przez wykonawcę zewnętrznego, który nie wykonał prawidłowo procedury naprawczej dla poprzednio wycofanych samochodów. Wykonawca mógł pozostawić niektóre śruby niedokręcone, co mogło spowodować poluzowanie kół.
Poprzednie wycofanie dotyczyło podobnego potencjalnego problemu bezpieczeństwa związanego z piastami, co mogło spowodować ich poluzowanie i potencjalne odpadnięcie kół. Problem został odkryty tuż przed rozpoczęciem dostawy Solterry w USA, co spowodowało kilkumiesięczne opóźnienie pierwszych dostaw. Problem dotyczył również Toyoty bZ4X, która właśnie rozpoczęła sprzedaż w USA.
Ten problem ma jednak prostsze rozwiązanie niż poprzedni - Subaru nie będzie musiało wstrzymywać sprzedaży Solterry, a jedynie dokręcić śruby piasty w samochodach dotkniętych tym problemem. Centra serwisowe Subaru będą mogły wykonać przegląd i usługę bezpłatnie dla właścicieli. Ponownie Subaru poinstruowało właścicieli, aby nie jeździli swoimi Solterrami, dopóki samochód nie zostanie naprawiony. Nic nie wskazuje na to, że nowy problem dotyczy Toyoty bZ4X.
Subaru będzie kontaktować się z właścicielami, ale można odwiedzić stronę internetową Subaru lub NHTSA i wprowadzić swój numer VIN, aby dowiedzieć się, czy twój samochód jest bezpieczny i w pełni sprawny. Można również zadzwonić do NHTSA's Vehicle Safety Hotline na 888-327-4236, choć to jest tylko otwarte od poniedziałku do piątku 8am-8pm czasu wschodniego.
Test nowej Solterry znajdziecie tutaj:
Dajcie nam koniecznie znać w komentarzach jakie odczucia macie co do sytuacji jaką Subaru zafundowało nowym właścicielom Solterry!
15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>