Subaru zapowiedziało kolejne wycofanie swojego pierwszego samochodu elektrycznego Solterry z powodu niedokręconych śrub w piastach kół. Związane jest ono z poprzednim wycofaniem, które obejmowało zarówno Solterrę, jak i bZ4X. Problem dotyczy 1182 samochodów, a Subaru poinformowało właścicieli aby nie jeździli swoimi samochodami dopóki problem nie zostanie rozwiązany.
Subaru twierdzi, że problem został spowodowany przez wykonawcę zewnętrznego, który nie wykonał prawidłowo procedury naprawczej dla poprzednio wycofanych samochodów. Wykonawca mógł pozostawić niektóre śruby niedokręcone, co mogło spowodować poluzowanie kół.
Poprzednie wycofanie dotyczyło podobnego potencjalnego problemu bezpieczeństwa związanego z piastami, co mogło spowodować ich poluzowanie i potencjalne odpadnięcie kół. Problem został odkryty tuż przed rozpoczęciem dostawy Solterry w USA, co spowodowało kilkumiesięczne opóźnienie pierwszych dostaw. Problem dotyczył również Toyoty bZ4X, która właśnie rozpoczęła sprzedaż w USA.
Ten problem ma jednak prostsze rozwiązanie niż poprzedni - Subaru nie będzie musiało wstrzymywać sprzedaży Solterry, a jedynie dokręcić śruby piasty w samochodach dotkniętych tym problemem. Centra serwisowe Subaru będą mogły wykonać przegląd i usługę bezpłatnie dla właścicieli. Ponownie Subaru poinstruowało właścicieli, aby nie jeździli swoimi Solterrami, dopóki samochód nie zostanie naprawiony. Nic nie wskazuje na to, że nowy problem dotyczy Toyoty bZ4X.
Subaru będzie kontaktować się z właścicielami, ale można odwiedzić stronę internetową Subaru lub NHTSA i wprowadzić swój numer VIN, aby dowiedzieć się, czy twój samochód jest bezpieczny i w pełni sprawny. Można również zadzwonić do NHTSA's Vehicle Safety Hotline na 888-327-4236, choć to jest tylko otwarte od poniedziałku do piątku 8am-8pm czasu wschodniego.
Test nowej Solterry znajdziecie tutaj:
Dajcie nam koniecznie znać w komentarzach jakie odczucia macie co do sytuacji jaką Subaru zafundowało nowym właścicielom Solterry!
W Teksasie wydarzyło się coś, co może zwiastować nową erę w motoryzacji. Tesla ogłosiła, że egzemplarz Modelu Y samodzielnie przejechał z fabryki Giga Texas w Austin prosto do domu klienta – i to bez kierowcy na pokładzie. Zobacz więcej >>
Apple nie zwalnia tempa – podczas konferencji WWDC 2025 zaprezentowano nową wersję CarPlay. System, z którego codziennie korzystają miliony kierowców, zyskał nie tylko odświeżony wygląd, ale i szereg nowych funkcji – szczególnie ważnych dla właścicieli aut elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe zasady ładowania na Superchargerach Tesli wchodzą w życie także w Polsce. Od teraz kierowcy mogą zapłacić nawet 2 zł za minutę, jeśli będą ładować pojazd powyżej 80% baterii. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>