TEST: Jak długo auto elektryczne utrzyma zimą ciepło w kabinie?

TEST: Jak długo auto elektryczne utrzyma zimą ciepło w kabinie?
11.03.2023 23:32
Bardzo często wśród elektrosceptyków podnoszony jest argument problematycznego utknięcia autem elektrycznym zimą na autostradzie i ryzyko zamarznięcia w aucie. Jak wiadomo, auto spailnowe, które utknęło w korku, można zatankować za pomocą kanistra, a w przypadku auta z baterią podładowanie będzie bardziej problematyczne. Ale czy rzeczywiście należy się bać takich sytuacji?
początek cytatu
- Utkniesz w korku zimą, po 3 godzinach bateria się rozładuje i zamarzniesz!
koniec cytatu
początek cytatu
- W elektryku ogrzewanie zabiera 50% zasięgu
koniec cytatu
Test sprawdzający jak długo auto elektryczne będzie w stanie utrzymać zimą temperaturę 21 stopni Celsjusza wykonał Bjørn Nyland, który na swoim profilu bardzo skrupulatnie testuje zarówno auta elektryczne jak i hybrydowe. Do testów użył najnowszą Teslę Model S Plaid z 2023 roku. Na dworze warunki zimowe, śnieg, a temperatura wahająca się od -5 do +5 stopni (noc i dzień). Bateria została naładowana do 100% i rozpoczął się test.
Wynik testu
Tesla była w stanie w takich warunkach utrzymywać temperaturę w kabinie na poziomie 21 stopni Celsjusza przez 102 godziny czyli 4,5 doby! Średnie zużycie prądu pobierane przez auto na podgrzanie kabiny wynosiło nieco poniżej 1kWh. Co przy baterii o pojemności 100kW wystarcza na grzanie właśnie ponad 100h. Wszystko za sprawa niezwykle wydajnej pompy ciepła.
Wnioski?
Jak widać problem nie jest istotny. Oczywiście podczas jazdy autostradą nie będziemy mieć 100% baterii, ale nawet mając 30% baterii będziemy w stanie ponad dobę siedzieć w aucie w niezwykle komfortowych warunkach. Skąd więc ten strach u sceptyków? Bierze się on z przekonania, że ogrzewanie auta zużywa dużo prądu. To jak widać jest nieprawdą. Zwłaszcza najnowsze niezwykle wydajne pompy ciepła, które montowane są w nowych autach, pobierają bardzo mało prądu.
Oczywiście tego typu test nie przekona elektrosceptyków, ale powinien uspokoić posiadaczy EV - te auta zimą zapewnią Wam spokój w trasie, nawet jeśli na kilkanaście godzin utkniecie w korku.
Autor: motoevo

Warto przeczytać

Tesla Model Y "Van": Innowacja w Świecie Elektrycznych Samochodów Dostawczych

Tesla Model Y "Van": Innowacja w Świecie Elektrycznych Samochodów Dostawczych

Tesla kontynuuje rewolucję w świecie samochodów elektrycznych, wprowadzając do swojej oferty w Francji nową wersję - Tesla Model Y Van. Ta elektryczna dostawcza odsłona oferuje nie tylko zasięg 565 km WLTP, ale także praktyczne rozwiązania dostosowane do profesjonalnych potrzeb. Zobacz więcej >>
Nowy Volkswagen ID.3 GTX: Elektryczne Przełomy i Nowe Możliwości

Nowy Volkswagen ID.3 GTX: Elektryczne Przełomy i Nowe Możliwości

Volkswagen ID.3 GTX, najnowszy dodatek do rodziny samochodów elektrycznych Volkswagena, właśnie został oficjalnie zaprezentowany, gotowy, by zrewolucjonizować świat elektrycznej mobilności. Wyposażony w imponującą baterię o pojemności 84 (79) kWh oraz dwie potężne wersje napędowe, ten model obiecuje jeszcze większe osiągi i jeszcze większy zasięg. Zobacz więcej >>
Program "Mój Elektryk": 249 Milionów Złotych Do Rozdysponowania

Program "Mój Elektryk": 249 Milionów Złotych Do Rozdysponowania

Na dzień 16 lutego 2024 roku program "Mój Elektryk" zbiera imponujące statystyki. Społeczeństwo odpowiedziało entuzjastycznie, składając już 19 010 wniosków o dofinansowanie. Zobacz więcej >>
Apple rezygnuje z samochodu elektrycznego za 100 000 dolarów

Apple rezygnuje z samochodu elektrycznego za 100 000 dolarów

Według doniesień Bloomberga, Apple zakończył prace nad swoim ambitnym projektem Titan – samochodem elektrycznym, który miał konkurować z Teslą. Nie tylko kwestie finansowe przyczyniły się do tej decyzji, lecz także obawy o opłacalność oraz niepewność, czy pojazd kiedykolwiek wejdzie na rynek. Zobacz więcej >>
Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Tesla charakteryzuje się dużą różnorodnością w temacie baterii. Kupując Model 3 możesz wejść w posiadanie auta z bateriami LFP (litowo-fosforanowo-żelazowe) albo NCM/NCA (litowo-niklowo-kobaltowo-manganowe / litowo-niklowo-kobaltowo-aluminiowe). Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane