Grupa Volkswagen ogłosiła zmieniony cel w sprzedaży pojazdów elektrycznych w Europie do 2030 r. W miarę wprowadzania na rynek szeregu nowych i udoskonalonych modeli pojazdów elektrycznych marki Volkswagen, Grupa zdecydowała się podnieść sobie poprzeczkę i zwiększyć plany sprzedażowe w Europie aż do 80 % do 2030 roku. Zmieniony cel nawiązuje do strategii Accelerate, powstałej w 2021 roku i określającej pierwotne cele sprzedażowe firmy. Grupa Volkswagen postanowiła wówczas, że do 2030 roku sprzedaż samochodów elektrycznych w Europie wyniesie przynajmniej 70 %, a w Chinach i USA 50 %.
Teraz jednak
Thomas Ulbrich, kierujący działem New Mobility Volkswagena, podzielił się informacją o zmianie strategii sprzedażowej marki, zakładającej sprzedaż EV o 10 % wyższą. 80 % to obecnie najbardziej ambitny cel sprzedaży pojazdów elektrycznych spośród wszystkich marek Grupy, do których należą m.in. Audi, Skoda, Seat.
„Marka Volkswagen zawsze przoduje w tych kwestiach w grupie i czujemy się zobowiązani do stawiania sobie tak wysokich celów”- powiedział Thomas Ulbrich.
Cel ten wydaje się szczególnie wysoki jak na to, że sprzedaż pojazdów typu BEV stanowiła nieco ponad 10% całkowitej sprzedaży samochodów osobowych Volkswagena w 2022 r. Ulbrich powiedział jednak, że zmieniony cel w Europie ma przede wszystkim pokazywać zaangażowanie Grupy w strategię elektryfikacji.
Patrząc w przyszłość, producent zapowiedział już premierę Tiguan’a, czyli swojego najlepiej sprzedającego się modelu w historii marki, w wariancie elektrycznym na 2025 rok, a za niespełna miesiąc możemy spodziewać się światowej premiery odświeżonej wersji VW ID.7. Nie mamy wątpliwości, że Volkswagen jest zdeterminowany, by do 2030 roku stać się wiodącym liderem na rynku EV. Wierzymy, że VW osiągnie nowe cele, a przy tym, że jego działania staną się motorem napędowym dla innych marek motoryzacyjnych w kwestii elektryfikacji.