Build Your Dreams podbija Chiny a za niedługo i Europę!

Build Your Dreams podbija Chiny a za niedługo i Europę!
21.03.2023 09:30
Firma Build Your Dreams (BYD) kontynuuje ekspansję na nowych rynkach, w tym w Azji Środkowej, gdzie chiński producent samochodów począwszy od tego miesiąca wprowadza na rynek trzy nowe modele. Będzie to Han EV, a także dwa hybrydowe plug-iny. BYD, skrót od "Build Your Dreams", to chiński konglomerat produkcyjny założony w 1995 roku, choć jego dział motoryzacyjny powstał dopiero osiem lat później. Mimo to, BYD chwali się dwiema dekadami doświadczenia w branży motoryzacyjnej, a ostatnio wykazał się zdolnością do przystosowania się do nowej rzeczywistości, opartej na elektryfikacji.
Zgodnie z zapowiedziami BYD ogłosił, iż kończy produkcję aut spalinowych, wzmacniając swój status jednego z największych na świecie producentów EV, pomimo że większość swoich pojazdów sprzedaje wciąż wyłącznie w Chinach. To powoli się jednak zmienia, ponieważ BYD szuka ekspansji poza Azją, aby zapewnić globalny dostęp do swojej rosnącej oferty pojazdów w pełni elektrycznych.
Latem 2022 roku BYD Auto podzielił się planami dalszej ekspansji w Azji, rozpoczynając sprzedaż swoich pojazdów elektrycznych na rynku japońskim. Po tej wiadomości szybko nastąpiła zapowiedź sprzedaży EV w Niemczech i Szwecji. BYD nie poprzestaje na tym i już wymienia kolejne rynki, na których za moment chce zadebiutować. Mowa tu o takich krajach jak Norwegia, Dania, Holandia, Francja, Belgia i ostatnio Wielka Brytania. Dziś BYD zwraca wzrok z powrotem na Azję, ogłaszając wejście do Uzbekistanu, zaczynając od trzech zelektryfikowanych modeli dostępnych do zamówienia już w tym miesiącu.
Producent samochodów ogłosił oficjalną premierę podczas imprezy "BYD and Uzbekistan New Energy Vehicle Premiere", która odbyła się 16 marca, podczas której podano ceny przedsprzedaży trzech modeli widocznych powyżej. Premiera obejmuje dwa PHEV - BYD Chazor, Song Plus DM-i, plus całkowicie elektryczny BYD Han.
początek cytatu
Pierwsze auta BYD przybyły do Uzbekistanu w marcu, kolejna dostawa dotrze na początku kwietnia, oferując klientom w Uzbekistanie zupełnie nowe doświadczenie z jazdy EV, dzięki najnowocześniejszym hybrydowym technologiom opracowanym przez BYD.
koniec cytatu
BYD twierdzi, że otworzy "Salony Pionierskie" w całej stolicy Uzbekistanu - Taszkencie. Przygotowania do wejścia na rynek Uzbekistanu w Azji Środkowej rozpoczęły się w grudniu 2022 roku i były możliwe tak szybko dzięki wspólnemu przedsięwzięciu z UzAuto. Chiński producent samochodów opisuje swoje najnowsze wejście na rynek jako fundament "ekscytującej, perspektywicznej współpracy", która już teraz obejmuje współpracę z lokalnymi dealerami w celu zapewnienia klientom BYD sprzedaży i obsługi posprzedażowej oraz wsparcia.
Jak widać Chińczycy w branży motoryzacyjnej nie próżnują i aktywnie działają w wielu kierunkach, próbując rozszerzyć swoją ekspansję na kolejne kraje. Czy wkrótce uda im się przejąć światową kontrolę nad branżą motoryzacyjną, która dotychczas była w rękach krajów zachodnich? Wszystko na to wskazuje. Zwłaszcza, że powoli poza masową ilością i niską ceną zaczynają oferować też coraz wyższą jakość.
Autor: Karolina
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?

Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?

Mercedes-Benz, znany z luksusu i innowacyjnych rozwiązań, wprowadza zmiany w cenniku swojej usługi ładowania pojazdów elektrycznych – Mercedes Me Charge. Zmiany te dotykają zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych, co może wywołać mieszane reakcje wśród użytkowników elektrycznych modeli tej marki. Zobacz więcej >>
Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane