Volkswagen potwierdził, że ID.Buzz zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych jeszcze w tym roku. VW ID.Buzz urzekł nabywców stylistyką retro i elektrycznym układem napędowym, co jest rzadkością w ofercie Volkswagena w Stanach Zjednoczonych. Na szczęście klienci nie będą musieli długo czekać, ponieważ VW potwierdził, że nadchodząca elektryczna furgonetka zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych tego lata.
Niewiele wiadomo o nadchodzącym ID.Buzz, ale kilka kluczowych szczegółów zostało upublicznionych. Przede wszystkim furgonetka, która trafi do USA, będzie wersją z wydłużonym rozstawem osi, a nie mniejszą wersją 5-osobową, którą obecnie można zamawiać w Europie. Przestronna kabina zostanie wyposażona w trzy rzędy wygodnych siedzeń, a elektryczny układ napędowy ID.Buzz będzie dostępny w konfiguracjach z napędem na tylne i wszystkie koła, zapewniając zasięg jazdy, który ma wynosić około 260 mil. VW twierdzi, że po podłączeniu do szybkiej ładowarki DC, furgonetka będzie w stanie naładować akumulator od 5 do 80 procent pojemności w ciągu 30 minut. Firma planuje również wprowadzić technologię plug-and-charge, która w zasadzie eliminuje potrzebę korzystania z aplikacji lub karty płatniczej do odblokowania ładowarki.
Chociaż nie ma wątpliwości, że ID.Buzz będzie kluczowym modelem w sprzedaży VW w nadchodzących latach, może również stanowić ważny punkt zwrotny w sprzedaży pojazdów elektrycznych w Ameryce Północnej. Obecnie VW nadal walczy o udział w lokalnym rynku, przegrywając z amerykańskimi i japońskimi konkurentami. Z reakcji widzów na zapowiedź najnowszego modelu pojazd wynika jednak, że VW może szykować się na ogromny sukces furgonetki po jej debiucie jeszcze w tym roku.
Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>