Ford opatentował właśnie nowy projekt drzwi skrzydłowych, czerpiąc inspirację z Tesli Model X. Mimo że modele Tesli są na rynku od dłuższego czasu, nadal zachowują futurystyczny styl, co stanowi inspirację dla innych producentów samochodów. Najnowszy patent Forda na projekt drzwi skrzydłowych jest doskonałym przykładem zaangażowania marki w projektowanie pojazdów i tworzenie unikalnych i kreatywnych elementów.
Konstrukcja obejmuje masywne boczne drzwi, które jednocześnie otwierają przednie, jak i tylne siedzenia. Projekt drzwi jest charakterystyczny dla dużego SUV-a z dużym i wygodnym wnętrzem. Co ciekawe, mechanicznie drzwi otwierają się poprzez zmotoryzowane ramiona, a nie system zawiasów od środka dachu, jak w przypadku Tesli Model X.
Warto dodać, że nie jest to pierwszy raz, kiedy Ford pokusił się o drzwi skrzydłowe – pierwszy jego projekt został zaprezentowany w pojeździe koncepcyjnym Lincoln Navigator z 2018 roku – a wiele tożsamych rozwiązań konstrukcyjnych zostało wykorzystanych i teraz. Obie konstrukcje mają np. ten sam system wejść, tj. automatycznie wysuwane schody, witające pasażerów wchodzących do pojazdu. Co więc różni oba projekty? W najnowszym projekcie patentowym tylko jedna strona pojazdu otwiera się masywnymi drzwiami skrzydłowymi, podczas gdy działający prototyp z 2018 roku wykorzystywał dwoje drzwi, po jednym z każdej strony. Co więcej, wnętrze prototypowego modelu było znacznie bardziej tradycyjne, z zestawem foteli kapitańskich zamiast zestawu wypoczynkowego, który możemy dostrzec na ilustracjach patentowych w nowym projekcie.
I choć nie jest jasne, czy i kiedy tak ekscytujący projekt drzwi trafi na rynek samochodowy, to jednak wprowadzenie tak innowacyjnej cechy konstrukcyjnej może zdecydowanie zainteresować kierowców i przyciągnąć do Forda nową grupę klientów... szczególnie, że producent coraz bardziej skupia na elektryfikacji swoich pojazdów!
Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Po krótkiej przerwie Tesla ponownie uruchamia w Polsce program linków polecających, dzięki któremu zyskać mogą zarówno aktualni właściciele pojazdów Tesli, jak i nowi nabywcy, którzy skorzystają z unikalnego kodu rekomendacji. To szansa na zniżki dla klientów oraz premie dla polecających, co przyciąga coraz więcej zainteresowanych. Zobacz więcej >>
Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>