Porównanie osiągów rasowego samochodu sportowego ze średnim silnikiem, takiego jak Chevrolet Corvette Z06 z 2023 roku, z luksusowym sedanem byłoby bezużytecznym działaniem przed pojawieniem się pojazdów elektrycznych. Jednak pojazdy elektryczne zmieniły zasady gry, głównie dzięki błyskawicznemu przyspieszeniu, które jest możliwe dzięki natychmiastowo dostępnemu szczytowemu momentowi obrotowemu. Mamy teraz pickupa, który przyspiesza od 0 do 100 w 3 sekundy - Rivian R1T - i luksusowe sedany, które pokonują ten sam dystans w mniej niż 2 sekundy - Tesla Model S Plaid i Lucid Air Sapphire.
W najnowszym odcinku swojej serii internetowej U-Drag nasi koledzy z Edmunds Cars chcieli sprawdzić, czy luksusowy sedan zasilany energią elektryczną może dotrzymać kroku jednemu z najszybszych samochodów sportowych dostępnych obecnie w sprzedaży, Chevroletowi Corvette Z06 z 2023 roku.
Postanowili zmierzyć się z Corvette Z06 i Lucid Air Grand Touring i sprawdzić, który z nich lepiej radzi sobie na torze U-Drag, który obejmuje 400 metrowy wyścig typu drag, strefę hamowania, strefę manewrową, w której samochody wykonują manewr "u-turn", oraz 400 metrowy wyścig typu roll.
Przed zagłębieniem się w film, oto krótkie podsumowanie specyfikacji obu zawodników. Corvette Z06 jest napędzana przez zamontowany pośrodku 5,5-litrowy silnik V8, który dostarcza 670 koni mechanicznych. Podpięty do 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów napędzającej tylne koła, V8 z płaskim korbowodem pozwala Corvette Z06 rozpędzić się od zera do 100km/h w 2,9 sekundy.
Lucid Air Grand Touring posiada dwusilnikowy układ napędowy AWD produkujący 819KM. Daje to ogromną przewagę mocy nad Corvette Z06.
EV waży 2370kg, Corvette Z06 waży 1670kg. To powinno oznaczać, że oba samochody są dość wyrównane w tej bitwie, ale czy są?
Cóż, nie psując wam filmu, powiemy tylko, że Lucid nie błyszczy w dziedzinie hamowania i pokonywania zakrętów w porównaniu z Corvette Z06. To nie jest zaskakujące, ponieważ te dwa samochody mają zupełnie inne przeznaczenie i są skierowane do zupełnie innych odbiorców. Mimo to stoczyły fajną i ekscytującą walkę.
Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>