Porównanie osiągów rasowego samochodu sportowego ze średnim silnikiem, takiego jak Chevrolet Corvette Z06 z 2023 roku, z luksusowym sedanem byłoby bezużytecznym działaniem przed pojawieniem się pojazdów elektrycznych. Jednak pojazdy elektryczne zmieniły zasady gry, głównie dzięki błyskawicznemu przyspieszeniu, które jest możliwe dzięki natychmiastowo dostępnemu szczytowemu momentowi obrotowemu. Mamy teraz pickupa, który przyspiesza od 0 do 100 w 3 sekundy - Rivian R1T - i luksusowe sedany, które pokonują ten sam dystans w mniej niż 2 sekundy - Tesla Model S Plaid i Lucid Air Sapphire.
W najnowszym odcinku swojej serii internetowej U-Drag nasi koledzy z Edmunds Cars chcieli sprawdzić, czy luksusowy sedan zasilany energią elektryczną może dotrzymać kroku jednemu z najszybszych samochodów sportowych dostępnych obecnie w sprzedaży, Chevroletowi Corvette Z06 z 2023 roku.
Postanowili zmierzyć się z Corvette Z06 i Lucid Air Grand Touring i sprawdzić, który z nich lepiej radzi sobie na torze U-Drag, który obejmuje 400 metrowy wyścig typu drag, strefę hamowania, strefę manewrową, w której samochody wykonują manewr "u-turn", oraz 400 metrowy wyścig typu roll.
Przed zagłębieniem się w film, oto krótkie podsumowanie specyfikacji obu zawodników. Corvette Z06 jest napędzana przez zamontowany pośrodku 5,5-litrowy silnik V8, który dostarcza 670 koni mechanicznych. Podpięty do 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów napędzającej tylne koła, V8 z płaskim korbowodem pozwala Corvette Z06 rozpędzić się od zera do 100km/h w 2,9 sekundy.
Lucid Air Grand Touring posiada dwusilnikowy układ napędowy AWD produkujący 819KM. Daje to ogromną przewagę mocy nad Corvette Z06.
EV waży 2370kg, Corvette Z06 waży 1670kg. To powinno oznaczać, że oba samochody są dość wyrównane w tej bitwie, ale czy są?
Cóż, nie psując wam filmu, powiemy tylko, że Lucid nie błyszczy w dziedzinie hamowania i pokonywania zakrętów w porównaniu z Corvette Z06. To nie jest zaskakujące, ponieważ te dwa samochody mają zupełnie inne przeznaczenie i są skierowane do zupełnie innych odbiorców. Mimo to stoczyły fajną i ekscytującą walkę.
Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Na majówkę i cały maj kierowcy elektryków mają powody do zadowolenia! ORLEN Charge ogłasza dużą promocję – ładowanie aut elektrycznych będzie tańsze nawet o 35%!
Tańsze ładowanie – szczegóły promocji
Od 30 kwietnia do 30 maja 2025 r. obowiązują nowe, niższe stawki na ładowanie samochodów elektrycznych na stacjach ORLEN Charge. Zobacz więcej >>
Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>