W incydencie brał udział Danny, kierowca Tesli Model 3, który jechał pasem ekspresowym, aż natknął się na samochód, który poruszał się z prędkością zaledwie około 80 kilometrów na godzinę. Kierowca Tesli zmienił pas ruchu, aby wyprzedzić pojazd, zanim dołączył z powrotem. Spojrzenie na nagranie z kamery Tesli pokazało, że Honda Fit pozornie przyspiesza, gdy Model 3 łączył się z powrotem na pas ekspresowy.
Właściciel Modelu 3 nie przeszkadzał już tak bardzo Hondzie Fit, ale kierowca hatchbacka wydawał się niezwykle zdenerwowany takim obrotem sprawy. Jak można było zobaczyć na filmie, kierowca Hondy w końcu dogonił i odciął Model 3, kilkakrotnie sprawdzając hamulcem całkowicie elektrycznego sedana. W pewnym momencie Honda wyhamowała Teslę do tego stopnia, że oba pojazdy niemal się zatrzymały.
Gdy właściciel Tesli próbował wybrnąć z sytuacji, Model 3 ustawił się w jednej linii z Hondą Fit. I właśnie w tym momencie kierowca Hondy, z opuszczonymi szybami, rzucił w Teslę kijem bejsbolowym. Kij na szczęście nie trafił w szybę pasażera, ale i tak uszkodził samochód. Właściciel Modelu 3 popędził następnie na najbliższy posterunek policji, a nagranie z Teslacam zostało ostatecznie wykorzystane jako dowód.
Oprócz rachunku za naprawę w wysokości 600 dolarów, który kierowca Modelu 3 musiał zapłacić w związku z incydentem, szalejący na drodze kierowca zakończył również tworzenie poważnego zagrożenia na drodze. Przypadkowe kije bejsbolowe na autostradzie mogą być przecież niezwykle niebezpieczne, zwłaszcza dla rowerów, które poruszają się w tym rejonie nocą.
Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>