Płonąca Tesla Model S została dostrzeżona na ulicy w Spokane, w stanie Waszyngton, w USA. Policja początkowo sądziła, że zapaliła się sama z powodu akumulatora, ale okazuje się, że było to podpalenie. Auta elektryczne cieszą się niesłuszną opinią często płonących, mimo że nie ma dowodów na to, że płoną one częściej niż samochody napędzane benzyną. Pomimo braku dowodów, reputacja ta rozprzestrzeniła się i to jest pierwsza rzecz, którą założył Departament Policji w Spokane, gdy dostrzegli Teslę Harrolda Harristona w ogniu.
Harriston przekazał, że policja powiedziała mu, iż pojazdy elektryczne "mają tendencję" do zapalania się. Wyraził swój sprzeciw, ale nie uwierzyli mu, dopóki nie był w stanie wyciągnąć z samochodu nagrania Sentry Cam. Sentry Cam to zintegrowany system kamer Tesli, który nagrywa wideo z tego, co dzieje się wokół pojazdu. Był on już wcześniej wykorzystywany do łapania przestępców - zwłaszcza wandali uszkadzających pojazdy Tesli. Samochód był w stanie nagrać osobnika podchodzącego do Tesli i oblewającego ją benzyną przed podpaleniem. Harriston podzielił się filmem z lokalnymi mediami:
To przekonało policję, że było to podpalenie, a nie samoistne zapalenie się Tesli. Teraz szukają osoby odpowiedzialnej i miejmy nadzieję, że doprowadzi to do poznania motywu działania. Harriston twierdzi, że nawet nie mieszka w Spokane i że był w mieście, aby odwiedzić przyjaciela. Nie było wyraźnego powodu, dla którego ktoś chciałby podpalić jego samochód.
Nie jest jasne, czy pojazd był celem ataku, ponieważ jest to Tesla. W przeszłości Tesle i stacje ładowania były celem ataków osób sprzeciwiających się pojazdom elektrycznym.
To może być jeden z takich przypadków, lub może to być przypadkowy akt wandalizmu.
Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>