Volkswagen opracowuje kilka całkowicie elektrycznych crossoverów i SUV-ów, starając się zdobyć większy udział w rynku EV. Podczas gdy VW nadal dominuje w sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi, nie udało mu się uzyskać znaczącego tempa w przypadku pojazdów elektrycznych. Jego początkowe oferty dedykowane EV, ID.3 i ID.4, były nękane przez problemy z oprogramowaniem na starcie i nie udało się znacząco podciąć cen Tesli dla Modelu 3 i Y.
Niemniej jednak, Volkswagen wciąż sprzedaje imponującą ilość samochodów elektrycznych. W zeszłym roku producent dostarczył 325100 EV na całym świecie. Tymczasem cała Grupa VW sprzedała 572100 samochodów elektrycznych. Liczby te tylko wyglądają nieco rozczarowująco w porównaniu z Teslą, która sprzedała ponad 1,3 mln EV w zeszłym roku.
Jednak VW chce szybko nadrobić zaległości. Niedawno ujawniony przez niemieckiego producenta sedan ID.7 charakteryzuje się nowym sprzętem i ponad 485 kilometrami zasięgu. Volkswagen wprowadził również swój długo oczekiwany MPV, ID. Buzz, w Europie na początku tego roku.
Jeśli chodzi o przyszłe modele elektryczne, mamy teraz pewne spostrzeżenia: dużo crossoverów i SUV-ów. W związku z tym, że segment ten nadal rośnie, ma sens, że VW chce dodać więcej ofert do swojej linii EV crossoverów i SUV-ów. Nowy raport AutoCar sugeruje, że VW planuje wprowadzić dwa nowe elektryczne crossovery i jeden SUV do 2028 roku.
Po pierwsze, elektryczny Tiguan pojawi się w 2025 roku. Oczekuje się, że będzie on siedział tuż poniżej modelu ID.4, który w przyszłym roku przejdzie facelifting. Następnie pojawi się przyjazny dla budżetu kompaktowy crossover oraz flagowy luksusowy SUV. Możliwe, że kompaktowy crossover będzie modelem dostępnym tylko w Europie, choć nie będziemy tego pewni przez kilka kolejnych lat. Jeśli chodzi o luksusowego SUV-a, to potencjalnie może to być elektryczny zamiennik Touarega. Pomimo pozostawania popularnym w Europie Touareg nie był sprzedawany w USA od 2017 roku, chociaż wydaje się, że może zrobić powrót jako EV.