Tesla poszerzyła swoją paletę kolorów o nowy, wiśniowy odcień czerwieni - "Midnight Cherry Red". I od dziś można go już zamawiać w modelu Y, który produkowany jest w fabryce w Berlinie. Niestety mamy trzy złe wiadomości...
Pierwsza to taka, że na ten moment nowy kolor dostępny jest tylko dla zamówień w Niemczech. Każdy inny kraj wciąż ma w ofercie poprzedni wariant czerwieni. Oczywiście to tylko kwestia czasu, nim wszystkie kraje otrzymają zaktualizowaną paletę kolorów.
Druga zła wiadomość, to informacja, że na tę chwilę nowy kolor dostępny będzie jedynie dla Modelu Y. Wszystko dlatego, iż tylko Model Y montowany jest w GigaBerlin, a tylko tam ten kolor jest nakładany.
I trzecia zła wiadomość to cena. Nowy odcień to dopłata w wysokości 3200 euro, czyli blisko 15 000 zł! To sporo (jest to najdroższy kolor w palecie Tesli Y).
Ale trzeba przyznać, że nowy odcień wygląda znakomicie i z pewnością będzie rzucał się w oczy na drogach. Dodatkowym atutem jest fakt, że odcień zmienia się mocno w zależności od nasłonecznienia i perspektywy. W rzeczywistości w zależności od warunków pogodowych potrafi prezentować się skrajnie odmiennie od tego, co widzimy na zdjęciach.
Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>