Czy kupiłbyś nowego, malutkiego Citroena "My Ami Buggy" do jazdy po mieście? Sprzedaż limitowanej serii 1000 sztuk rusza niebawem w Europie!

Czy kupiłbyś nowego, malutkiego Citroena "My Ami Buggy" do jazdy po mieście? Sprzedaż limitowanej serii 1000 sztuk rusza niebawem w Europie!
25.05.2023 07:30
W odpowiedzi na oczekiwania społeczeństwa, Citroen zaprezentował nową wersję My Ami Buggy, ultrakompaktowego elektrycznego samochodu miejskiego. Specjalna edycja EV trafi do sprzedaży w dziesięciu krajach za nieco ponad 13 000 USD (54 265 PLN). My Ami Buggy oparty jest na 2,41-metrowym samochodzie elektrycznym Citroena Ami, który pojawił się na rynku w kwietniu 2020 roku w niskiej cenie około 6 000 USD (25 000 PLN). Citroen promuje go jako niedrogi samochód elektryczny, którym 17-latek może jeździć równie łatwo, co 77-latek. Znacznie przyczynia się do tego jego minimalistyczny design oraz dostępność dla szerokiego grona potencjalnych użytkowników.
Pierwsze wzmianki o koncepcyjnym modelu My Ami Buggy pojawiły się jeszcze w grudniu 2021 roku. Po niezwykle pozytywnej reakcji na prototyp, producent zdecydował się w ubiegłym roku wprowadzić we Francji bardzo limitowaną wersję seryjną, w której wszystkie 50 egzemplarzy wyprzedało się w mniej niż 18 minut! Teraz nowa wersja pojazdu będzie dostępna tylko dla pierwszych 1000 kupujących, a cena wywoławcza wynosić będzie 13 029 USD (54386,00 PLN).
Samochód jest napędzany akumulatorem o pojemności 5,4 kWh i silnikiem o mocy 8 KM. Mimo swojego kompaktowego rozmiaru, My Ami Buggy oferuje zasięg do 74 kilometrów i osiąga maksymalną prędkość 77 km/h. Warto przy tym pamiętać, że jest to pojazd zaprojektowany głównie do poruszania się w obszarach miejskich, więc wskazane osiągi wydają się być wystarczające.
Design My Ami Buggy jest jednym z jego najbardziej charakterystycznych elementów. Samochód wyróżnia się duchem przygody i outdooru, a jego nadwozie jest wykonane w kolorze khaki, z czarnymi elementami ochronnymi, które nadają mu bardziej surowy wygląd. Warto zauważyć, że My Ami Buggy nie ma tradycyjnych drzwi ani okien, choć pasażerowie są chronieni plastikowymi osłonami. Koncepcja pojazdu jest taka, by dawać pasażerom „prawdziwe poczucie wolności”.
Wiemy już, że Citroen wprowadzi My Ami Buggy w: Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Belgii, Grecji, Portugalii, Luksemburgu, Maroku i Turcji. Sprzedaż online w Wielkiej Brytanii rozpocznie się o godzinie 14:00 we wtorek, 20 czerwca, dla pierwszych 40 kupujących. Dla tych, którym nie uda się zdobyć wersji z limitowanej edycji, Citroen proponuje w 100% elektryczny AMI, kosztujący około 10 000 USD (8 095 GBP). Producent twierdzi, że do tej pory sprzedał ponad 35 000 egzemplarzy tego modelu na całym świecie.
Jesteśmy bardzo ciekawi, co o tym myślicie! Kupilibyście jeden z limitowanych modeli My Ami Buggy, aby załatwiać codzienne sprawy i sprawnie poruszać się po mieście?
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Ogromne kłopoty finansowe, jakie dotknęły Fiskera, nie są przypadkowe, informuje TechCrunch. Okazuje się, że firma nie miała wewnętrznych procedur śledzenia transakcji, co doprowadziło do "zagubienia" milionów dolarów w opłatach od klientów. Zobacz więcej >>
Fiat 500e: Nowa Platforma dla Przystępniejszej Ceny

Fiat 500e: Nowa Platforma dla Przystępniejszej Ceny

Fiat 500e, ikona miejskich ulic, szykuje się na kolejną odsłonę swojej historii. Tym razem, jednak, zmiany idą głębiej niż kiedykolwiek wcześniej. Zobacz więcej >>
Tesla Podnosi Ceny Modelu Y, Ale Nadal Jest Tańszy Niż Model 3; Spowolnienie Produkcji w Giga Shanghai

Tesla Podnosi Ceny Modelu Y, Ale Nadal Jest Tańszy Niż Model 3; Spowolnienie Produkcji w Giga Shanghai

Tesla, znana z rewolucji w przemyśle motoryzacyjnym, ponownie staje w centrum uwagi, tym razem z dwiema istotnymi informacjami dotyczącymi cen i produkcji swoich samochodów. Po wcześniejszych zapowiedziach, Tesla podniosła ceny swojego popularnego modelu, Tesli Model Y. Zobacz więcej >>
Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Analiza Wzrostu i Trendów na Przełomie 2023/2024

Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Analiza Wzrostu i Trendów na Przełomie 2023/2024

Najnowsze dane opublikowane przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) rzuciły światło na aktualny stan sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie, wykazując pewne delikatne spowolnienie w tempie wzrostu. W okresie styczeń-luty 2024 roku pojazdy elektryczne stanowiły 11,5% wszystkich nowych rejestracji w Unii Europejskiej, co oznacza wzrost o 11,2% w porównaniu do poprzedniego roku. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane