Czy kupiłbyś nowego, malutkiego Citroena "My Ami Buggy" do jazdy po mieście? Sprzedaż limitowanej serii 1000 sztuk rusza niebawem w Europie!

Czy kupiłbyś nowego, malutkiego Citroena "My Ami Buggy" do jazdy po mieście? Sprzedaż limitowanej serii 1000 sztuk rusza niebawem w Europie!
25.05.2023 07:30
W odpowiedzi na oczekiwania społeczeństwa, Citroen zaprezentował nową wersję My Ami Buggy, ultrakompaktowego elektrycznego samochodu miejskiego. Specjalna edycja EV trafi do sprzedaży w dziesięciu krajach za nieco ponad 13 000 USD (54 265 PLN). My Ami Buggy oparty jest na 2,41-metrowym samochodzie elektrycznym Citroena Ami, który pojawił się na rynku w kwietniu 2020 roku w niskiej cenie około 6 000 USD (25 000 PLN). Citroen promuje go jako niedrogi samochód elektryczny, którym 17-latek może jeździć równie łatwo, co 77-latek. Znacznie przyczynia się do tego jego minimalistyczny design oraz dostępność dla szerokiego grona potencjalnych użytkowników.
Pierwsze wzmianki o koncepcyjnym modelu My Ami Buggy pojawiły się jeszcze w grudniu 2021 roku. Po niezwykle pozytywnej reakcji na prototyp, producent zdecydował się w ubiegłym roku wprowadzić we Francji bardzo limitowaną wersję seryjną, w której wszystkie 50 egzemplarzy wyprzedało się w mniej niż 18 minut! Teraz nowa wersja pojazdu będzie dostępna tylko dla pierwszych 1000 kupujących, a cena wywoławcza wynosić będzie 13 029 USD (54386,00 PLN).
Samochód jest napędzany akumulatorem o pojemności 5,4 kWh i silnikiem o mocy 8 KM. Mimo swojego kompaktowego rozmiaru, My Ami Buggy oferuje zasięg do 74 kilometrów i osiąga maksymalną prędkość 77 km/h. Warto przy tym pamiętać, że jest to pojazd zaprojektowany głównie do poruszania się w obszarach miejskich, więc wskazane osiągi wydają się być wystarczające.
Design My Ami Buggy jest jednym z jego najbardziej charakterystycznych elementów. Samochód wyróżnia się duchem przygody i outdooru, a jego nadwozie jest wykonane w kolorze khaki, z czarnymi elementami ochronnymi, które nadają mu bardziej surowy wygląd. Warto zauważyć, że My Ami Buggy nie ma tradycyjnych drzwi ani okien, choć pasażerowie są chronieni plastikowymi osłonami. Koncepcja pojazdu jest taka, by dawać pasażerom „prawdziwe poczucie wolności”.
Wiemy już, że Citroen wprowadzi My Ami Buggy w: Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Belgii, Grecji, Portugalii, Luksemburgu, Maroku i Turcji. Sprzedaż online w Wielkiej Brytanii rozpocznie się o godzinie 14:00 we wtorek, 20 czerwca, dla pierwszych 40 kupujących. Dla tych, którym nie uda się zdobyć wersji z limitowanej edycji, Citroen proponuje w 100% elektryczny AMI, kosztujący około 10 000 USD (8 095 GBP). Producent twierdzi, że do tej pory sprzedał ponad 35 000 egzemplarzy tego modelu na całym świecie.
Jesteśmy bardzo ciekawi, co o tym myślicie! Kupilibyście jeden z limitowanych modeli My Ami Buggy, aby załatwiać codzienne sprawy i sprawnie poruszać się po mieście?
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Bagażnik na Dachu czy na Haku? Test VW ID.4 GTX i Thule Arcos

Bagażnik na Dachu czy na Haku? Test VW ID.4 GTX i Thule Arcos

Bjorn Nyland, popularny youtuber i entuzjasta samochodów elektrycznych, postanowił przeprowadzić nietypowy, lecz istotny test, porównujący zużycie energii w samochodzie elektrycznym z dwoma różnymi rodzajami bagażników: dachowym i montowanym na haku. Wyniki testu okazały się zaskakujące, sugerując, że bagażnik na haku może być korzystniejszy dla efektywności energetycznej niż bagażnik dachowy. Zobacz więcej >>
Rok po premierze Tesla Cybertrucka – nowości i akcesoria.

Rok po premierze Tesla Cybertrucka – nowości i akcesoria.

W ciągu ostatniego roku od premierowego wystąpienia Cybertrucka, Tesla nieustannie rozwija swoją ofertę, dostarczając klientom nowe i fascynujące akcesoria. Po wielu spekulacjach i oczekiwaniach, firma w końcu ujawniła ceny, zasięg, oraz specyfikacje techniczne pojazdu, co tylko podkręciło entuzjazm wśród czekających od czterech lat klientów. Jednym z najnowszych hitów w sklepie Tesla dla posiadaczy Cybertrucka jest Cybertruck BaseCamp. Zobacz więcej >>
Nowa Opłata Od Emisji CO2 Dla Ciężkiego Transportu w Niemczech.

Nowa Opłata Od Emisji CO2 Dla Ciężkiego Transportu w Niemczech.

1 grudnia 2023 roku w Niemczech zaczęła obowiązywać nowa opłata od emisji dwutlenku węgla dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 tony. To środowiskowe rozwiązanie ma na celu zmotywowanie branży transportowej do ograniczenia emisji i wspierania bardziej ekologicznych rozwiązań. Zobacz więcej >>
Ford zmaga się z poważnymi wyzwaniami związanymi z produkcją i sprzedażą samochodów elektrycznych.

Ford zmaga się z poważnymi wyzwaniami związanymi z produkcją i sprzedażą samochodów elektrycznych.

Według danych z trzeciego kwartału 2023 roku, dział Forda zajmujący się pojazdami elektrycznymi, znany jako Model e, odnotował stratę w wysokości 1,3 miliarda dolarów przy łącznej sprzedaży wynoszącej 36000 egzemplarzy. To oznacza, że firma traci około 37000 dolarów na każdym sprzedanym samochodzie elektrycznym. Zobacz więcej >>
Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Tesla charakteryzuje się dużą różnorodnością w temacie baterii. Kupując Model 3 możesz wejść w posiadanie auta z bateriami LFP (litowo-fosforanowo-żelazowe) albo NCM/NCA (litowo-niklowo-kobaltowo-manganowe / litowo-niklowo-kobaltowo-aluminiowe). Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
BMW prawdopodobnie wstrzyma produkcję modelu i3

BMW prawdopodobnie wstrzyma produkcję modelu i3

BMW i3 niedługo przejdzie do historii. Przerwa w produkcji nastąpi pod koniec czerwca, poinformowała rzeczniczka firmy. i3 był jednym z najważniejszych pojazdów BMW, zwłaszcza że został wypuszczony na samym początku elektryfikacji pojazdów. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2023 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane