Kia prezentuje potężnego elektryka: Ponad 600 KM na nowej platformie eM!

Kia prezentuje potężnego elektryka: Ponad 600 KM na nowej platformie eM!
15.06.2023 18:00
Nadchodzący elektryczny samochód marki Kia, o nazwie kodowej "GT1", zapowiada się jako pojazd o dużym zasięgu i wysokich osiągach. Będzie to także pierwszy pojazd oparty na nowej platformie elektrycznej "eM" koncernu Hyundai Motor Group.
Grupa Hyundai Motor, w skład której wchodzą również Kia i Genesis, ujawniła swoje plany stania się jednym z trzech czołowych producentów globalnych samochodów elektrycznych do końca dekady, po udanym roku 2022. Wszystko to za sprawą pierwszej dedykowanej platformy EV Hyundai, E-GMP, która stanowi podstawę dla obecnej gamy samochodów elektrycznych producenta, takich jak SUV Hyundai IONIQ 5, sedan IONIQ 6, Kia EV6, SUV EV9 i Genesis GV60.
Platforma umożliwiła już stworzenie najmocniejszego samochodu produkcyjnego Kii, modelu EV6 GT. Z mocą sięgającą nawet 576 KM i przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w nieco ponad w 3,4 sekundy, model EV6 GT pokonał na starcie Ferrari Roma i Lamborghini Huracan Evo Spyder (kosztując o połowę mniej niż Porsche Taycan GTS).
Zapowiada się, że model GT1 przewyższy możliwości EV6 GT o głowę. Według nowego raportu pochodzącego z Korei Południowej, Hyundai ukończył już prace nad specyfikacjami głównych komponentów napędu, takich jak bateria i silnik, dla swojego pierwszego samochodu elektrycznego opartego na nowej platformie następnej generacji - eM.
Koreańska gazeta ET News twierdzi, że Grupa Hyundai Motor zamierza wyposażyć najnowszy pojazd - Kię GT1 - w ogromną baterię o pojemności 113,2 kWh oraz dwa silniki elektryczne (o mocy 200 kW + 250 kW), osiągając łączną moc 603 KM (450 kW) oraz zasięg od 700 do 800 km. Hyundai poinformował wcześniej, że platforma eM jest "specjalnie rozwijana dla samochodów elektrycznych we wszystkich segmentach" i ma zwiększać zasięg o 50% w porównaniu do obecnych EV. Nowa generacja platformy "eM" ma być wprowadzona na rynek najwcześniej w 2025 roku.
Jeśli raport jest prawdziwy, pojemność baterii wynosząca 113,2 kWh należałaby do największych wśród masowo produkowanych pasażerskich EV na głównych rynkach. Na przykład Mercedes-Benz EQS ma baterię o pojemności 107,8 kWh, Tesla Model S - 100 kWh, a Kia EV9 - 99,8 kWh. Tak imponująca pojemność baterii byłaby dowodem na nieustanny postęp w dziedzinie technologii samochodów elektrycznych i kolejny krok w kierunku coraz bardziej wydajnych pojazdów z zeroemisyjnym napędem. Jak będzie, czas pokaże.
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

Amazon stawia na elektromobilność na wielką skalę. Do jego sieci dostawczej trafi niemal 5000 bezemisyjnych vanów Mercedes-Benz – modeli eSprinter i eVito. Zobacz więcej >>
BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

Chiński gigant motoryzacyjny BYD zapowiedział wprowadzenie do Europy ultramocnych stacji ładowania o mocy nawet 1000 kW. Technologia funkcjonująca już w Chinach pod nazwą Megawatt Flash Chargers ma odmienić podejście do elektromobilności na Starym Kontynencie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane