Właściciel Forda F-150 Lightning wyjaśnia, dlaczego sprzedał go po 6 miesiącach.

Właściciel Forda F-150 Lightning wyjaśnia, dlaczego sprzedał go po 6 miesiącach.
05.06.2023 09:00
Dlaczego ktoś miałby sprzedawać zupełnie nową, w pełni elektryczną terenówkę po przejechaniu nią zaledwie 11 tysiącach kilometrów w ciągu sześciu miesięcy? Cóż, każdy ma swoje powody, a doświadczenie posiadania nie jest takie samo dla każdej osoby, ale ten konkretny właściciel F-150 Lightning Lariat z 2023 roku - Jed z kanału Jetters Garage na YouTube - miał cztery główne powody, które sprawiły, że sprzedał go tak szybko.
Po pierwsze, warto zauważyć, że kupił nową ciężarówkę za około 370 tysięcy złotych przed opodatkowaniem, więc zrozumiałe jest, że miał wobec niej wielkie oczekiwania. Chociaż podobał mu się sposób prowadzenia elektrycznego pickupa oraz fakt, że jest on bardzo przestronny i luksusowy jak na terenówkę, było kilka rzeczy, które rzuciły cień na jego wrażenia z posiadania. Po pierwsze, Jed martwił się o amortyzację. Zlecił wycenę swojej ciężarówki w nieskazitelnym stanie firmie CarMax i zaoferowano mu jedynie 285 tysięcy złotych, co naprawdę dało mu do myślenia. Następnie zwrócił się do dealera Forda, który sprzedał mu ciężarówkę, a ten zaoferował mu 310 tysięcy złotych. Niezadowolony z tej oferty, wystawił Lightninga na sprzedaż online i sprzedał go dwa tygodnie później za 335 tysięcy złotych. Chociaż nadal stracił na tym pieniądze, Jed uznał to za uczciwą cenę. Ale obawy o amortyzację były tylko jednym z czterech kluczowych powodów, dla których zdecydował się sprzedać ten samochód.
Drugim była łatwość podróżowania, a dokładniej trudności z ładowaniem. Jed mówi w filmie, że często miał trudności z ładowaniem pojazdu podczas jazdy poza miastem i znalezieniem szybkich ładowarek, które działały i nie były zapchane ludźmi czekającymi na ładowanie. Trzecim głównym powodem, dla którego sprzedał Lightninga, było oprogramowanie pojazdu, a dokładniej doświadczenie z aplikacją, którą opisuje jako "bardzo niezgrabną", ponieważ nie została zaprojektowana od samego początku dla pojazdu elektrycznego. Miał również zastrzeżenia do głównego interfejsu, który według niego nie jest zbyt przyjazny dla użytkownika, mimo że Ford niedawno zaktualizował go do najnowszej wersji Sync 4. Jed narzeka między innymi na słabą jakość połączeń telefonicznych i fakt, że interfejs nie powraca do mapy podczas jazdy.
Na koniec mówi, że chociaż początkowo Ford skontaktował się z nim i powiedział, że zostanie włączony do grupy testowej, zachęcając go do przekazania opinii w celu ulepszenia interfejsu użytkownika, nic takiego się nie wydarzyło. To sprawiło, że pomyślał, że Ford tak naprawdę nie zamierza wkładać wysiłku w pracę nad niektórymi błędami systemu informacyjno-rozrywkowego i ulepszaniem produktu. Jed mówi, że ma rezerwację na Chevroleta Silverado EV, ale nie wyklucza ponownego zakupu Forda, jeśli Blue Oval poprawi swój samochód terenowy z napędem akumulatorowym. W filmie jest o wiele więcej - w tym pewne ograniczenia, które uniemożliwiły mu wykorzystanie pełnego potencjału ciężarówki - więc koniecznie go obejrzyj. Należy jednak pamiętać, że jest to doświadczenie jednej osoby i oczywiście nie można go uogólniać na całą bazę klientów F-150 Lightning.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane