Rynek trzyrzędowych pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych jest obecnie raczej niewielki. Kupujący w USA mają obecnie do wyboru tylko trzy modele, które oferują odpowiednie miejsca w trzecim rzędzie, zdolne pomieścić dorosłych w rozsądnym komforcie. Mowa o Tesli Model X, Rivian R1S i SUV-ie Mercedes-Benz EQS. Inne duże trzyrzędowe elektryczne SUV-y, które zostały już zaprezentowane, ale zostaną wprowadzone na rynek w nadchodzących miesiącach, to Kia EV9 i Volvo EX90. I choć nie jest to SUV, trzyrzędowy Volkswagen ID. Buzz LWB również zasługuje na wzmiankę. Oczywiście dostępne są również mniejsze trzyrzędowe elektryczne SUV-y, takie jak Tesla Model Y i Mercedes-Benz EQB, ale ich fotele w trzecim rzędzie oferują ograniczoną przestrzeń dla dorosłych.
Jeśli chodzi o ilość sprzedaży, najpopularniejszymi trzyrzędowymi dużymi SUV-ami w USA są Tesla Model X i Rivian R1S, a jeśli jesteś zainteresowany porównaniem, które dotyczy wyłącznie ich foteli w trzecim rzędzie, powyższy film z kanału EV Family na YouTube jest doskonałym materiałem do obejrzenia. Dzieje się tak częściowo dlatego, że prowadzący wideo jest wieloletnim kierowcą EV, który posiada zarówno sześciomiejscową Teslę Model X Plaid, jak i siedmiomiejscową Rivian R1S, więc wie, o czym mówi. Co więcej, film jest naprawdę przydatny, ponieważ pokazuje tę samą osobę wykonującą dokładnie te same testy z każdym pojazdem, co zapewnia dobre porównanie.
Podczas gdy podstawowe zasady działania trzeciego rzędu siedzeń są podobne w obu pojazdach, istnieją pewne różnice, o których warto wiedzieć przed dokonaniem zakupu. Na przykład, jeśli przestrzeń jest priorytetem numer jeden, pudełkowaty Rivian R1S wygrywa to bezapelacyjnie. Rivian ma wyższy dach i oferuje więcej miejsca nad głową, miejsca na kolana i miejsca na nogi dla pasażerów trzeciego rzędu siedzeń w porównaniu do Tesli. Oferuje również większą objętość ładunkową, zarówno gdy siedzenia trzeciego rzędu są podniesione, jak i złożone.
To powiedziawszy, zauważysz na filmie, że Model X Plaid ma również wiele zalet, takich jak świetna widoczność do przodu dzięki przestrzeni między fotelami drugiego rzędu, wygoda siedzeń drugiego rzędu, które przesuwają się elektrycznie, aby zapewnić dostęp do trzeciego rzędu, oraz fakt, że możesz wstać podczas wchodzenia lub wychodzenia z trzeciego rzędu dzięki drzwiom Falcon.
Jest jedna ważna wzmianka dotycząca Modelu X Plaid, a mianowicie fakt, że fotele nie składają się, aby stworzyć płaską powierzchnię, jak robią to fotele w drugim rzędzie w Rivian R1S - tylko przechylają się do przodu. Plaid jest dostępny wyłącznie jako sześciomiejscowy, więc jeśli chcesz tej dodatkowej wszechstronności, musisz wybrać standardowy Model X, który jest również dostępny jako siedmiomiejscowy.
Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
🔋 Gwarancje pod lupą
Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Apple nie zwalnia tempa – podczas konferencji WWDC 2025 zaprezentowano nową wersję CarPlay. System, z którego codziennie korzystają miliony kierowców, zyskał nie tylko odświeżony wygląd, ale i szereg nowych funkcji – szczególnie ważnych dla właścicieli aut elektrycznych. Zobacz więcej >>
Francuska marka Alpine, znana dotąd głównie z lekkiego, spalinowego modelu A110, wchodzi w zupełnie nową erę. Nowo zaprezentowany model A390 to pierwszy w historii marki samochód z napędem 4×4 oraz pierwszy elektryk z prawdziwego zdarzenia, który może nawiązać walkę z gigantami rynku, takimi jak Tesla Model Y, Ford Mustang Mach-E czy BMW iX. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>