Tesla zaprezentowała nową koncepcję sprzedaży detalicznej o nazwie "Giga Laboratory", która wydaje się być wizytówką jej zdolności produkcyjnych. Podczas gdy Tesla ogłosiła przejście na sprzedaż online i wycofała się z fizycznej sprzedaży detalicznej w 2019 roku, producent w praktyce nadal w dużym stopniu polegał na punktach sprzedaży detalicznej w ramach swoich działań marketingowych. W rzeczywistości liczba fizycznych lokalizacji Tesli (detalicznych i serwisowych) wzrosła ponad dwukrotnie do 1000 lokalizacji w ciągu ostatnich trzech lat. Lokalizacje detaliczne Tesli są szczególnie ważne na niezwykle konkurencyjnych rynkach pojazdów elektrycznych, takich jak Chiny. Teraz producent samochodów wypróbowuje w Chinach nową koncepcję sprzedaży detalicznej o nazwie "Tesla Giga Laboratory".
Tesla ogłosiła to na swoim oficjalnym koncie Weibo (przetłumaczone z chińskiego):
Pierwsze w kraju "Tesla GIGA Laboratory" zaliczyło oszałamiający debiut. "Najpiękniejszy sklep Tesli w Chengdu" odsłonił tajemnicę: Wciągające doświadczenie magii "budowania samochodu w 45 sekund". Spotkaj się z przyjaciółmi "Czatuj i zrób sobie przerwę".
Firma udostępniła zdjęcia nowego punktu sprzedaży detalicznej:
Od lat dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, twierdzi, że Tesla jest firmą produkcyjną ponad wszystkie inne. Wygląda na to, że Tesla próbuje teraz uwzględnić to w nowym centrum sprzedaży detalicznej, które wydaje się być zaprojektowane w celu zaprezentowania technologii produkcji. Prezentuje również technologię układu napędowego z wyświetlanymi niektórymi częściami układu napędowego.