Aston Martin: Grupa Lucid zgadza się dostarczać firmie własną technologię napędu elektrycznego!

Aston Martin: Grupa Lucid zgadza się dostarczać firmie własną technologię napędu elektrycznego!
28.06.2023 12:30
Lucid Group i Aston Martin ogłosiły przełomowe porozumienie, otwierające drogę do długoterminowego partnerstwa technologicznego. Umowa ma na celu przyspieszenie strategii elektryfikacji brytyjskiej marki Aston Martin oraz zapewnienie jej długoterminowego wzrostu.
W ramach współpracy, Grupa Lucid udostępni firmie Aston Martin swoją zaawansowaną technologię napędu elektrycznego, która będzie wykorzystywana do zasilania przyszłych samochodów elektrycznych marki. Ponadto Aston Martin zamierza rozwinąć zupełnie nową platformę pojazdu elektrycznego, integrując własne rozwiązania technologiczne z komponentami dostarczonymi przez Grupę Lucid.
Peter Rawlinson z Lucid Group zauważył, że partnerstwo między Aston Martinem a Lucid będzie "wyjątkową współpracą, łączącą bogatą historię marki Aston Martin, w tym zwycięstwami w Le Mans i obecnymi sukcesami w F1, a najnowszymi innowacjami i technologią pochodzącą z Doliny Krzemowej, reprezentowaną przez firmę Lucid".
Warto podkreślić, że Aston Martin dokładnie przeanalizował kilka firm przed podjęciem decyzji o partnerstwie z Lucid Group. Wynik tej analizy wykazał, że Lucid jest najlepiej dopasowanym partnerem do realizacji strategii elektryfikacji dla brytyjskiej marki. Przeważyły tutaj ogromne korzyści, mogące płynąć z przyjęcia wiodącej na świecie technologii elektrycznego układu napędowego, dzięki której osiągnięto przełomowy zasięg, szacowany przez EPA na 516 mil, uzyskany przez Lucid Air Grand Touring.
początek cytatu
Opierając się na naszej strategii i wymaganiach, wybraliśmy Lucid, aby uzyskać dostęp do najbardziej wydajnych i innowacyjnych technologii w branży dla naszych przyszłych elektrycznych produktów - powiedział Lawrence Stroll, prezes wykonawczy Aston Martina.
koniec cytatu
Aston Martin zamierza zintegrować zaawansowaną technologię napędu elektrycznego dostarczaną przez Lucid oraz całkowicie nową platformę w swoim pierwszym, w pełni elektrycznym modelu, którego premiera odbędzie się w 2025 r. Inicjatywa ta stanowi ważny krok w strategii Aston Martina, który niedawno ogłosił ambitny plan "Wyścigi. Zielony.", skupiony na zrównoważonym rozwoju i objęciu ultra-luksusowego segmentu motoryzacyjnego.
Ponadto, Aston Martin podjął też współpracę z renomowanym producentem baterii, firmą Britishvolt, w celu opracowania wysokowydajnych rozwiązań energetycznych dla przyszłych projektów elektrycznych. Ta synergia zaawansowanej technologii i innowacyjnych partnerstw umożliwi Aston Martinowi kreowanie nowej ery luksusowej mobilności elektrycznej.
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Ostatnia aktualizacja oprogramowania Tesli, która umożliwiła aktywację reflektorów adaptacyjnych, skłoniła wielu właścicieli starszych modeli Tesli Model 3 do zadania sobie pytania: czy można zainstalować nowsze reflektory adaptacyjne w starszych wersjach samochodów? Odpowiedź może być zaskakująca, ale zdaniem jednego hakerów, jest to możliwe, chociaż wymaga pewnych kroków. Starsze modele Tesli Model 3 wyposażone są w reflektory projekcyjne sektorowe, które nie mają matrycy diod potrzebnej do działania reflektorów adaptacyjnych. Zobacz więcej >>
Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari ogłosiło niedawno współpracę z południowokoreańskim producentem ogniw litowo-jonowych, firmą SK.On. Choć szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione, to fakt tej współpracy sugeruje, że SK.On może być na dobrej drodze do zaawansowania w produkcji ogniw z litowymi anodami i stałym elektrolitem. Zobacz więcej >>
Rewolucja w cenach Tesli: Model 3 od 194 990 złotych!

Rewolucja w cenach Tesli: Model 3 od 194 990 złotych!

Tesla obniżyła ceny swoich pojazdów, co może być dobrą wiadomością dla miłośników elektrycznych samochodów. Teraz najtańszym modelem w ofercie producenta jest Tesla Model 3 Napęd na Tylne Koła / RWD po faceliftingu, dostępny od 194 990 złotych, a wariant z dużą baterią i dwoma silnikami, Long Range AWD, kosztuje dokładnie tyle samo, co Tesla Model Y LR AWD - 224 990 złotych. Zobacz więcej >>
Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Norweski oddział Circle K wprowadza rewolucyjny koncept, który może zmienić sposób, w jaki rozumiemy ładowanie samochodów elektrycznych. Przedstawiając innowacyjne podejście do ekologii i mobilności, firma zainstalowała ultraszybkie ładowarki, które wykorzystują energię wytwarzaną przez rowerki treningowe. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane