Ford pracuje nad wyczynową wersją modelu F-150 Lightning, która mogłaby nosić nazwę "F-150 Flash". Ford niedawno zgłosił znak towarowy dla nazwy Flash w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych, podczas gdy mocniejsza wersja F-150 Lightning była zapowiadana już w styczniu. Krótko po tym, jak Ford ogłosił powrót do Formuły 1 na początku tego roku, dyrektor generalny Jim Farley miał okazję przyjrzeć się przyszłemu modelowi F-150 Lightning z kierowcą testowym Red Bulla Danielem Riccardo. Jak wspomniano wcześniej, nadchodzący F-150 zorientowany na osiągi został również zaprezentowany w grafice zapowiadającej Ford Motorsport i jego przyszłe partnerstwo F1 z Red Bullem.
"Zajawka" konceptu ujawniła część przedniej części nadwozia. Najwyraźniej wiele zmieniło się pod względem estetycznym, choć należy pamiętać, że ostateczna wersja produkcyjna może być znacznie bardziej ortodoksyjna. Potencjalna wersja Flash wyglądała również na znacznie niższą niż standardowy F-150 Lightning. Obecny F-150 Lightning produkuje 580 koni mechanicznych i może przyspieszyć od 0 do 100 kilometrów na godzinę w cztery sekundy, jeśli jest wyposażony w akumulator o rozszerzonym zasięgu. Jeśli chodzi o F-150 Raptor z silnikiem spalinowym, ma on moc 450 KM. Jednak niedawno wprowadzony na rynek Raptor R generuje 700 KM i może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,6 sekundy.
Interesujące będzie sprawdzenie, czy F-150 Flash może poprawić Raptora R pod względem osiągów. Dla porównania, jedyna inna elektryczna ciężarówka dostępna obecnie na rynku, Rivian R1T, produkuje 835 KM i potrzebuje zaledwie 3 sekund, aby osiągnąć 100 km/h w wersji z napędem na wszystkie koła Quad-Motor. Cena F-150 Lightning zaczyna się obecnie od 61869 USD i wzrasta do 99269 USD. Mając to na uwadze, należy spodziewać się, że topowa wersja Flash będzie kosztować ponad 100000 dolarów.