Od dłuższego czasu Tesla przykłada dużą wagę do poszerzenia oferty pojazdów elektrycznych o nowe modele. Niestety druga generacja Roadstera, sportowego samochodu elektrycznego, musi jeszcze poczekać, zajmując drugie miejsce na liście priorytetów producenta. W pierwszej kolejności skupiono się na produkcji modeli Semi i Cybertruck. Chociaż jest to zrozumiałe, biorąc pod uwagę, że ciężarówki mogą potencjalnie przynieść firmie więcej pieniędzy, nie można zapomnieć, że od czasu pierwszej prezentacji Tesli Roadster 2.0 minęło już prawie sześć lat.
W grudniu 2017 roku Tesla zapowiedziała, że samochód trafi na rynek w 2020 roku. Niestety, od tego momentu projekt był wielokrotnie opóźniany. W 2020 roku premiera Roadstera została przełożona na rok 2021, a następnie każde kolejne opóźnienie przesuwało ją o rok, w tym także w 2022 roku. Mamy jednak wreszcie dobrą wiadomość dla fanów Tesli Roadster! Cóż, dobrą wiadomością jest to, że oczekiwanie dobiega końca, a Tesla planuje ukończyć projekt i inżynierię Roadstera do końca tego roku, jak zapowiedział Elon Musk na minionym spotkaniu akcjonariuszy Tesli.
Podczas sesji pytań i odpowiedzi jeden z inwestorów zapytał Muska, kiedy Roadster ostatecznie trafi na rynek. Z humorem Musk odpowiedział, że kolejne opóźnienie przesuwa premierę samochodu o rok, a więc możemy spodziewać się, że w najlepszym przypadku Roadster zostanie wprowadzony do produkcji w 2024 roku.
„Całkowicie rozsądne pytanie. Gdzie to jest?” Musk odpowiedział żartobliwie. „Spodziewamy się, że w tym roku ukończymy inżynierię i projekt Tesli Roadster nowej generacji i miejmy nadzieję – to nie jest zobowiązanie – rozpocząć produkcję w przyszłym roku” - powiedział Elon Musk.
Choć opóźnienie premiery Roadstera może być dla fanów Tesli rozczarowujące, warto pamiętać, że Tesla już teraz oferuje szeroką gamę innych modeli samochodów elektrycznych. Modele takie jak Model 3, Model S i Model X zdobywają uznanie na rynku dzięki swojemu zaawansowanemu napędowi elektrycznemu, innowacyjnym funkcjom i ekologicznym walorom. Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że premiera Tesli Roadster nie zostanie po raz kolejny przesunięta w czasie!
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
Po krótkiej przerwie Tesla ponownie uruchamia w Polsce program linków polecających, dzięki któremu zyskać mogą zarówno aktualni właściciele pojazdów Tesli, jak i nowi nabywcy, którzy skorzystają z unikalnego kodu rekomendacji. To szansa na zniżki dla klientów oraz premie dla polecających, co przyciąga coraz więcej zainteresowanych. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>