Alpine zapowiada siedem pojazdów elektrycznych do 2030 r., premiera marki w USA w 2027 r.

Alpine zapowiada siedem pojazdów elektrycznych do 2030 r., premiera marki w USA w 2027 r.
27.06.2023 10:00
Alpine chce rozkwitnąć w kolejnych latach, ale nie może tego zrobić tylko polegając na swojej firmie macierzystej Renault. Z tego powodu francuska niszowa marka podpisała umowy z kilkoma inwestorami gotowymi wydać pieniądze niezbędne do sfinansowania wzniosłych ambicji firmy zarówno w zakresie samochodów drogowych, jak i Formuły 1. Po stronie wyścigowej jednym z nowych partnerów jest Maximum Effort Investments, którego współzałożycielem jest nie kto inny jak aktor Ryan Reynolds. Otro Capital i RedBird Capital Partners również wspierają wysiłki marki w F1. W międzyczasie Alpine będzie rywalizować w Mistrzostwach Świata w Długodystansowych Rajdach Samochodowych w 2024 roku, po niedawnym ujawnieniu rywala LMDh jako A424_β napędzanego 3,4-litrową hybrydą V6 z pojedynczym turbodoładowaniem o mocy 670 KM. Jeśli chodzi o samochody przeznaczone do ruchu ulicznego, do końca dekady zostanie wprowadzonych na rynek nie mniej niż siedem z nich.
W porządku chronologicznym, A290 pojawi się w przyszłym roku jako sportowa wersja odrodzonego Renault 5. Do subkompaktowego hatchbacka rok później dołączy większy crossover GT z segmentu C, a elektryczny zamiennik A110 ma pojawić się w 2026 roku. W dalszej części dekady pojawi się wersja roadstera elektrycznego A110. Ponadto Alpine odkurzy model "A310", po raz ostatni użyty w 1984 r. w nowym elektrycznym czteromiejscowym sportowym coupe.Bliżej roku 2030 pojawią się większe modele z segmentu D/E, które znajdą się na szczycie oferty. Na początku roku dyrektor generalny Alpine Laurent Rossi zasugerował, że będą to SUV-y rywalizujące z Porsche Macan i Cayenne. Dyrektor powiedział, że oba będą miały stylistykę wywodzącą się z coupe i będą mierzyć około pięciu metrów długości, a ich waga będzie wynosić około 2,000 kilogramów.
Globalna ekspansja planowana jest od 2027 roku, kiedy to Alpine wejdzie na nowe rynki, w tym do Stanów Zjednoczonych. Kręgosłupem tej obiecującej siedmiomodelowej linii będzie APP - Alpine Performance Platform. Jednak przyszłość to nie tylko pojazdy elektryczne zasilane bateriami, ponieważ marka dąży również do silników spalinowych napędzanych wodorem. Jeśli jeszcze nie wiesz, Alpine i Lotus rozstały się, więc nowe modele należące do tak zwanego "Dream Garage" będą w całości dziełem Alpine.
Autor: Karolina
Źródło: motor1
|
Tagi:

Warto przeczytać

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Koniec z blokowaniem ładowarek w blokach? Ministerstwo Klimatu szykuje istotne zmiany w prawie

Koniec z blokowaniem ładowarek w blokach? Ministerstwo Klimatu szykuje istotne zmiany w prawie

Ministerstwo Klimatu i Środowiska opublikowało projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. To dobra wiadomość dla właścicieli mieszkań w budynkach wielorodzinnych, którzy chcą zainstalować prywatną stację ładowania samochodu elektrycznego. Zobacz więcej >>
Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

W Teksasie wydarzyło się coś, co może zwiastować nową erę w motoryzacji. Tesla ogłosiła, że egzemplarz Modelu Y samodzielnie przejechał z fabryki Giga Texas w Austin prosto do domu klienta – i to bez kierowcy na pokładzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane