Dyrektor finansowy niemieckiego producenta samochodów uważa, że Grupa Volkswagen będzie w stanie dostarczyć niedrogi samochód elektryczny z nowymi, tańszymi materiałami na baterie i usprawnioną produkcją. Aby przyspieszyć produkcję pojazdów elektrycznych i utrzymać pozycję lidera rynku, VW ujawnił w marcu inwestycję o wartości prawie 200 miliardów dolarów (180 miliardów euro). Ze znaczną częścią (68%) przeznaczoną na elektryfikację i cyfryzację, Volkswagen planuje obniżyć koszty, aby zwiększyć zyski, jednocześnie umożliwiając budowanie tańszych modeli pojazdów elektrycznych.
Duży nacisk kładzie się na technologię akumulatorów. VW współpracuje z ujednoliconą technologią ogniw akumulatorowych, która, jak twierdzą, może obniżyć koszty nawet o 50%. Volkswagen ujawnił koncepcję ID 2all w marcu, aby pokazać swoje zamiary, z ceną wywoławczą poniżej 27 000 USD (25 000 EUR). Niedrogi EV ma tyle samo miejsca, co VW Golf w cenie modelu Polo.
ID 2all, oparty na platformie wejściowej MEB nowej generacji VW, będzie wyposażony w „szczególnie wydajną technologię napędu, akumulatora i ładowania”. Chociaż Volkswagen nie ujawnił jeszcze pełnej specyfikacji, EV będzie wyposażony w silnik elektryczny o mocy 166 kW (222 KM) i obliczony zasięg WLTP na około 450 km (279 mil). Będzie również w stanie naładować się do 80% w mniej niż 20 minut.
Dyrektor generalny Volkswagen Passenger Cars, Thomas Schafer, powiedział: „ID 2all pokazuje, dokąd chcemy doprowadzić markę” dzięki udoskonalonej konstrukcji i najwyższej klasy technologii w przystępnej cenie. Niedawno dyrektor finansowy Grupy Volkswagen, Arno Antlitz, powiedział Autocar, że jest przekonany, że producent samochodów będzie w stanie dostarczać samochody w tym przedziale cenowym, wskazując na tańsze materiały i produkcję akumulatorów.