Gruber Motors był odpowiedzialny za trzy pojazdy i licytację, ponieważ Tesla Roadsters zostały znalezione w kontenerze transportowym w Chinach bez przebiegu na liczniku kilometrów. Szczegóły dotyczące tych trzech pojazdów pozostają niewielkie. Jednak kilka dni temu Gruber znalazł nowe informacje dotyczące trzech Roadsterów OG. Zostały one zakupione przez chińską grupę motoryzacyjną, która obecnie nie istnieje i prawdopodobnie zostały tam skierowane w celach badawczo-rozwojowych.
Licytacja trzech Roadsterów rozpoczęła się na początku tego miesiąca i szybko wzrosła do kwoty ponad pół miliona dolarów. Jednak najnowsza oferta dotycząca grupy samochodów wpłynęła 24 maja i wyniosła 800000 dolarów. Co ciekawe, istnieją dowody na to, że czwarty pojazd miał być dołączony do przesyłki, ale wydaje się, że został zdemontowany. Udostępniono wiele zdjęć części Roadstera owiniętych w folię bąbelkową.
Kwota 800000 dolarów za trzy samochody i zdemontowany czwarty wydaje się stosunkowo niska. Sądziliśmy, że te trzy pojazdy osiągną cenę znacznie powyżej 1 miliona dolarów, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że ostatni kiedykolwiek zbudowany egzemplarz kosztował około 1,5 miliona dolarów. OG Tesla Roadster jest kluczową częścią historii firmy. Dyrektor generalny Elon Musk szczegółowo opisał ten pojazd lata temu w rozmowie z Jayem Leno, stwierdzając, że było to po prostu nadwozie Lotusa z akumulatorem elektrycznym. Roadster był jednak integralną częścią historii Tesli, ponieważ był w pewnym sensie kampanią zbierania funduszy na przyszłe projekty pojazdów. Jego cena ćwierć miliona dolarów w 2008 r. zasadniczo zarezerwowała go dla bogatych i sławnych, a kupiło go wielu celebrytów. Tesla zmagała się z problemami produkcyjnymi pojazdu, które niemal doprowadziły firmę do bankructwa. Jednak inwestorzy włożyli więcej pieniędzy w produkcję samochodów elektrycznych, co pozwoliło utrzymać działalność.
Dziś Tesla jest najdroższym przedsiębiorstwem motoryzacyjnym na Ziemi, a nic z tego nie byłoby możliwe bez Roadstera.