Tesla zabezpiecza kolejny wielki projekt Megapack w Europie.

Tesla zabezpiecza kolejny wielki  projekt Megapack w Europie.
08.06.2023 07:59
Tesla Energy z sukcesem zdobyła kolejny ważny kontrakt na dostarczenie systemu magazynowania energii Megapack. Tym razem firma pomoże zrównoważyć belgijską sieć elektroenergetyczną, umożliwiając lepsze wykorzystanie odnawialnych źródeł energii.
Megapack, wprowadzony na rynek w 2019 roku, jest trzecim stacjonarnym produktem Tesli do magazynowania energii, po Powerwall i Powerpack. Każda jednostka Megapack to kontenerowy system baterii o pojemności 3 megawatogodzin (MWh), zawierający zintegrowane moduły, falowniki i systemy termiczne. Dzięki większym rozmiarom i zoptymalizowanej energoelektronice, Megapack oferuje o 60% większą gęstość energii niż jego poprzednik, Powerpack. Dodatkowo, system jest dostarczany jako gotowe do instalacji rozwiązanie i może być łatwo transportowany w kontenerach, co znacznie przyspiesza proces wdrażania.
W ubiegłym roku Tesla zwiększyła pojemność Megapacka do 3,9 MWh i nieco go powiększyła. System magazynowania energii szybko stał się najpopularniejszym zestawem akumulatorów do projektów magazynowania energii na dużą skalę i mimo znaczącego wzrostu zdolności produkcyjnych Tesli w ciągu ostatniego roku, czas oczekiwania na nowe zamówienia Megapack wynosi obecnie około dwóch lat. Zainteresowanie produktem jest ogromne, ponieważ przedsiębiorstwa energetyczne traktują go jako kluczowy element w drodze do zrównoważenia swojej sieci i lepszego wykorzystywania energii odnawialnej.
Teraz system baterii Tesli zdobył kolejne ważne zamówienie na dostarczenie 200 MWh pojemności dla Eneco w Belgii!
początek cytatu
System magazynowania energii baterii (BESS) składa się z 53 Megapaków jednostek magazynowania energii firmy Tesla, co daje łącznie 50 MW/200 MWh magazynowania. Może dostarczać energię do sieci przez 4 godziny. Rosnąca liczba turbin wiatrowych i paneli słonecznych przejmuje znaczną część produkcji energii z istniejących elektrowni na paliwa kopalne. Jednak nie zawsze istnieje energia elektryczna z wiatru i słońca, popyt można kontrolować tylko częściowo, dlatego ważne jest, aby mieć elastyczne magazynowanie. Dzięki temu możliwe jest oferowanie (rezerwowych) mocy w razie potrzeby, aby utrzymać równowagę sieci elektroenergetycznej. We współpracy z belgijskim operatorem sieci wysokiego napięcia Elia, akumulator zapewnia wydajne wykorzystanie stale rosnących ilości zmiennej energii słonecznej i wiatrowej oraz utrzymuje równowagę mocy sieci.
koniec cytatu
Warto zauważyć, że zaangażowanie Eneco w rozwój odnawialnych źródeł energii w Belgii, we współpracy z systemem Megapack od firmy Tesla, stanowi kolejny ważny krok w stronę efektywnego wykorzystania energii słonecznej i wiatrowej w Europie. To niezwykle istotne, abyśmy zdawali sobie sprawę z takich inicjatyw, które przyczyniają się do ochrony środowiska i budowy zrównoważonej przyszłości.
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Samochody Elektryczne: Taniej Już Być Nie Może!

Samochody Elektryczne: Taniej Już Być Nie Może!

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych, coraz częściej pojawiają się głosy obawiające się przeciążenia sieci energetycznej i wzrostu cen prądu. Jednakże, najnowsze dane oraz raporty wskazują na zupełnie inną perspektywę. Według raportu amerykańskiej firmy Synapse Energy Economics, właściciele samochodów elektrycznych odnotowali znaczące korzyści finansowe w ciągu ostatniej dekady. Zobacz więcej >>
Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Ogromne kłopoty finansowe, jakie dotknęły Fiskera, nie są przypadkowe, informuje TechCrunch. Okazuje się, że firma nie miała wewnętrznych procedur śledzenia transakcji, co doprowadziło do "zagubienia" milionów dolarów w opłatach od klientów. Zobacz więcej >>
KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

Orlen stawia krok w przyszłość motoryzacji elektrycznej, instalując ostatnią ładowarkę 50 kW w Kielcach. Łukasz Kwiatkowski, menedżer z Orlenu, ujawnił na LinkedIn, że firma postawiła urządzenie marki Ekoenergetyka Axon FX o mocy 50 kW. Zobacz więcej >>
Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla wkracza na nowy poziom komfortu i sportowego stylu, dodając opcję sportowych siedzeń do swojego flagowego modelu, Modelu S Plaid. Ale czy to naprawdę nowość? Okazuje się, że sportowe fotele, które teraz oficjalnie pojawiły się w konfiguratorze Modelu S Plaid, pierwotnie miały swoje pięć minut sławy na pokładzie Tesli Cybertrucka... Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane