Byton, chiński startup zajmujący się pojazdami elektrycznymi, który ujawnił swój pierwszy pojazd gotowy do produkcji w 2019 r., złożył wniosek o ogłoszenie upadłości w swoim kraju, według Pandaily. Dwie firmy, Nanjing Zhixing New Energy Vehicle Technology Development Co., Ltd. i Nanjing Zhixing Electric Vehicle Co., Ltd., z których obie są powiązane z Byton, złożyły wnioski o upadłość w zeszłym miesiącu, miażdżąc nadzieje na jedyny pojazd firmy - SUV M-Byte. Kłopoty firmy rozpoczęły się w 2019 roku, w tym samym roku, w którym całkowicie elektryczny SUV został ujawniony jako gotowy produkt na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w Niemczech.
W tamtym czasie nie powiodła się runda finansowania prowadzona przez chińską grupę motoryzacyjną FAW, po której nastąpiła zmiana kierownictwa, a kilka miesięcy później Foxconn wstrzymał inwestycję. Inny podmiot wspierający, ramię inwestycyjne rządu Nanjing, również wycofał swoje fundusze. Co więcej, w 2021 r. jej główna jednostka biznesowa, Nanjing Zhixing New Energy Vehicle Technology Development, została zmuszona w sądzie przez wierzyciela do rozpoczęcia procedury upadłościowej. Przedprodukcja M-Byte rozpoczęła się w październiku 2019 r. w nowym zakładzie produkcyjnym firmy w Nanjing w Chinach, a firma otrzymała podobno ponad 50000 rezerwacji na bezemisyjny pojazd. Jednak kłopoty finansowe i niedobory spowodowane pandemią skłoniły firmę do wstrzymania produkcji niedługo potem, a następnie wznowienia jej w kwietniu 2021 roku. Byton planował stać się marką globalną, a pierwsze dostawy miały rozpocząć się w Chinach w połowie 2020 roku, a następnie w Europie i Ameryce Północnej. Firma otrzymała nawet licencje dealera i dystrybutora w Kalifornii, ale samochody dla klientów nigdy nie zostały wysłane.
Byton M-Byte posiadał ogromny, 48-calowy wyświetlacz umieszczony na desce rozdzielczej oraz dodatkowy ekran zamontowany na podstawie kierownicy. Reklamowano opcje napędu na tylne i wszystkie koła, a także dwa warianty baterii. Standardowa bateria miała 72 kilowatogodziny (pojemność użytkowa), co według Bytona zapewniało zasięg 400 kilometrów, podczas gdy opcjonalny pakiet 95 kWh (również pojemność użytkowa) był w stanie zaoferować zasięg 520 kilometrów.