Chiński start-up Byton ogłasza upadłość!

Chiński start-up Byton ogłasza upadłość!
11.07.2023 20:00
Byton, chiński startup zajmujący się pojazdami elektrycznymi, który ujawnił swój pierwszy pojazd gotowy do produkcji w 2019 r., złożył wniosek o ogłoszenie upadłości w swoim kraju, według Pandaily. Dwie firmy, Nanjing Zhixing New Energy Vehicle Technology Development Co., Ltd. i Nanjing Zhixing Electric Vehicle Co., Ltd., z których obie są powiązane z Byton, złożyły wnioski o upadłość w zeszłym miesiącu, miażdżąc nadzieje na jedyny pojazd firmy - SUV M-Byte. Kłopoty firmy rozpoczęły się w 2019 roku, w tym samym roku, w którym całkowicie elektryczny SUV został ujawniony jako gotowy produkt na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w Niemczech.
W tamtym czasie nie powiodła się runda finansowania prowadzona przez chińską grupę motoryzacyjną FAW, po której nastąpiła zmiana kierownictwa, a kilka miesięcy później Foxconn wstrzymał inwestycję. Inny podmiot wspierający, ramię inwestycyjne rządu Nanjing, również wycofał swoje fundusze. Co więcej, w 2021 r. jej główna jednostka biznesowa, Nanjing Zhixing New Energy Vehicle Technology Development, została zmuszona w sądzie przez wierzyciela do rozpoczęcia procedury upadłościowej. Przedprodukcja M-Byte rozpoczęła się w październiku 2019 r. w nowym zakładzie produkcyjnym firmy w Nanjing w Chinach, a firma otrzymała podobno ponad 50000 rezerwacji na bezemisyjny pojazd. Jednak kłopoty finansowe i niedobory spowodowane pandemią skłoniły firmę do wstrzymania produkcji niedługo potem, a następnie wznowienia jej w kwietniu 2021 roku. Byton planował stać się marką globalną, a pierwsze dostawy miały rozpocząć się w Chinach w połowie 2020 roku, a następnie w Europie i Ameryce Północnej. Firma otrzymała nawet licencje dealera i dystrybutora w Kalifornii, ale samochody dla klientów nigdy nie zostały wysłane.
Byton M-Byte posiadał ogromny, 48-calowy wyświetlacz umieszczony na desce rozdzielczej oraz dodatkowy ekran zamontowany na podstawie kierownicy. Reklamowano opcje napędu na tylne i wszystkie koła, a także dwa warianty baterii. Standardowa bateria miała 72 kilowatogodziny (pojemność użytkowa), co według Bytona zapewniało zasięg 400 kilometrów, podczas gdy opcjonalny pakiet 95 kWh (również pojemność użytkowa) był w stanie zaoferować zasięg 520 kilometrów.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

Chiński gigant motoryzacyjny BYD zapowiedział wprowadzenie do Europy ultramocnych stacji ładowania o mocy nawet 1000 kW. Technologia funkcjonująca już w Chinach pod nazwą Megawatt Flash Chargers ma odmienić podejście do elektromobilności na Starym Kontynencie. Zobacz więcej >>
Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Nowe zasady ładowania na Superchargerach Tesli wchodzą w życie także w Polsce. Od teraz kierowcy mogą zapłacić nawet 2 zł za minutę, jeśli będą ładować pojazd powyżej 80% baterii. Zobacz więcej >>
Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane