Chiński start-up Byton ogłasza upadłość!

Chiński start-up Byton ogłasza upadłość!
11.07.2023 20:00
Byton, chiński startup zajmujący się pojazdami elektrycznymi, który ujawnił swój pierwszy pojazd gotowy do produkcji w 2019 r., złożył wniosek o ogłoszenie upadłości w swoim kraju, według Pandaily. Dwie firmy, Nanjing Zhixing New Energy Vehicle Technology Development Co., Ltd. i Nanjing Zhixing Electric Vehicle Co., Ltd., z których obie są powiązane z Byton, złożyły wnioski o upadłość w zeszłym miesiącu, miażdżąc nadzieje na jedyny pojazd firmy - SUV M-Byte. Kłopoty firmy rozpoczęły się w 2019 roku, w tym samym roku, w którym całkowicie elektryczny SUV został ujawniony jako gotowy produkt na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w Niemczech.
W tamtym czasie nie powiodła się runda finansowania prowadzona przez chińską grupę motoryzacyjną FAW, po której nastąpiła zmiana kierownictwa, a kilka miesięcy później Foxconn wstrzymał inwestycję. Inny podmiot wspierający, ramię inwestycyjne rządu Nanjing, również wycofał swoje fundusze. Co więcej, w 2021 r. jej główna jednostka biznesowa, Nanjing Zhixing New Energy Vehicle Technology Development, została zmuszona w sądzie przez wierzyciela do rozpoczęcia procedury upadłościowej. Przedprodukcja M-Byte rozpoczęła się w październiku 2019 r. w nowym zakładzie produkcyjnym firmy w Nanjing w Chinach, a firma otrzymała podobno ponad 50000 rezerwacji na bezemisyjny pojazd. Jednak kłopoty finansowe i niedobory spowodowane pandemią skłoniły firmę do wstrzymania produkcji niedługo potem, a następnie wznowienia jej w kwietniu 2021 roku. Byton planował stać się marką globalną, a pierwsze dostawy miały rozpocząć się w Chinach w połowie 2020 roku, a następnie w Europie i Ameryce Północnej. Firma otrzymała nawet licencje dealera i dystrybutora w Kalifornii, ale samochody dla klientów nigdy nie zostały wysłane.
Byton M-Byte posiadał ogromny, 48-calowy wyświetlacz umieszczony na desce rozdzielczej oraz dodatkowy ekran zamontowany na podstawie kierownicy. Reklamowano opcje napędu na tylne i wszystkie koła, a także dwa warianty baterii. Standardowa bateria miała 72 kilowatogodziny (pojemność użytkowa), co według Bytona zapewniało zasięg 400 kilometrów, podczas gdy opcjonalny pakiet 95 kWh (również pojemność użytkowa) był w stanie zaoferować zasięg 520 kilometrów.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

ORLEN inwestuje w przełomowe paliwo przyszłości. Lotnictwo czeka rewolucja 🚀

ORLEN inwestuje w przełomowe paliwo przyszłości. Lotnictwo czeka rewolucja 🚀

Lotnictwo stoi dziś przed największym wyzwaniem w swojej historii – redukcją emisji CO₂. To właśnie w tym obszarze polski koncern ORLEN stawia mocny krok naprzód, inwestując w brytyjski start-up OXCCU, który opracował technologię pozwalającą zamieniać zielony wodór i wychwycony z atmosfery dwutlenek węgla w syntetyczne paliwo lotnicze e-SAF. Zobacz więcej >>
Arcfox T1 – elektryczny kompakt za 32 tys. zł, który może namieszać w Europie 🌍

Arcfox T1 – elektryczny kompakt za 32 tys. zł, który może namieszać w Europie 🌍

Chińska marka Arcfox, należąca do koncernu BAIC, prezentuje model T1, czyli kompaktowy samochód elektryczny, który swoją ceną może zrewolucjonizować rynek. W Chinach jego podstawowa wersja kosztuje równowartość 7,5 tys. Zobacz więcej >>
🚧 Kolejny krok do budowy S8 na Dolnym Śląsku

🚧 Kolejny krok do budowy S8 na Dolnym Śląsku

Dolny Śląsk zbliża się do chwili, w której droga ekspresowa S8 przestanie być jedynie planem na mapie, a stanie się realną inwestycją. Wojewoda Dolnośląska wydała właśnie decyzję ZRID, czyli zezwolenie na realizację budowy odcinka pomiędzy węzłami Kobierzyce Południe i Jordanów Śląski. Zobacz więcej >>
🚘 Hybrydy plug-in pod lupą: raport T&E obnaża prawdę o emisjach

🚘 Hybrydy plug-in pod lupą: raport T&E obnaża prawdę o emisjach

Na pierwszy rzut oka wyglądają jak samochody elektryczne – mają gniazdko do ładowania, niskie wskaźniki emisji w papierach i obietnicę ekologicznej jazdy. Ale najnowszy raport Transport & Environment (T&E) „Smoke screen: the growing PHEV emissions scandal” ujawnia, że w rzeczywistości wiele hybryd plug-in to „wilki w owczej skórze”. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Na chińskim rynku pojawił się nowy gracz, Zeekr 007, model marki Zeekr, będącej częścią koncernu Geely. To elektryczne auto debiutuje nie tylko ze swoimi zaawansowanymi funkcjami, ale również z nietypową reklamą, gdzie pierwsze dziesięć sekund filmu to prezentacja gamy modelowej Tesli. Zobacz więcej >>
Nowe Ładowarki W Polsce: Ionity Radomsko i Ekoen Warszawa

Nowe Ładowarki W Polsce: Ionity Radomsko i Ekoen Warszawa

W ostatnich dniach roku Polacy zyskali dwie nowe, potężne stacje ładowania dla samochodów elektrycznych. Pierwsza z nich, Ionity Radomsko, została uruchomiona na terenie Portu Radomsko, będącego doskonałym miejscem postojowym w podróży między Górnym Śląskiem a Warszawą. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane