Chiński start-up Byton ogłasza upadłość!

Chiński start-up Byton ogłasza upadłość!
11.07.2023 20:00
Byton, chiński startup zajmujący się pojazdami elektrycznymi, który ujawnił swój pierwszy pojazd gotowy do produkcji w 2019 r., złożył wniosek o ogłoszenie upadłości w swoim kraju, według Pandaily. Dwie firmy, Nanjing Zhixing New Energy Vehicle Technology Development Co., Ltd. i Nanjing Zhixing Electric Vehicle Co., Ltd., z których obie są powiązane z Byton, złożyły wnioski o upadłość w zeszłym miesiącu, miażdżąc nadzieje na jedyny pojazd firmy - SUV M-Byte. Kłopoty firmy rozpoczęły się w 2019 roku, w tym samym roku, w którym całkowicie elektryczny SUV został ujawniony jako gotowy produkt na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w Niemczech.
W tamtym czasie nie powiodła się runda finansowania prowadzona przez chińską grupę motoryzacyjną FAW, po której nastąpiła zmiana kierownictwa, a kilka miesięcy później Foxconn wstrzymał inwestycję. Inny podmiot wspierający, ramię inwestycyjne rządu Nanjing, również wycofał swoje fundusze. Co więcej, w 2021 r. jej główna jednostka biznesowa, Nanjing Zhixing New Energy Vehicle Technology Development, została zmuszona w sądzie przez wierzyciela do rozpoczęcia procedury upadłościowej. Przedprodukcja M-Byte rozpoczęła się w październiku 2019 r. w nowym zakładzie produkcyjnym firmy w Nanjing w Chinach, a firma otrzymała podobno ponad 50000 rezerwacji na bezemisyjny pojazd. Jednak kłopoty finansowe i niedobory spowodowane pandemią skłoniły firmę do wstrzymania produkcji niedługo potem, a następnie wznowienia jej w kwietniu 2021 roku. Byton planował stać się marką globalną, a pierwsze dostawy miały rozpocząć się w Chinach w połowie 2020 roku, a następnie w Europie i Ameryce Północnej. Firma otrzymała nawet licencje dealera i dystrybutora w Kalifornii, ale samochody dla klientów nigdy nie zostały wysłane.
Byton M-Byte posiadał ogromny, 48-calowy wyświetlacz umieszczony na desce rozdzielczej oraz dodatkowy ekran zamontowany na podstawie kierownicy. Reklamowano opcje napędu na tylne i wszystkie koła, a także dwa warianty baterii. Standardowa bateria miała 72 kilowatogodziny (pojemność użytkowa), co według Bytona zapewniało zasięg 400 kilometrów, podczas gdy opcjonalny pakiet 95 kWh (również pojemność użytkowa) był w stanie zaoferować zasięg 520 kilometrów.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane