Cadillac właśnie podzielił się krótkim, ale ekscytującym zwiastunem swojego nadchodzącego modelu Escalade IQ EV, który będzie miał swoją premierę 9 sierpnia. Pierwsze wzmianki o elektrycznej wersji Escalade'a pojawiły się już w maju, ale nie dostarczyły fanom zbyt wielu informacji. Teraz Cadillac potwierdził, iż Escalade IQ będzie wytwarzany w Factory ZERO, nowej nazwie centrum montażowego koncernu GM w Detroit/Hamtramck, które po przeprowadzonej modernizacji za 2,2 miliarda dolarów skoncentruje się wyłącznie na produkcji pojazdów elektrycznych.
W krótkim 26-sekundowym zwiastunie producent prezentuje przednią część pojazdu oraz kilka zbliżeń na różne jego elementy. Jedno ujęcie zasługuje na szczególną uwagę. Przód Escalade'a IQ prezentuje się odmiennie niż w przypadku obecnej generacji tego luksusowego SUV-a, do złudzenia przypominając przód modeli Cadillaca Lyriq i Celestiq. Wszystkie trzy samochody posiadają również końcówkę "IQ" w nazwie, co sugeruje, że Cadillac ustala tutaj jednolitą tożsamość marki dla swoich pojazdów elektrycznych, łącząc design przedniej części pojazdu z konsekwentnym schematem nazewnictwa.
Escalade to ikoniczny i najlepiej sprzedający się model marki Cadillac, bezsprzecznie uważany za samochód prestiżowy. Decyzja o wprowadzeniu jego elektrycznej wersji jest silnym oświadczeniem producenta. W podobny sposób GM postąpiło z Hummerem - chociaż samochód ten nie był produkowany od lat, został ponownie wskrzeszony z napędem elektrycznym. W ten sposób Cadillac, jak i GM jako całość, pokazują, że chcą, aby ich pojazdy o wysokim statusie były napędzane właściwym rodzajem napędu, czyli napędem elektrycznym. Cadillac już wcześniej ogłosił, że od teraz będzie poszerzał ofertę swoich pojazdów wyłącznie o pojazdy elektryczne, a począwszy od 2030 roku zaprzestanie sprzedaży pojazdów z napędem spalinowym.
Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Mercedes-Benz, znany z luksusu i innowacyjnych rozwiązań, wprowadza zmiany w cenniku swojej usługi ładowania pojazdów elektrycznych – Mercedes Me Charge. Zmiany te dotykają zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych, co może wywołać mieszane reakcje wśród użytkowników elektrycznych modeli tej marki. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>