Afeela EV będzie zdolna do samodzielnej jazdy dzięki chipom Qualcomm.

Afeela EV będzie zdolna do samodzielnej jazdy dzięki chipom Qualcomm.
24.07.2023 20:00
Z kilkoma ekranami umieszczonymi na szczycie tego, co byłoby deską rozdzielczą w tradycyjnym samochodzie, Afeela EV, która została ogłoszona przez Sony i Hondę na tegorocznym Consumer Electronics Show w Las Vegas, ma być bardziej smartfonem na kołach, ale aby tak się stało, dwie potęgi stojące za nim potrzebują technologii oferowanej przez trzeciego gracza, a jest nim Qualcomm, według Automotive News. Afeela ma jeszcze kilka lat, aby stać się rzeczywistością, a wstępne szacunki mówią, że może wejść na rynek w 2025 roku i nadal nie znamy konkretnych szczegółów na temat jego układu napędowego, ale wiemy, że będzie miał około 45 czujników, w tym lidar, osiem kamer i wbudowane funkcje sztucznej inteligencji (AI). Teoretycznie, gdy wszystko zostanie powiedziane i zrobione, całkowicie elektryczny produkt joint venture Sony i Hondy powinien mieć możliwości autonomicznej jazdy na poziomie 3, ale nie bez platformy Qualcomm Digital Chassis, która najwyraźniej będzie zasilać wszystko, co związane z technologią.
Zgodnie z poziomami automatyzacji jazdy SAE, poziom 3 oznacza, że osoba nie prowadzi samochodu, gdy systemy wspomagania jazdy są włączone, ale kierowca musi przejąć kontrolę, gdy funkcja tego zażąda. Qualcomm, znany głównie z produkcji procesorów do smartfonów z Androidem, pracuje również nad rozwiązaniem motoryzacyjnym dla nadchodzących pojazdów, które jest w stanie zbierać informacje ze wszystkich czujników, przesyłać obrazy na wszystkie ekrany wewnętrzne, otrzymywać bezprzewodowe aktualizacje i alerty w czasie rzeczywistym dzięki możliwościom łączności 5G i Wi-Fi oraz "uczyć się" preferencji kierowcy poprzez zbieranie danych w czasie rzeczywistym. Według doniesień, Afeela EV będzie również wyposażona w grafikę ekranową opracowaną na silniku Unreal Engine, tym samym, który zasila wewnętrzne wyświetlacze GMC Hummer EV.
Mający wejść do produkcji w 2025 roku w jednej z fabryk Hondy w Ohio, nadchodzący pojazd elektryczny będzie oparty na japońskiej platformie e:Architecture, a Sony wniesie kilka technologii cyfrowych i treści multimedialnych ze swoich jednostek filmowych, muzycznych i gier wideo. Ceny nie zostały jeszcze ogłoszone, ale oczekuje się, że EV wyprodukowany w USA będzie niskonakładowym, niszowym produktem, więc spodziewamy się sugerowanej ceny detalicznej ponad 100000 USD, biorąc pod uwagę twierdzenia techniczne. Oczekuje się, że dostawy Afeela EV rozpoczną się w 2026 roku.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Tesla przywraca program poleceń w Polsce – korzyści dla polecających i nowych klientów

Tesla przywraca program poleceń w Polsce – korzyści dla polecających i nowych klientów

Po krótkiej przerwie Tesla ponownie uruchamia w Polsce program linków polecających, dzięki któremu zyskać mogą zarówno aktualni właściciele pojazdów Tesli, jak i nowi nabywcy, którzy skorzystają z unikalnego kodu rekomendacji. To szansa na zniżki dla klientów oraz premie dla polecających, co przyciąga coraz więcej zainteresowanych. Zobacz więcej >>
Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Na prestiżowych targach motoryzacyjnych SEMA 2024 zaprezentowano prawdziwą perełkę technologii – Teslę Model S Plaid Pursuit, specjalnie przystosowaną do służby w policji przez firmę Unplugged Performance. Ten niezwykle szybki i innowacyjny radiowóz zasili flotę departamentu szeryfa hrabstwa Los Angeles, wprowadzając nowe standardy efektywności i wydajności w działaniach policyjnych. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane