Afeela EV będzie zdolna do samodzielnej jazdy dzięki chipom Qualcomm.

Afeela EV będzie zdolna do samodzielnej jazdy dzięki chipom Qualcomm.
24.07.2023 20:00
Z kilkoma ekranami umieszczonymi na szczycie tego, co byłoby deską rozdzielczą w tradycyjnym samochodzie, Afeela EV, która została ogłoszona przez Sony i Hondę na tegorocznym Consumer Electronics Show w Las Vegas, ma być bardziej smartfonem na kołach, ale aby tak się stało, dwie potęgi stojące za nim potrzebują technologii oferowanej przez trzeciego gracza, a jest nim Qualcomm, według Automotive News. Afeela ma jeszcze kilka lat, aby stać się rzeczywistością, a wstępne szacunki mówią, że może wejść na rynek w 2025 roku i nadal nie znamy konkretnych szczegółów na temat jego układu napędowego, ale wiemy, że będzie miał około 45 czujników, w tym lidar, osiem kamer i wbudowane funkcje sztucznej inteligencji (AI). Teoretycznie, gdy wszystko zostanie powiedziane i zrobione, całkowicie elektryczny produkt joint venture Sony i Hondy powinien mieć możliwości autonomicznej jazdy na poziomie 3, ale nie bez platformy Qualcomm Digital Chassis, która najwyraźniej będzie zasilać wszystko, co związane z technologią.
Zgodnie z poziomami automatyzacji jazdy SAE, poziom 3 oznacza, że osoba nie prowadzi samochodu, gdy systemy wspomagania jazdy są włączone, ale kierowca musi przejąć kontrolę, gdy funkcja tego zażąda. Qualcomm, znany głównie z produkcji procesorów do smartfonów z Androidem, pracuje również nad rozwiązaniem motoryzacyjnym dla nadchodzących pojazdów, które jest w stanie zbierać informacje ze wszystkich czujników, przesyłać obrazy na wszystkie ekrany wewnętrzne, otrzymywać bezprzewodowe aktualizacje i alerty w czasie rzeczywistym dzięki możliwościom łączności 5G i Wi-Fi oraz "uczyć się" preferencji kierowcy poprzez zbieranie danych w czasie rzeczywistym. Według doniesień, Afeela EV będzie również wyposażona w grafikę ekranową opracowaną na silniku Unreal Engine, tym samym, który zasila wewnętrzne wyświetlacze GMC Hummer EV.
Mający wejść do produkcji w 2025 roku w jednej z fabryk Hondy w Ohio, nadchodzący pojazd elektryczny będzie oparty na japońskiej platformie e:Architecture, a Sony wniesie kilka technologii cyfrowych i treści multimedialnych ze swoich jednostek filmowych, muzycznych i gier wideo. Ceny nie zostały jeszcze ogłoszone, ale oczekuje się, że EV wyprodukowany w USA będzie niskonakładowym, niszowym produktem, więc spodziewamy się sugerowanej ceny detalicznej ponad 100000 USD, biorąc pod uwagę twierdzenia techniczne. Oczekuje się, że dostawy Afeela EV rozpoczną się w 2026 roku.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Nowe badania przeprowadzone przez naukowców z Centrum Helmholtza rzucają nowe światło na proces starzenia się ogniw Li-ion. Okazuje się, że metoda ładowania pulsacyjnego, wykorzystująca wysoką częstotliwość impulsów, może znacząco spowolnić degradację baterii i podwoić ich czas życia w porównaniu do tradycyjnych metod ładowania opartych na stałym natężeniu. Zobacz więcej >>
Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Ostatnia aktualizacja oprogramowania Tesli, która umożliwiła aktywację reflektorów adaptacyjnych, skłoniła wielu właścicieli starszych modeli Tesli Model 3 do zadania sobie pytania: czy można zainstalować nowsze reflektory adaptacyjne w starszych wersjach samochodów? Odpowiedź może być zaskakująca, ale zdaniem jednego hakerów, jest to możliwe, chociaż wymaga pewnych kroków. Starsze modele Tesli Model 3 wyposażone są w reflektory projekcyjne sektorowe, które nie mają matrycy diod potrzebnej do działania reflektorów adaptacyjnych. Zobacz więcej >>
Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla wkracza na nowy poziom komfortu i sportowego stylu, dodając opcję sportowych siedzeń do swojego flagowego modelu, Modelu S Plaid. Ale czy to naprawdę nowość? Okazuje się, że sportowe fotele, które teraz oficjalnie pojawiły się w konfiguratorze Modelu S Plaid, pierwotnie miały swoje pięć minut sławy na pokładzie Tesli Cybertrucka... Zobacz więcej >>
Volvo EX30: 9 rzeczy, które mogą cię zdziwić w tym kompaktowym elektrycznym SUV-ie

Volvo EX30: 9 rzeczy, które mogą cię zdziwić w tym kompaktowym elektrycznym SUV-ie

Omówimy tu kilka wad Volvo EX30, najnowszego kompaktowego crossovera elektrycznego marki. Każdy samochód ma swoje zalety i wady, i EX30 nie jest wyjątkiem. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane