Audi w najbliższej przyszłości przyspieszy produkcję pojazdów z napędem akumulatorowo-elektrycznym. Firma ma stajnię samochodów o wysokich osiągach, ponieważ zwiększa produkcję pojazdów elektrycznych, a nowy film prezentuje przeszłość kontra przyszłość, w którym nowy RS6 Performance ściga się z RS E-Tron GT. RS E-Tron GT wytwarza więcej koni mechanicznych - 637 - ale mniej momentu obrotowego. Elektryczny sedan jest również cięższy, ważąc 2344 kilogramów. Audi ograniczyło również prędkość maksymalną samochodu do 250 kilometrów na godzinę; jest jednak o 0,3 sekundy szybszy do 100 kilometrów na godzinę. RS6 Performance generuje 621 KM z podwójnie turbodoładowanego 4,0-litrowego silnika V8 i 850 Nm momentu obrotowego. Potrzebuje 3,6 sekundy, aby osiągnąć 100 km/h, ale może rozpędzić się do 290 km/h. Jest również lżejszy od EV, ważąc 2074 kilogramów.
RS6 z trudem wystartował w pierwszym wyścigu, pozwalając E-Tronowi GT na zdobycie znacznej przewagi, której Audi z silnikiem spalinowym nie było w stanie nadrobić. RS6 znacznie lepiej wystartował w drugim wyścigu, zjeżdżając z linii przed E-Tronem. Nie była to jednak przewaga, którą RS6 utrzymało, a EV szybko ją wyprzedziło i odniosło drugie zwycięstwo. Wyścig z prędkością 100 km/h nie poszedł dobrze dla RS6. E-Tron był po prostu zbyt szybki dla wozu z silnikiem V8. Dodatkowa waga E-Trona nie wpłynęła na jego osiągi w porównaniu do RS6. Waga stanowiła jednak problem podczas końcowego testu hamowania.
Cięższy pojazd elektryczny potrzebował znacznie więcej miejsca, aby zatrzymać się z prędkości 161 kilometrów na godzinę. Lżejszy RS6 zatrzymał się na krótszym dystansie, a pojazdy elektryczne wszystkich typów mają trudności z zarządzaniem swoją masą. Nawet jeśli producenci samochodów umieszczają ciężkie akumulatory nisko w pojeździe, aby poprawić środek ciężkości, nadal jest to duża masa do transportu, której nie można tak łatwo ukryć. Wyobrażamy sobie, że Audi poprawi zdolność hamowania przyszłych pojazdów elektrycznych, nawet jeśli dyrektor generalny Volkswagen Group Oliver Blume uważa, że marka pozostaje w tyle za swoimi rywalami. Producent napotkał problemy z oprogramowaniem, opóźniając ważne plany i nowe pojazdy elektryczne. Audi wprowadzi na rynek Q6 E-Tron w przyszłym roku, dołączając do sedana E-Tron GT.
Francuska marka Alpine, znana dotąd głównie z lekkiego, spalinowego modelu A110, wchodzi w zupełnie nową erę. Nowo zaprezentowany model A390 to pierwszy w historii marki samochód z napędem 4×4 oraz pierwszy elektryk z prawdziwego zdarzenia, który może nawiązać walkę z gigantami rynku, takimi jak Tesla Model Y, Ford Mustang Mach-E czy BMW iX. Zobacz więcej >>
Ministerstwo Klimatu i Środowiska opublikowało projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. To dobra wiadomość dla właścicieli mieszkań w budynkach wielorodzinnych, którzy chcą zainstalować prywatną stację ładowania samochodu elektrycznego. Zobacz więcej >>
Apple nie zwalnia tempa – podczas konferencji WWDC 2025 zaprezentowano nową wersję CarPlay. System, z którego codziennie korzystają miliony kierowców, zyskał nie tylko odświeżony wygląd, ale i szereg nowych funkcji – szczególnie ważnych dla właścicieli aut elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>