RS6 Performance VS RS E-Tron GT - takiego wyścigu jeszcze nie widziałeś!

RS6 Performance VS RS E-Tron GT - takiego wyścigu jeszcze nie widziałeś!
10.07.2023 15:30
Audi w najbliższej przyszłości przyspieszy produkcję pojazdów z napędem akumulatorowo-elektrycznym. Firma ma stajnię samochodów o wysokich osiągach, ponieważ zwiększa produkcję pojazdów elektrycznych, a nowy film prezentuje przeszłość kontra przyszłość, w którym nowy RS6 Performance ściga się z RS E-Tron GT. RS E-Tron GT wytwarza więcej koni mechanicznych - 637 - ale mniej momentu obrotowego. Elektryczny sedan jest również cięższy, ważąc 2344 kilogramów. Audi ograniczyło również prędkość maksymalną samochodu do 250 kilometrów na godzinę; jest jednak o 0,3 sekundy szybszy do 100 kilometrów na godzinę. RS6 Performance generuje 621 KM z podwójnie turbodoładowanego 4,0-litrowego silnika V8 i 850 Nm momentu obrotowego. Potrzebuje 3,6 sekundy, aby osiągnąć 100 km/h, ale może rozpędzić się do 290 km/h. Jest również lżejszy od EV, ważąc 2074 kilogramów.
RS6 z trudem wystartował w pierwszym wyścigu, pozwalając E-Tronowi GT na zdobycie znacznej przewagi, której Audi z silnikiem spalinowym nie było w stanie nadrobić. RS6 znacznie lepiej wystartował w drugim wyścigu, zjeżdżając z linii przed E-Tronem. Nie była to jednak przewaga, którą RS6 utrzymało, a EV szybko ją wyprzedziło i odniosło drugie zwycięstwo. Wyścig z prędkością 100 km/h nie poszedł dobrze dla RS6. E-Tron był po prostu zbyt szybki dla wozu z silnikiem V8. Dodatkowa waga E-Trona nie wpłynęła na jego osiągi w porównaniu do RS6. Waga stanowiła jednak problem podczas końcowego testu hamowania.
Cięższy pojazd elektryczny potrzebował znacznie więcej miejsca, aby zatrzymać się z prędkości 161 kilometrów na godzinę. Lżejszy RS6 zatrzymał się na krótszym dystansie, a pojazdy elektryczne wszystkich typów mają trudności z zarządzaniem swoją masą. Nawet jeśli producenci samochodów umieszczają ciężkie akumulatory nisko w pojeździe, aby poprawić środek ciężkości, nadal jest to duża masa do transportu, której nie można tak łatwo ukryć. Wyobrażamy sobie, że Audi poprawi zdolność hamowania przyszłych pojazdów elektrycznych, nawet jeśli dyrektor generalny Volkswagen Group Oliver Blume uważa, że marka pozostaje w tyle za swoimi rywalami. Producent napotkał problemy z oprogramowaniem, opóźniając ważne plany i nowe pojazdy elektryczne. Audi wprowadzi na rynek Q6 E-Tron w przyszłym roku, dołączając do sedana E-Tron GT.
Autor: Karolina
Źródło: motor1
|
Tagi:

Warto przeczytać

Pożar elektryka w Warszawie: Lucid Air za milion złotych spłonął po wypadku

Pożar elektryka w Warszawie: Lucid Air za milion złotych spłonął po wypadku

W ostatnich dniach na warszawskim Mokotowie wydarzył się dramatyczny wypadek, w którym brał udział elektryczny pojazd Luksusowy sedan Lucid Air, wart aż milion złotych, stanął w płomieniach po uderzeniu w słup. Szczegóły zdarzenia wzbudziły duże zainteresowanie opinii publicznej. Zobacz więcej >>
Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari ogłosiło niedawno współpracę z południowokoreańskim producentem ogniw litowo-jonowych, firmą SK.On. Choć szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione, to fakt tej współpracy sugeruje, że SK.On może być na dobrej drodze do zaawansowania w produkcji ogniw z litowymi anodami i stałym elektrolitem. Zobacz więcej >>
Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla wkracza na nowy poziom komfortu i sportowego stylu, dodając opcję sportowych siedzeń do swojego flagowego modelu, Modelu S Plaid. Ale czy to naprawdę nowość? Okazuje się, że sportowe fotele, które teraz oficjalnie pojawiły się w konfiguratorze Modelu S Plaid, pierwotnie miały swoje pięć minut sławy na pokładzie Tesli Cybertrucka... Zobacz więcej >>
Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Ostatnia aktualizacja oprogramowania Tesli, która umożliwiła aktywację reflektorów adaptacyjnych, skłoniła wielu właścicieli starszych modeli Tesli Model 3 do zadania sobie pytania: czy można zainstalować nowsze reflektory adaptacyjne w starszych wersjach samochodów? Odpowiedź może być zaskakująca, ale zdaniem jednego hakerów, jest to możliwe, chociaż wymaga pewnych kroków. Starsze modele Tesli Model 3 wyposażone są w reflektory projekcyjne sektorowe, które nie mają matrycy diod potrzebnej do działania reflektorów adaptacyjnych. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane