Jak sama nazwa wskazuje, opcjonalny pakiet Track dla Tesli Model S Plaid jest przeznaczony dla klientów, którzy chcą uzyskać jak najlepsze osiągi ze swoich samochodów na torze wyścigowym. Ale dla właścicieli Tesli Model S Plaid, którzy mieszkają (lub często jeżdżą) w Niemczech, jest dodatkowy bonus: Track Pack odblokowuje maksymalną prędkość 322 kilometry na godzinę. To sprawia, że Plaid jest śmiercionośną bronią na odcinkach Autobahn bez ograniczeń, jak pokazuje poniższy film pochodzący od właściciela. Pochodzący z Belgii Steven Peeters, który twierdzi, że jest pierwszym europejskim klientem, który zainstalował pakiet Track Package w swojej Tesli Model S Plaid, jechał przez Niemcy w drodze na Nürburgring Nordschleife, gdzie później spotkał Mishę Charoudina i pozwolił mu poprowadzić swój samochód na trasie. Ponieważ trasa Stevena obejmowała kilka nieograniczonych odcinków autostrady Autobahn, chciał sprawdzić, czy samochód naprawdę może osiągnąć 322 km/h, jak reklamuje Tesla. Aby zmaksymalizować swoje szanse, zdecydował się na jazdę z maksymalną prędkością wcześnie rano, kiedy nie było prawie żadnego ruchu.
Jak widać na filmie, próba zakończyła się sukcesem, a prędkościomierz Modelu S Plaid przez kilka sekund wskazywał 328 km/h. Co ciekawe, Stevenowi udało się osiągnąć tę prędkość w standardowym trybie jazdy. Ponieważ wierzył, że Tesla może jechać jeszcze szybciej, spróbował jeszcze raz, tym razem w trybie Track. Model S Plaid osiągnął tę samą prędkość maksymalną 328 km/h, co sugeruje, że nie ma różnicy między dwoma trybami jazdy, jeśli chodzi o prędkość maksymalną. Steven zauważa, że tryb Track powinien być używany tylko na torze wyścigowym, ponieważ wyłącza ESC, co jest oczywiście niebezpieczne na drogach publicznych. Mimo to zrobił to, choć tylko raz. To powiedziawszy, samochód nadal wydawał się mieć rezerwy mocy przy tej prędkości, ponieważ nadal przyspieszał dość mocno na najwyższym biegu. Według Stevena, mógłby jechać jeszcze szybciej - może zajmie się tym przyszła aktualizacja oprogramowania? Oczywiście nikt tak naprawdę nie potrzebuje samochodu, który jedzie znacznie powyżej 328 km/h, ale dobrze jest wiedzieć, że Model S Plaid znajduje się na poziomie supersamochodu nie tylko pod względem przyspieszenia, ale także prędkości maksymalnej.
15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Mercedes-Benz, znany z luksusu i innowacyjnych rozwiązań, wprowadza zmiany w cenniku swojej usługi ładowania pojazdów elektrycznych – Mercedes Me Charge. Zmiany te dotykają zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych, co może wywołać mieszane reakcje wśród użytkowników elektrycznych modeli tej marki. Zobacz więcej >>
Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>