Jak sama nazwa wskazuje, opcjonalny pakiet Track dla Tesli Model S Plaid jest przeznaczony dla klientów, którzy chcą uzyskać jak najlepsze osiągi ze swoich samochodów na torze wyścigowym. Ale dla właścicieli Tesli Model S Plaid, którzy mieszkają (lub często jeżdżą) w Niemczech, jest dodatkowy bonus: Track Pack odblokowuje maksymalną prędkość 322 kilometry na godzinę. To sprawia, że Plaid jest śmiercionośną bronią na odcinkach Autobahn bez ograniczeń, jak pokazuje poniższy film pochodzący od właściciela. Pochodzący z Belgii Steven Peeters, który twierdzi, że jest pierwszym europejskim klientem, który zainstalował pakiet Track Package w swojej Tesli Model S Plaid, jechał przez Niemcy w drodze na Nürburgring Nordschleife, gdzie później spotkał Mishę Charoudina i pozwolił mu poprowadzić swój samochód na trasie. Ponieważ trasa Stevena obejmowała kilka nieograniczonych odcinków autostrady Autobahn, chciał sprawdzić, czy samochód naprawdę może osiągnąć 322 km/h, jak reklamuje Tesla. Aby zmaksymalizować swoje szanse, zdecydował się na jazdę z maksymalną prędkością wcześnie rano, kiedy nie było prawie żadnego ruchu.
Jak widać na filmie, próba zakończyła się sukcesem, a prędkościomierz Modelu S Plaid przez kilka sekund wskazywał 328 km/h. Co ciekawe, Stevenowi udało się osiągnąć tę prędkość w standardowym trybie jazdy. Ponieważ wierzył, że Tesla może jechać jeszcze szybciej, spróbował jeszcze raz, tym razem w trybie Track. Model S Plaid osiągnął tę samą prędkość maksymalną 328 km/h, co sugeruje, że nie ma różnicy między dwoma trybami jazdy, jeśli chodzi o prędkość maksymalną. Steven zauważa, że tryb Track powinien być używany tylko na torze wyścigowym, ponieważ wyłącza ESC, co jest oczywiście niebezpieczne na drogach publicznych. Mimo to zrobił to, choć tylko raz. To powiedziawszy, samochód nadal wydawał się mieć rezerwy mocy przy tej prędkości, ponieważ nadal przyspieszał dość mocno na najwyższym biegu. Według Stevena, mógłby jechać jeszcze szybciej - może zajmie się tym przyszła aktualizacja oprogramowania? Oczywiście nikt tak naprawdę nie potrzebuje samochodu, który jedzie znacznie powyżej 328 km/h, ale dobrze jest wiedzieć, że Model S Plaid znajduje się na poziomie supersamochodu nie tylko pod względem przyspieszenia, ale także prędkości maksymalnej.
Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>