Alpine A390 – sportowy fastback, który rzuca rękawicę Tesli

Alpine A390 – sportowy fastback, który rzuca rękawicę Tesli
28.05.2025 19:32
Francuska marka Alpine, znana dotąd głównie z lekkiego, spalinowego modelu A110, wchodzi w zupełnie nową erę. Nowo zaprezentowany model A390 to pierwszy w historii marki samochód z napędem 4×4 oraz pierwszy elektryk z prawdziwego zdarzenia, który może nawiązać walkę z gigantami rynku, takimi jak Tesla Model Y, Ford Mustang Mach-E czy BMW iX.
🚗 Fastback, nie SUV
Choć A390 ma gabaryty zbliżone do SUV-a, producent określa go mianem sportowego fastbacka, inspirowanego m.in. Ferrari Purosangue. Długość nadwozia to 4615 mm, a jego stylistyka, oparta na zeszłorocznym prototypie A390_Beta, wyraźnie wyróżnia się na tle konkurencji. Do wyboru będzie sześć kolorów lakieru i felgi w rozmiarze 20 lub 21 cali.
💡 Nowoczesne wnętrze i Google na pokładzie
W kabinie znajdziemy dwa ekrany – 12,3 cala przed kierowcą i 12 cali centralny z systemem opartym na rozwiązaniach Google. Materiały wykończeniowe to m.in. skóra i aluminium, a wyposażenie standardowe obejmuje m.in. kamery 360°, audio z 13 głośnikami i podgrzewane fotele z elektryczną regulacją.
⚡ Trzy silniki, cztery koła i aż 470 KM
Wszystkie wersje A390 mają napęd na cztery koła i trzy silniki elektryczne – dwa z tyłu, jeden z przodu. Bazowa wersja generuje 400 KM i 650 Nm, osiąga setkę w 4,8 s, a maksymalnie rozpędza się do 200 km/h. Topowy wariant GTS ma 470 KM i 808 Nm, co pozwala mu osiągnąć 100 km/h w 3,9 s i 220 km/h vmax.
🔋 Bateria 89 kWh i zasięg do 555 km
Alpine A390 korzysta z baterii o pojemności 89 kWh, co przekłada się na zasięg od 520 do 555 km (WLTP). Szybkie ładowanie możliwe jest z mocą do 190 kW, a pokładowa ładowarka 11 kW może być opcjonalnie wymieniona na wersję 22 kW z funkcją V2G.
💰 Cena i dostępność
Na rynku francuskim cena startuje od 65 000 euro (ok. 276 000 zł). Jeśli podobna kwota obowiązywałaby w Polsce, to po odliczeniu VAT model ten mógłby kwalifikować się do rządowych dopłat z programu „NaszEauto”.
🏁 Nowy rozdział Alpine
Alpine A390 to samochód, który otwiera nowy rozdział w historii marki. Sportowy charakter, świeży design, imponujące osiągi i praktyczne wnętrze czynią z niego poważnego gracza w świecie elektrycznych aut premium.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

W Teksasie wydarzyło się coś, co może zwiastować nową erę w motoryzacji. Tesla ogłosiła, że egzemplarz Modelu Y samodzielnie przejechał z fabryki Giga Texas w Austin prosto do domu klienta – i to bez kierowcy na pokładzie. Zobacz więcej >>
Wakacyjne ładowanie tańsze niż myślisz – oto promocje na lato 2025 dla kierowców aut elektrycznych!

Wakacyjne ładowanie tańsze niż myślisz – oto promocje na lato 2025 dla kierowców aut elektrycznych!

🚗 Wakacje + elektryk = duet idealny? Sezon urlopowy to czas intensywnych wyjazdów – także dla właścicieli samochodów elektrycznych. Coraz większy zasięg aut i rozbudowana sieć ładowarek sprawiają, że planowanie podróży jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Zobacz więcej >>
🇵🇱 Polski debiut Exlantix – Chery nie zwalnia tempa! 🚗⚡

🇵🇱 Polski debiut Exlantix – Chery nie zwalnia tempa! 🚗⚡

Chiński koncern Chery wkracza na polski rynek z kolejną marką – Exlantix. Po sukcesach Omoda i Jaecoo oraz zapowiedziach Tiggo 7 i 8, przyszedł czas na submarkę klasy premium, która zadebiutuje jeszcze tej jesieni. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane