Fisker twierdzi, że umowa na produkcję samochodów Pear nie została jeszcze sfinalizowana.

Fisker twierdzi, że umowa na produkcję samochodów Pear nie została jeszcze sfinalizowana.
07.08.2023 20:00
Fisker zaprezentował w zeszłym tygodniu trzy sfinalizowane prototypy nowych modeli pojazdów elektrycznych, które planuje wprowadzić na rynek oprócz istniejącego SUV-a Ocean. Kompaktowy hatchback Pear jest prawdopodobnie najważniejszym z całej trójki, ponieważ ma największy potencjał sprzedażowy dla marki. Mówimy o samochodzie elektrycznym poniżej 30000 dolarów, który Fisker spodziewa się wprowadzić do produkcji w pierwszej połowie 2025 roku w zakładzie montażowym Foxconn w Lordstown w Ohio. Jednak założyciel i dyrektor generalny Henrik Fisker ujawnił w wywiadzie dla TechCrunch, że umowa z tajwańskim producentem iPhone'ów Foxconn na budowę Pear nie została sfinalizowana, mimo że została ogłoszona ponad dwa lata temu. "Jeśli chodzi konkretnie o umowę z Foxconnem, nie mamy jeszcze ostatecznego zakończenia tej umowy" - powiedział Henrik Fisker, dodając, że nadal jest przekonany, że dojdzie ona do skutku.
Protokół ustaleń podpisany przez Foxconn i Fisker w lutym 2021 r. obejmował cel produkcyjny 250000 pojazdów rocznie, chociaż szczegóły dotyczące pojazdu nie zostały wówczas ogłoszone. Umowa została zawarta stosunkowo szybko po ogłoszeniu protokołu ustaleń, a do maja 2021 r. obie strony podpisały umowę. Kilka miesięcy później Foxconn zawarł oddzielną umowę z Lordstown Motors, która obejmowała zakup fabryki w Ohio i pomoc startupowi EV w budowie elektrycznego pickupa Endurance. Następnie w maju 2022 r. Fisker ogłosił, że osiągnął porozumienie z Foxconn w sprawie budowy PEAR EV w fabryce w Lordstown.
Fisker utrzymuje, że plany budowy Pear w zakładzie Foxconn w Ohio są nadal na dobrej drodze i nie mają nic wspólnego z faktem, że tajwańska firma ma problemy prawne z Lordstown Motors po tym, jak startup EV ogłosił upadłość w czerwcu 2023 r. i pozwał Foxconn za "złą wolę" i "złamane obietnice". Według rzecznika Fiskera, toczący się proces między Foxconn i Lordstown Motors nie uniemożliwi Fiskerowi budowy modelu Pear w fabryce w Lordstown. Mimo to Henrik Fisker powiedział podczas rozmowy telefonicznej na temat wyników finansowych firmy w drugim kwartale 4 sierpnia, że umowa z Foxconn nie została jeszcze zawarta.
"PEAR zostanie zbudowany tutaj [w USA], ale wciąż prowadzimy ostateczne rozmowy z Foxconnem. Kiedy masz do czynienia z produkcją kontraktową, jest trochę inaczej, ponieważ musisz przeanalizować wszystkie szczegóły każdego pojazdu, aby zrozumieć dokładny koszt produkcji" - powiedział dyrektor. W dalszej części rozmowy zauważył, że spodziewa się sfinalizowania umowy w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Ponadto Fisker powiedział TechCrunch, że linia montażowa Pear musi zostać dostosowana do konstrukcji kompaktowego pojazdu elektrycznego, który wymaga 35 procent mniej części niż dzisiejszy typowy pojazd elektryczny. Kierownictwo Fisker powiedziało, że firma chce docelowo budować do 1 miliona Pear EV rocznie, w zakładach na całym świecie, w tym w USA, Europie, Chinach i Indiach. Firma przyjmuje już zamówienia w przedsprzedaży na model Pear, którego cena wynosi 29900 dolarów przed zachętami i rabatami podatkowymi. Po zachętach cena spada do 22400 dolarów, według Fiskera.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Tesla Model S z Niesamowitym Przebiegiem: 2 000 000 km na Liczniku

Tesla Model S z Niesamowitym Przebiegiem: 2 000 000 km na Liczniku

Hansjörg von Gemmingen prowadzi Teslę Model S, która właśnie osiągnęła niesamowity przebieg 2 000 000 kilometrów. To imponujące osiągnięcie, nawet dla samochodu spalinowego. Zobacz więcej >>
Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla wkracza na nowy poziom komfortu i sportowego stylu, dodając opcję sportowych siedzeń do swojego flagowego modelu, Modelu S Plaid. Ale czy to naprawdę nowość? Okazuje się, że sportowe fotele, które teraz oficjalnie pojawiły się w konfiguratorze Modelu S Plaid, pierwotnie miały swoje pięć minut sławy na pokładzie Tesli Cybertrucka... Zobacz więcej >>
Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

W fabryce w Torslandzie, Szwecja, ostatni raz zjechało z taśmy montażowej Volvo XC90 z silnikiem Diesla, kładąc kres 45-letniej historii korzystania z tych jednostek napędowych. Pojazd ten będzie eksponowany w muzeum marki. Zobacz więcej >>
Kontrowersje wokół Tesli: Anulacja Taniej Tesli na Rzecz Robotaxi?

Kontrowersje wokół Tesli: Anulacja Taniej Tesli na Rzecz Robotaxi?

Ostatnie doniesienia od agencji Reuters wstrząsnęły światem Tesli i jego entuzjastów. Według informacji opublikowanych przez Reuters, producent samochodów elektrycznych miał rzekomo porzucić plany dotyczące taniej wersji Tesli, znanego wewnętrznie jako NV91 lub H422. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane