Fisker zaprezentował w zeszłym tygodniu trzy sfinalizowane prototypy nowych modeli pojazdów elektrycznych, które planuje wprowadzić na rynek oprócz istniejącego SUV-a Ocean. Kompaktowy hatchback Pear jest prawdopodobnie najważniejszym z całej trójki, ponieważ ma największy potencjał sprzedażowy dla marki. Mówimy o samochodzie elektrycznym poniżej 30000 dolarów, który Fisker spodziewa się wprowadzić do produkcji w pierwszej połowie 2025 roku w zakładzie montażowym Foxconn w Lordstown w Ohio. Jednak założyciel i dyrektor generalny Henrik Fisker ujawnił w wywiadzie dla TechCrunch, że umowa z tajwańskim producentem iPhone'ów Foxconn na budowę Pear nie została sfinalizowana, mimo że została ogłoszona ponad dwa lata temu. "Jeśli chodzi konkretnie o umowę z Foxconnem, nie mamy jeszcze ostatecznego zakończenia tej umowy" - powiedział Henrik Fisker, dodając, że nadal jest przekonany, że dojdzie ona do skutku.
Protokół ustaleń podpisany przez Foxconn i Fisker w lutym 2021 r. obejmował cel produkcyjny 250000 pojazdów rocznie, chociaż szczegóły dotyczące pojazdu nie zostały wówczas ogłoszone. Umowa została zawarta stosunkowo szybko po ogłoszeniu protokołu ustaleń, a do maja 2021 r. obie strony podpisały umowę. Kilka miesięcy później Foxconn zawarł oddzielną umowę z Lordstown Motors, która obejmowała zakup fabryki w Ohio i pomoc startupowi EV w budowie elektrycznego pickupa Endurance. Następnie w maju 2022 r. Fisker ogłosił, że osiągnął porozumienie z Foxconn w sprawie budowy PEAR EV w fabryce w Lordstown.
Fisker utrzymuje, że plany budowy Pear w zakładzie Foxconn w Ohio są nadal na dobrej drodze i nie mają nic wspólnego z faktem, że tajwańska firma ma problemy prawne z Lordstown Motors po tym, jak startup EV ogłosił upadłość w czerwcu 2023 r. i pozwał Foxconn za "złą wolę" i "złamane obietnice". Według rzecznika Fiskera, toczący się proces między Foxconn i Lordstown Motors nie uniemożliwi Fiskerowi budowy modelu Pear w fabryce w Lordstown. Mimo to Henrik Fisker powiedział podczas rozmowy telefonicznej na temat wyników finansowych firmy w drugim kwartale 4 sierpnia, że umowa z Foxconn nie została jeszcze zawarta.
"PEAR zostanie zbudowany tutaj [w USA], ale wciąż prowadzimy ostateczne rozmowy z Foxconnem. Kiedy masz do czynienia z produkcją kontraktową, jest trochę inaczej, ponieważ musisz przeanalizować wszystkie szczegóły każdego pojazdu, aby zrozumieć dokładny koszt produkcji" - powiedział dyrektor. W dalszej części rozmowy zauważył, że spodziewa się sfinalizowania umowy w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Ponadto Fisker powiedział TechCrunch, że linia montażowa Pear musi zostać dostosowana do konstrukcji kompaktowego pojazdu elektrycznego, który wymaga 35 procent mniej części niż dzisiejszy typowy pojazd elektryczny. Kierownictwo Fisker powiedziało, że firma chce docelowo budować do 1 miliona Pear EV rocznie, w zakładach na całym świecie, w tym w USA, Europie, Chinach i Indiach. Firma przyjmuje już zamówienia w przedsprzedaży na model Pear, którego cena wynosi 29900 dolarów przed zachętami i rabatami podatkowymi. Po zachętach cena spada do 22400 dolarów, według Fiskera.