Automobili Pininfarina prezentuje koncepcję "Pura Vision" - przyszłość luksusowych hipersamochodów EV!

Automobili Pininfarina prezentuje koncepcję "Pura Vision" - przyszłość luksusowych hipersamochodów EV!
03.08.2023 07:30
Automobili Pininfarina zaprezentowało zupełnie nową koncepcję projektową o nazwie Pura Vision, która ma wprowadzić „pionierską nową erę elektrycznego luksusu” - w skrócie „e-LUV”. Samochód zadebiutuje przed publicznością podczas Monterey Car Week w Kalifornii (17-20 sierpnia), prezentując się obok innego flagowego hipersamochodu marki - Battisty Edizione Nino Farina hyper GT. Warto podkreślić, że producent nie ma zamiaru wdrażać tego konkretnego pojazdu do produkcji, ale jego design i technologia będą w przyszłości przenikać do modeli seryjnych tej marki.
Jednym z głównych założeń koncepcji Pura Vision jest otwarcie się na odważne formy. W wyniku eksperymentu powstał pojazd, który z przodu przypomina samochód sportowy, a z tyłu klasycznego SUV-a. Nisko schodząca przednia maska i wysokie linie błotników przywodzą na myśl wyścigową Cisitalię z 1947 roku, podczas gdy środek ciężkości auta jest mocno przesunięty do tyłu. Bok pojazdu prezentuje się równie interesująco, oferując gładki i aerodynamiczny design, który nie tylko doskonale wygląda, ale również poprawia właściwości jezdne. I chociaż na pierwszy rzut oka nie jest to widoczne, Pura Vision to naprawdę spory samochód. Osiąga on wymiary 5215 mm długości, 2147 mm szerokości (łącznie z lusterkami) i 1641 mm wysokości.
początek cytatu
PURA Vision oddaje DNA kultowych pojazdów z przeszłości Pininfariny, kształtując przyszłość za pomocą ostrych linii i nowoczesnej estetyki. Wyróżnia się z każdego kąta widzenia i prezentuje naszą filozofię projektowania PURA w nowym rodzaju pojazdu. Zapraszające wnętrze i starannie dobrane materiały sprawiają, że jest to samochód jak żaden inny, ale klienci rozpoznają w nim charakterystyczny styl Pininfariny, a to dzięki pięknej karoserii, ponadczasowym proporcjom i technicznym detalom dolnej części nadwozia” – powiedział główny projektant, Dave Amantea.
koniec cytatu
Inną unikalną cechą, na którą warto zwrócić uwagę, są ukryte reflektory - światła przednie skrywają się w ciemnej części pasa przedniego, a rolę świateł do jazdy dziennej pełnią diody wykonane metodą nanowłókien. Co więcej, pojazd jest pozbawiony słupka B, co zapewnia nieograniczony dostęp do przestronnej kabiny. Przednie półdrzwi odchylają się jak w normalnym samochodzie, tylne półdrzwi odchylają się do tyłu jak w Rolls-Royce Phantom, a boczne szyby są zintegrowane z przezroczystym panelem - "biscotto", który odchyla się do góry. Projekt cechuje również panoramiczny dach oraz 23-calowe koła.
Wnętrze konceptu jest inspirowane światem luksusowych jachtów żaglowych - z „pływającymi” przednimi siedzeniami i konsolą środkową, która przypomina bom żagla. Dzięki zastosowaniu giętego szkła w drzwiach, wnętrze wydaje się być przestronne i przejrzyste. Rozległa deska rozdzielcza stanowi przedłużenie maski pojazdu i mieści w sobie intuicyjny centralny ekran dotykowy (który w razie potrzeby można schować), zaawansowane cyfrowe oprzyrządowanie i wyświetlacz przezierny – wszystko to konfigurowalne z fotela kierowcy. Ponadto każdy pasażer ma do dyspozycji własne strefy dźwiękowe, dzięki głośnikom umieszczonym we wszystkich zagłówkach.
Warto również wspomnieć o spektakularnym połączeniu materiałów - skóry antracytowej, miękkiej skóry pół-anilinowej, charakterystycznego materiału tekstylnego, odsłoniętego włókna węglowego oraz anodowanego aluminium. Wszystko to sprawia, że kabina Pura Vision prezentuje się naprawdę niesamowicie.
Z uwagi na to, że Pura Vision to głównie ćwiczenie stylistyczne, firma nie wskazała szczegółowej specyfikacji technicznej. Wiadomo tylko, że jest to samochód w pełni elektryczny. Producent zapewnił jednak, że pojazdy inspirowane Pura Vision zostaną zaprojektowane i opracowane we Włoszech, zaś zaawansowane technologie, w które pojazdy będą wyposażone, powstaną w firmowym Centrum Innowacji Cyfrowych w Niemczech.
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane