Automobili Pininfarina zaprezentowało zupełnie nową koncepcję projektową o nazwie Pura Vision, która ma wprowadzić „pionierską nową erę elektrycznego luksusu” - w skrócie „e-LUV”. Samochód zadebiutuje przed publicznością podczas Monterey Car Week w Kalifornii (17-20 sierpnia), prezentując się obok innego flagowego hipersamochodu marki - Battisty Edizione Nino Farina hyper GT. Warto podkreślić, że producent nie ma zamiaru wdrażać tego konkretnego pojazdu do produkcji, ale jego design i technologia będą w przyszłości przenikać do modeli seryjnych tej marki.
Jednym z głównych założeń koncepcji Pura Vision jest otwarcie się na odważne formy. W wyniku eksperymentu powstał pojazd, który z przodu przypomina samochód sportowy, a z tyłu klasycznego SUV-a. Nisko schodząca przednia maska i wysokie linie błotników przywodzą na myśl wyścigową Cisitalię z 1947 roku, podczas gdy środek ciężkości auta jest mocno przesunięty do tyłu. Bok pojazdu prezentuje się równie interesująco, oferując gładki i aerodynamiczny design, który nie tylko doskonale wygląda, ale również poprawia właściwości jezdne. I chociaż na pierwszy rzut oka nie jest to widoczne, Pura Vision to naprawdę spory samochód. Osiąga on wymiary 5215 mm długości, 2147 mm szerokości (łącznie z lusterkami) i 1641 mm wysokości.
PURA Vision oddaje DNA kultowych pojazdów z przeszłości Pininfariny, kształtując przyszłość za pomocą ostrych linii i nowoczesnej estetyki. Wyróżnia się z każdego kąta widzenia i prezentuje naszą filozofię projektowania PURA w nowym rodzaju pojazdu. Zapraszające wnętrze i starannie dobrane materiały sprawiają, że jest to samochód jak żaden inny, ale klienci rozpoznają w nim charakterystyczny styl Pininfariny, a to dzięki pięknej karoserii, ponadczasowym proporcjom i technicznym detalom dolnej części nadwozia” – powiedział główny projektant, Dave Amantea.
Inną unikalną cechą, na którą warto zwrócić uwagę, są ukryte reflektory - światła przednie skrywają się w ciemnej części pasa przedniego, a rolę świateł do jazdy dziennej pełnią diody wykonane metodą nanowłókien. Co więcej, pojazd jest pozbawiony słupka B, co zapewnia nieograniczony dostęp do przestronnej kabiny. Przednie półdrzwi odchylają się jak w normalnym samochodzie, tylne półdrzwi odchylają się do tyłu jak w Rolls-Royce Phantom, a boczne szyby są zintegrowane z przezroczystym panelem - "biscotto", który odchyla się do góry. Projekt cechuje również panoramiczny dach oraz 23-calowe koła.
Wnętrze konceptu jest inspirowane światem luksusowych jachtów żaglowych - z „pływającymi” przednimi siedzeniami i konsolą środkową, która przypomina bom żagla. Dzięki zastosowaniu giętego szkła w drzwiach, wnętrze wydaje się być przestronne i przejrzyste. Rozległa deska rozdzielcza stanowi przedłużenie maski pojazdu i mieści w sobie intuicyjny centralny ekran dotykowy (który w razie potrzeby można schować), zaawansowane cyfrowe oprzyrządowanie i wyświetlacz przezierny – wszystko to konfigurowalne z fotela kierowcy. Ponadto każdy pasażer ma do dyspozycji własne strefy dźwiękowe, dzięki głośnikom umieszczonym we wszystkich zagłówkach.
Warto również wspomnieć o spektakularnym połączeniu materiałów - skóry antracytowej, miękkiej skóry pół-anilinowej, charakterystycznego materiału tekstylnego, odsłoniętego włókna węglowego oraz anodowanego aluminium. Wszystko to sprawia, że kabina Pura Vision prezentuje się naprawdę niesamowicie.
Z uwagi na to, że Pura Vision to głównie ćwiczenie stylistyczne, firma nie wskazała szczegółowej specyfikacji technicznej. Wiadomo tylko, że jest to samochód w pełni elektryczny. Producent zapewnił jednak, że pojazdy inspirowane Pura Vision zostaną zaprojektowane i opracowane we Włoszech, zaś zaawansowane technologie, w które pojazdy będą wyposażone, powstaną w firmowym Centrum Innowacji Cyfrowych w Niemczech.
Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
Mercedes-Benz, znany z luksusu i innowacyjnych rozwiązań, wprowadza zmiany w cenniku swojej usługi ładowania pojazdów elektrycznych – Mercedes Me Charge. Zmiany te dotykają zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych, co może wywołać mieszane reakcje wśród użytkowników elektrycznych modeli tej marki. Zobacz więcej >>
Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>