Rolls-Royce umieści na czarnej liście nabywców samochodów elektrycznych.

Rolls-Royce umieści na czarnej liście nabywców samochodów elektrycznych.
11.07.2023 10:00
Rolls-Royce Spectre to pierwszy seryjnie produkowany pojazd elektryczny brytyjskiej marki samochodowej, a firma z Goodwood otrzymała więcej zamówień niż oczekiwano, co doprowadziło do dość długiego czasu oczekiwania na nabywców. Jeszcze w maju informowaliśmy, że Rolls-Royce spodziewa się ponad 15-miesięcznego okresu oczekiwania na swojego następcę EV, który nie jest Wraith, co prawdopodobnie sprawiło, że niektórzy niecierpliwi i bardzo zamożni ludzie zaczęli szukać gdzie indziej swojego luksusowego coupe o zerowej emisji. Jednak dyrektor generalny Rolls-Royce'a, Torsten Muller-Otvos, chce jasno powiedzieć, że Spectre będzie bardzo trudno kupić gdziekolwiek poza oficjalnym salonem, grożąc klientom zakazem zakupu pojazdu marki Rolls-Royce, jeśli sprzedadzą swój samochód z zyskiem do salonu samochodów używanych.
Wiadomość ta pochodzi z CarDealerMagazine.co.uk, który pisze, że wszelkie próby zarobienia na niezwykle popularnym nowym EV będą skutkować umieszczeniem klientów na czarnej liście. "Jeśli sprzedadzą samochód, natychmiast trafią na czarną listę i to jest to - nigdy więcej nie będziesz miał szansy na zakup" - powiedział dyrektor generalny firmy z siedzibą w Goodwood podczas premiery Spectre w Kalifornii, gdzie nasz Brandon Turkus testował ten oszałamiający samochód elektryczny. Dostawy Spectre mają rozpocząć się w przyszłym roku, a elektryczne coupe podobno gromadzi tak wiele zamówień, że dyrektor generalny marki już mówi o zwiększeniu produkcji. Cena wywoławcza pierwszego w historii seryjnie produkowanego elektrycznego Rolls-Royce'a wynosi około 400000 USD, ale analitycy twierdzą, że niewiele osób kupi wariant podstawowy, co oznacza, że większość Spectre opuszczających bramy fabryki będzie prawdopodobnie wyceniona powyżej 500000 USD.
Brytyjski luksusowy dwudrzwiowy samochód ma zasięg jazdy WLTP wynoszący 520 kilometrów na jednym ładowaniu, dzięki wysokonapięciowemu zestawowi akumulatorów, który waży 700 kg. Dwa oddzielnie zasilane silniki synchroniczne wprawiają coupe w ruch z łączną mocą 584 koni mechanicznych i umożliwiają sprint od 0 do 100 kilometrów na godzinę w 4,4 sekundy.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

W Teksasie wydarzyło się coś, co może zwiastować nową erę w motoryzacji. Tesla ogłosiła, że egzemplarz Modelu Y samodzielnie przejechał z fabryki Giga Texas w Austin prosto do domu klienta – i to bez kierowcy na pokładzie. Zobacz więcej >>
5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

Amazon stawia na elektromobilność na wielką skalę. Do jego sieci dostawczej trafi niemal 5000 bezemisyjnych vanów Mercedes-Benz – modeli eSprinter i eVito. Zobacz więcej >>
Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane