Rolls-Royce Spectre to pierwszy seryjnie produkowany pojazd elektryczny brytyjskiej marki samochodowej, a firma z Goodwood otrzymała więcej zamówień niż oczekiwano, co doprowadziło do dość długiego czasu oczekiwania na nabywców. Jeszcze w maju informowaliśmy, że Rolls-Royce spodziewa się ponad 15-miesięcznego okresu oczekiwania na swojego następcę EV, który nie jest Wraith, co prawdopodobnie sprawiło, że niektórzy niecierpliwi i bardzo zamożni ludzie zaczęli szukać gdzie indziej swojego luksusowego coupe o zerowej emisji. Jednak dyrektor generalny Rolls-Royce'a, Torsten Muller-Otvos, chce jasno powiedzieć, że Spectre będzie bardzo trudno kupić gdziekolwiek poza oficjalnym salonem, grożąc klientom zakazem zakupu pojazdu marki Rolls-Royce, jeśli sprzedadzą swój samochód z zyskiem do salonu samochodów używanych.
Wiadomość ta pochodzi z CarDealerMagazine.co.uk, który pisze, że wszelkie próby zarobienia na niezwykle popularnym nowym EV będą skutkować umieszczeniem klientów na czarnej liście. "Jeśli sprzedadzą samochód, natychmiast trafią na czarną listę i to jest to - nigdy więcej nie będziesz miał szansy na zakup" - powiedział dyrektor generalny firmy z siedzibą w Goodwood podczas premiery Spectre w Kalifornii, gdzie nasz Brandon Turkus testował ten oszałamiający samochód elektryczny. Dostawy Spectre mają rozpocząć się w przyszłym roku, a elektryczne coupe podobno gromadzi tak wiele zamówień, że dyrektor generalny marki już mówi o zwiększeniu produkcji. Cena wywoławcza pierwszego w historii seryjnie produkowanego elektrycznego Rolls-Royce'a wynosi około 400000 USD, ale analitycy twierdzą, że niewiele osób kupi wariant podstawowy, co oznacza, że większość Spectre opuszczających bramy fabryki będzie prawdopodobnie wyceniona powyżej 500000 USD.
Brytyjski luksusowy dwudrzwiowy samochód ma zasięg jazdy WLTP wynoszący 520 kilometrów na jednym ładowaniu, dzięki wysokonapięciowemu zestawowi akumulatorów, który waży 700 kg. Dwa oddzielnie zasilane silniki synchroniczne wprawiają coupe w ruch z łączną mocą 584 koni mechanicznych i umożliwiają sprint od 0 do 100 kilometrów na godzinę w 4,4 sekundy.