Kia produkuje obecnie jedne z najbardziej konkurencyjnych pojazdów elektrycznych na rynku. EV6 i Niro EV można jednak uznać za dopiero początek, ponieważ producent zobowiązuje się zainwestować nie mniej niż 18 miliardów dolarów (wraz z Hyundaiem) w transformację w markę EV do końca bieżącej dekady. Hybrydy plug-in tej marki również nie są złe, ale okazuje się, że nawet Kia nie wierzy w technologię PHEV. Może to zabrzmieć nieco sprzecznie, ale jeden z dyrektorów producenta na rynek australijski przyznał niedawno, że pojazdy PHEV nie są takie świetne. A raczej, hybrydy plug-in są trudne do sprzedania, ponieważ baza klientów po prostu nie rozumie ich natury. Tak powiedział dyrektor generalny ds. marketingu Kia Australia, Dean Norbiato, w niedawnym wywiadzie dla CarExpert, przyznając również, że pojazdy PHEV to ślepa uliczka.
"Osobiście uważam, że jest to trudna koncepcja do sprzedania" - powiedział Norbiato. "Nie sądzę, by konsumenci to rozumieli. Nikt nie ma wystarczającej liczby producentów OEM, by edukować w tym zakresie". Ale hej - czy to oznacza, że Kia zaprzestanie produkcji modeli hybrydowych typu plug-in? Cóż, nie. W Australii jedynym pojazdem marki z wtyczką jest Sorento PHEV, ale w Stanach Zjednoczonych są też Niro PHEV i Sportage PHEV. W roku modelowym 2023 pierwszy z nich zaczyna się od 35035 USD, podczas gdy drugi kosztuje co najmniej 39785 USD. Tymczasem Sorento PHEV zaczyna się od ponad 51000 USD.
Jakie są najnowsze informacje od Kia na temat pojazdów elektrycznych?
EV9 zadebiutował w USA na początku kwietnia tego roku i wejdzie do produkcji w Gruzji w przyszłym roku. Zanim to jednak nastąpi, model powinien trafić do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych w ostatnim kwartale tego roku, co prawdopodobnie oznacza, że wczesne egzemplarze będą importowane z Korei Południowej.
Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Na majówkę i cały maj kierowcy elektryków mają powody do zadowolenia! ORLEN Charge ogłasza dużą promocję – ładowanie aut elektrycznych będzie tańsze nawet o 35%!
Tańsze ładowanie – szczegóły promocji
Od 30 kwietnia do 30 maja 2025 r. obowiązują nowe, niższe stawki na ładowanie samochodów elektrycznych na stacjach ORLEN Charge. Zobacz więcej >>
Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>