Kia produkuje obecnie jedne z najbardziej konkurencyjnych pojazdów elektrycznych na rynku. EV6 i Niro EV można jednak uznać za dopiero początek, ponieważ producent zobowiązuje się zainwestować nie mniej niż 18 miliardów dolarów (wraz z Hyundaiem) w transformację w markę EV do końca bieżącej dekady. Hybrydy plug-in tej marki również nie są złe, ale okazuje się, że nawet Kia nie wierzy w technologię PHEV. Może to zabrzmieć nieco sprzecznie, ale jeden z dyrektorów producenta na rynek australijski przyznał niedawno, że pojazdy PHEV nie są takie świetne. A raczej, hybrydy plug-in są trudne do sprzedania, ponieważ baza klientów po prostu nie rozumie ich natury. Tak powiedział dyrektor generalny ds. marketingu Kia Australia, Dean Norbiato, w niedawnym wywiadzie dla CarExpert, przyznając również, że pojazdy PHEV to ślepa uliczka.
"Osobiście uważam, że jest to trudna koncepcja do sprzedania" - powiedział Norbiato. "Nie sądzę, by konsumenci to rozumieli. Nikt nie ma wystarczającej liczby producentów OEM, by edukować w tym zakresie". Ale hej - czy to oznacza, że Kia zaprzestanie produkcji modeli hybrydowych typu plug-in? Cóż, nie. W Australii jedynym pojazdem marki z wtyczką jest Sorento PHEV, ale w Stanach Zjednoczonych są też Niro PHEV i Sportage PHEV. W roku modelowym 2023 pierwszy z nich zaczyna się od 35035 USD, podczas gdy drugi kosztuje co najmniej 39785 USD. Tymczasem Sorento PHEV zaczyna się od ponad 51000 USD.
Jakie są najnowsze informacje od Kia na temat pojazdów elektrycznych?
EV9 zadebiutował w USA na początku kwietnia tego roku i wejdzie do produkcji w Gruzji w przyszłym roku. Zanim to jednak nastąpi, model powinien trafić do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych w ostatnim kwartale tego roku, co prawdopodobnie oznacza, że wczesne egzemplarze będą importowane z Korei Południowej.
Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>