W najnowszym raporcie ujawnione zostały druzgocące nagrania, na których można zobaczyć kilka pojazdów marki Tesla w trybie Autopilota, zderzających się z pojazdami policyjnymi na autostradzie.
Tesla jest obecnie obiektem federalnego śledztwa związanego z potencjalnymi problemami Autopilota, które mogą prowadzić do kolizji z pojazdami służb ratunkowych zatrzymującymi się na poboczu drogi. Amerykańska Agencja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) rozpoczęła dochodzenie w sprawie Autopilota Tesli, badając jego możliwą rolę w 11 wypadkach z udziałem pojazdów uprzywilejowanych, które miały miejsce w 2021 roku. Od tamtego momentu, śledztwo zostało rozszerzone o łącznie 16 przypadków.
Krótko po ogłoszeniu śledztwa, Tesla zaktualizowała instrukcje obsługi dla właścicieli, informując, że odtąd Autopilot "wykrywa i redukuje prędkość przed światłami pojazdów ratunkowych w nocy". Niemniej jednak, od tego czasu odnotowano kolejne, podobne zdarzenia.
Sprawa ponownie zwróciła na siebie uwagę mediów, gdy Wall Street Journal zdobył i opublikował nagrania z kamer samochodowych ukazujące niektóre z tych kolizji. Poniżej publikujemy wideo prezentujące nagrania.
Trzeba przyznać, że trudno obarczać Teslę winą za całą sytuację. Gdyby kierowcy używali Autopilota zgodnie z zaleceniami zawartymi w instrukcji obsługi, a więc utrzymywali pełne skupienie i gotowość do przejęcia kontroli nad pojazdem w każdym momencie jazdy, to tego rodzaju wypadki nie miałyby miejsca. Mimo to sytuacja ta nie jest dla firmy korzystna, ponieważ zbiega się w czasie z oświadczeniem Elona Muska, że Tesla lada dzień osiągnie pełną zdolność do samodzielnej jazdy. Z drugiej zaś strony można zrozumieć argumenty kierowców Tesli, którzy oczekują, że jednak Autopilot powinien być w stanie wykryć pojazdy uprzywilejowane i unikać tego typu kolizji.
Zgodnie z obowiązującym prawem, samochody elektryczne mogą korzystać z buspasów do 31 grudnia 2025 r. To przywilej wprowadzony ustawą o elektromobilności z 2018 roku. Zobacz więcej >>
Coraz więcej kierowców korzysta z samochodów elektrycznych nie tylko w mieście, ale też podczas długich podróży. Wzrost zasięgów i lepsza infrastruktura ładowania sprawiają, że BEV-y jadą nawet na urlop do Chorwacji czy Włoch bez większych problemów. Zobacz więcej >>
Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️
Nielegalne wyścigi uliczne to nie tylko nieodpowiedzialność, ale też coraz poważniejsze konsekwencje prawne. Już wkrótce udział lub organizacja takich wydarzeń ma być traktowana jak przestępstwo – z karą do 5 lat więzienia. Zobacz więcej >>
Komenda Stołeczna Policji zbroi się… w ciszę i zeroemisyjność. W ramach drugiego etapu projektu „Rozwój elektromobilności na terenie podległym Komendantowi Stołecznemu Policji”, do floty służb mundurowych trafi sześć nieoznakowanych radiowozów elektrycznych oraz dwie stacje ładowania. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych.
CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>