Więcej szczegółów na temat nadchodzącego Forda Mustanga Mach-E Rally podał Darren Palmer, wiceprezes Ford Model e ds. programów pojazdów elektrycznych. Rozmawiając z The Detroit Bureau podczas Goodwood Festival of Speed, Palmer powstrzymał się od ujawnienia jakichkolwiek specyfikacji, ale jego komentarze rzucają więcej światła na to, dlaczego Ford wprowadza na rynek samochód elektryczny o tematyce rajdowej. W swojej roli dyrektora ds. rozwoju produktu w jednostce biznesowej Forda Model e EV, Palmer jest najbardziej wykwalifikowanym dyrektorem, aby mówić o Mach-E Rally, pierwszym w pełni elektrycznym samochodzie terenowym Forda. Zapytany o to, jak Ford wpadł na ten pomysł, Palmer powiedział, że stało się tak, ponieważ w zespole Modelu e jest kilku entuzjastów jazdy terenowej i "ktoś zgłosił się i powiedział, dlaczego nie zrobić samochodu rallycrossowego?".
"Stworzyli model i (opracowali) pewne specyfikacje, a następnie pokazali go nam. Pomyśleliśmy, że pasuje do dziedzictwa i tła Forda. Mustang coupe to wolność. Mach-E to samochód "my". A to może być samochód, który da ci jeszcze większą swobodę podróżowania. Zatwierdziliśmy więc ten projekt". Należy pamiętać, że Palmer powiedział, że zespół początkowo nie miał funduszy na taki projekt, ponieważ nie było go w programie. Mimo to Mach-E Rally otrzymał zielone światło i został ukończony w 16 miesięcy, czyli "o połowę krócej niż normalny projekt".



Zapytany, czy Ford planuje wprowadzić coś jeszcze bardziej terenowego, Palmer powiedział, że producent samochodów traktuje Mach-E Rally jako "platformę edukacyjną na temat tego, co może zrobić terenowy pojazd elektryczny". "Nie uwierzyłbyś w teren, który pokonał, ale tak jest, ponieważ ma płyty poślizgowe na spodzie i po prostu odbija się" - powiedział Palmer. Chociaż nie mówił o specyfikacjach, dyrektor przyznał, że wprowadzono modyfikacje, takie jak podniesiona wysokość jazdy, poprawiona aerodynamika do jazdy terenowej i rajdowej, zmodernizowane koła z przyczepniejszymi oponami i unikalne oprogramowanie. Co więcej, Palmer zauważył, że Mustang Mach-E Rally nie poświęci komfortu i prowadzenia na drodze, sugerując, że amortyzatory MagneRide (aktywna magnetyczna kontrola jazdy) z pakietu Mach-E GT Performance Pack mogą być standardem w modelu Rally. "W Europie ustandaryzowaliśmy elektroniczne zawieszenie, ponieważ wymagają prowadzenia i osiągów, które są tutaj tak ważne. Być może udostępnimy je w większej liczbie modeli (innych niż GT)" - powiedział Palmer.