Ford Mustang Mach-E Rally jako "platforma edukacyjna" dla terenowych pojazdów elektrycznych.

Ford Mustang Mach-E Rally jako "platforma edukacyjna" dla terenowych pojazdów elektrycznych.
25.07.2023 10:00
Więcej szczegółów na temat nadchodzącego Forda Mustanga Mach-E Rally podał Darren Palmer, wiceprezes Ford Model e ds. programów pojazdów elektrycznych. Rozmawiając z The Detroit Bureau podczas Goodwood Festival of Speed, Palmer powstrzymał się od ujawnienia jakichkolwiek specyfikacji, ale jego komentarze rzucają więcej światła na to, dlaczego Ford wprowadza na rynek samochód elektryczny o tematyce rajdowej. W swojej roli dyrektora ds. rozwoju produktu w jednostce biznesowej Forda Model e EV, Palmer jest najbardziej wykwalifikowanym dyrektorem, aby mówić o Mach-E Rally, pierwszym w pełni elektrycznym samochodzie terenowym Forda. Zapytany o to, jak Ford wpadł na ten pomysł, Palmer powiedział, że stało się tak, ponieważ w zespole Modelu e jest kilku entuzjastów jazdy terenowej i "ktoś zgłosił się i powiedział, dlaczego nie zrobić samochodu rallycrossowego?".
"Stworzyli model i (opracowali) pewne specyfikacje, a następnie pokazali go nam. Pomyśleliśmy, że pasuje do dziedzictwa i tła Forda. Mustang coupe to wolność. Mach-E to samochód "my". A to może być samochód, który da ci jeszcze większą swobodę podróżowania. Zatwierdziliśmy więc ten projekt". Należy pamiętać, że Palmer powiedział, że zespół początkowo nie miał funduszy na taki projekt, ponieważ nie było go w programie. Mimo to Mach-E Rally otrzymał zielone światło i został ukończony w 16 miesięcy, czyli "o połowę krócej niż normalny projekt".
Zapytany, czy Ford planuje wprowadzić coś jeszcze bardziej terenowego, Palmer powiedział, że producent samochodów traktuje Mach-E Rally jako "platformę edukacyjną na temat tego, co może zrobić terenowy pojazd elektryczny". "Nie uwierzyłbyś w teren, który pokonał, ale tak jest, ponieważ ma płyty poślizgowe na spodzie i po prostu odbija się" - powiedział Palmer. Chociaż nie mówił o specyfikacjach, dyrektor przyznał, że wprowadzono modyfikacje, takie jak podniesiona wysokość jazdy, poprawiona aerodynamika do jazdy terenowej i rajdowej, zmodernizowane koła z przyczepniejszymi oponami i unikalne oprogramowanie. Co więcej, Palmer zauważył, że Mustang Mach-E Rally nie poświęci komfortu i prowadzenia na drodze, sugerując, że amortyzatory MagneRide (aktywna magnetyczna kontrola jazdy) z pakietu Mach-E GT Performance Pack mogą być standardem w modelu Rally. "W Europie ustandaryzowaliśmy elektroniczne zawieszenie, ponieważ wymagają prowadzenia i osiągów, które są tutaj tak ważne. Być może udostępnimy je w większej liczbie modeli (innych niż GT)" - powiedział Palmer.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Ford Puma Gen-E – elektryk dla rozsądnych, nie dla sprinterów

Ford Puma Gen-E – elektryk dla rozsądnych, nie dla sprinterów

Ford Puma Gen-E to długo wyczekiwana elektryczna wersja jednego z najpopularniejszych crossoverów ostatnich lat. Model, który od lat święci triumfy w Wielkiej Brytanii i zadomowił się na dobre na polskich drogach, teraz staje do walki w segmencie elektryków – i robi to po swojemu: bez rewolucji, ale z pomysłem. Zobacz więcej >>
Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Jedna Metropolia, jeden bilet, wiele środków transportu – GZM rozwija komunikację jutra

Jedna Metropolia, jeden bilet, wiele środków transportu – GZM rozwija komunikację jutra

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia to wyjątkowy obszar na mapie Polski. Skupia 41 miast i gmin, rozciąga się na powierzchni 2,5 tys. Zobacz więcej >>
Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane