Po fatalnym 2022 roku, w którym sprzedano zaledwie 576 samochodów, Lotus jest przekonany, że ten rok będzie znacznie lepszy, ponieważ marka z Norfolk ma do zrealizowania około 17 tysięcy zamówień. Popyt jest napędzany przez elektrycznego SUV-a Eletre i sportowy samochód Emira z silnikiem umieszczonym pośrodku, ostatni pojazd marki oferowany z silnikami spalinowymi. Wkrótce rozpoczną się dostawy Evija, a na horyzoncie pojawia się czwarty model - Type 133. Pierwszy sedan Lotusa od czasu Carltona został zauważony z bliska, ujawniając kilka szczegółów dotyczących produkcji. Na przykład, trzypoziomowe reflektory są całkowicie odsłonięte i wygląda na to, że EV ma wszystkie końcowe panele nadwozia na miejscu. Zgodnie z oczekiwaniami, projekt w dużej mierze wywodzi się z Eletre, aż po boczne kamery zastępujące konwencjonalne lusterka.
Tylne światła są zastępcze i zostaną zamienione na ładniejszy zestaw w modelu produkcyjnym. Te poziome wycięcia w pokrywie bagażnika wskazują, że Type 133 będzie miał listwę świetlną. Rywal Porsche Taycan będzie zbliżony rozmiarami do Polestar 5, z którym będzie dzielił niektóre elementy, ale elektryczny sedan został zaprojektowany oddzielnie. Według przypuszczeń, sedan będzie mocno powiązany z Eletre, więc spodziewajmy się do 905 KM i 985 Nm momentu obrotowego w topowej wersji R. SUV ma duży akumulator o pojemności 112 kWh, tylny układ kierowniczy, zawieszenie pneumatyczne i aktywną aerodynamikę. Lotus powiedział, że flagowy Eletre potrzebuje 2,95 sekundy, aby rozpędzić się do 100 km/h, ale sedan może być odrobinę szybszy, ponieważ może być nieco lżejszy. Potwierdzono, że oficjalna prezentacja odbędzie się jeszcze w tym roku, a sprzedaż rozpocznie się w 2024 roku. Jeśli chodzi o nazwę, to będzie się ona zaczynać na "E", ale marka należąca do Geely zdementowała plotki, jakoby miała się nazywać Envya. Dzieje się tak pomimo faktu, że jest to jedna z nazw już zastrzeżonych przez Lotus. Z sedana może powstać bardziej praktyczny kombi, choć stanie się to najwcześniej w 2027 roku. Mniejszy elektryczny crossover i samochód sportowy pojawią się do 2026 roku.