Elektryczny sedan Lotus odsłania więcej na nowych zdjęciach szpiegowskich!

Elektryczny sedan Lotus odsłania więcej na nowych zdjęciach szpiegowskich!
16.08.2023 16:30
Po fatalnym 2022 roku, w którym sprzedano zaledwie 576 samochodów, Lotus jest przekonany, że ten rok będzie znacznie lepszy, ponieważ marka z Norfolk ma do zrealizowania około 17 tysięcy zamówień. Popyt jest napędzany przez elektrycznego SUV-a Eletre i sportowy samochód Emira z silnikiem umieszczonym pośrodku, ostatni pojazd marki oferowany z silnikami spalinowymi. Wkrótce rozpoczną się dostawy Evija, a na horyzoncie pojawia się czwarty model - Type 133. Pierwszy sedan Lotusa od czasu Carltona został zauważony z bliska, ujawniając kilka szczegółów dotyczących produkcji. Na przykład, trzypoziomowe reflektory są całkowicie odsłonięte i wygląda na to, że EV ma wszystkie końcowe panele nadwozia na miejscu. Zgodnie z oczekiwaniami, projekt w dużej mierze wywodzi się z Eletre, aż po boczne kamery zastępujące konwencjonalne lusterka.
Tylne światła są zastępcze i zostaną zamienione na ładniejszy zestaw w modelu produkcyjnym. Te poziome wycięcia w pokrywie bagażnika wskazują, że Type 133 będzie miał listwę świetlną. Rywal Porsche Taycan będzie zbliżony rozmiarami do Polestar 5, z którym będzie dzielił niektóre elementy, ale elektryczny sedan został zaprojektowany oddzielnie. Według przypuszczeń, sedan będzie mocno powiązany z Eletre, więc spodziewajmy się do 905 KM i 985 Nm momentu obrotowego w topowej wersji R. SUV ma duży akumulator o pojemności 112 kWh, tylny układ kierowniczy, zawieszenie pneumatyczne i aktywną aerodynamikę. Lotus powiedział, że flagowy Eletre potrzebuje 2,95 sekundy, aby rozpędzić się do 100 km/h, ale sedan może być odrobinę szybszy, ponieważ może być nieco lżejszy. Potwierdzono, że oficjalna prezentacja odbędzie się jeszcze w tym roku, a sprzedaż rozpocznie się w 2024 roku. Jeśli chodzi o nazwę, to będzie się ona zaczynać na "E", ale marka należąca do Geely zdementowała plotki, jakoby miała się nazywać Envya. Dzieje się tak pomimo faktu, że jest to jedna z nazw już zastrzeżonych przez Lotus. Z sedana może powstać bardziej praktyczny kombi, choć stanie się to najwcześniej w 2027 roku. Mniejszy elektryczny crossover i samochód sportowy pojawią się do 2026 roku.
Autor: Karolina
Źródło: motor1
|
Tagi:

Warto przeczytać

MG CyberX – nowy elektryczny SUV dla młodych kierowców nadchodzi!

MG CyberX – nowy elektryczny SUV dla młodych kierowców nadchodzi!

Marka MG, należąca do chińskiego koncernu SAIC, konsekwentnie rozwija swoją ofertę pojazdów elektrycznych. Do dobrze znanych modeli MG4 i sportowego Cyberstera już wkrótce dołączy nowy SUV – CyberX, stworzony z myślą o młodszych użytkownikach i naszpikowany nowoczesnymi technologiami. Zobacz więcej >>
Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane