Z okazji 150. rocznicy powstania swojej siedziby w Neckarsulm, Audi postanowiło w imponujący sposób uczcić ten jubileusz. Praktykanci otrzymali zadanie odrestaurowania legendarnego modelu "NSU Prinz 4" z 1971 roku, który został wyposażony w całkowicie elektryczny układ napędowy, znany z modelu Audi e-tron EV.
Fabryka Audi w Neckarsulm jest miejscem produkcji kilku najpopularniejszych modeli marki, a w 2020 roku rozpoczęła budowę swojego pierwszego w pełni elektrycznego pojazdu, Audi e-tron GT quattro. Przez lata Audi przekształciło to miejsce na potrzeby ery elektrycznej, wprowadzając ulepszenia, takie jak sztuczna inteligencja i drukowanie 3D, zwiększając wydajność produkcji akumulatorów o dużej pojemności.
Aby uczcić tę rocznicę, chcieliśmy zbudować samochód, który nie tylko był szybki i prezentował się stylowo" - wyjaśnił Dean Scheuffler, praktykant z tej siedziby.
NSU Prinz 4 okazał się strzałem w dziesiątkę, ponieważ od wielu lat nie był używany na drogach!
Odrestaurowany samochód nosi teraz nazwę Audi "EP4", gdzie litera "E" oznacza napęd elektryczny, a skrót "P4" upamiętnia oryginalny model NSU Prinz 4, produkowany w Neckarsulm przez NSU Motorenwerke od 1961 do 1963 roku. Oficjalna prezentacja pojazdu miała miejsce w tym tygodniu, podczas rodzinnego dnia Audi.
Audi EP4 zostało wyposażone w silnik elektryczny o mocy 240 KM, pochodzący z modelu Audi e-tron z 2020 roku, zamontowany z tyłu pojazdu. Moc tego silnika jest osiem razy większa od mocy oryginalnego dwucylindrowego silnika benzynowego NSU Prinz 4, która wynosiła zaledwie 30 KM.
Dodatkowo, zespół umieścił akumulator z hybrydowego modelu Audi Q7 TFSI e-quattro pod przednią maską, zastępując pierwotny zbiornik paliwa. Samochód "oddycha" poprzez otwarty wlot powietrza w dolnym zderzaku, a ciepło może uciekać przez otwór w masce. Tylna klapa EP4 może być ustawiona w pozycji półotwartej, by podkreślić "elektryczny napęd" i jednocześnie nawiązać do kultowych samochodów wyścigowych opartych na modelu NSU Prinz 1000.
Przekształcenie NSU Prinz 4 EV wymagało znacznych modyfikacji podwozia i nadwozia. Zmieniono układ podłogi, wykorzystując jako bazę model Audi A1 wraz z układem hamulcowym i osiami. Zespół zamontował zmodyfikowane i znacznie poszerzone nadwozie, które zostało wydrukowane przy użyciu technologii 3D.
Chcieliśmy, aby wydajność EP4 była widoczna pod każdym kątem. Dlatego wnętrze samochodu zostało ograniczone do niezbędnych elementów, a pozostałe powierzchnie zostały pomalowane na czarno, co jest charakterystyczne dla samochodów wyścigowych. Wskaźniki i wyświetlacze znajdują się na jednopłytowym komputerze i ekranie - wyjaśniła Cynthia Huster, praktykantka specjalizująca się w malowaniu samochodów.
Ten projekt dał praktykantom możliwość pogłębienia wiedzy na temat samochodów elektrycznych oraz procesu ich rozwoju, jednocześnie umożliwiając im zaprezentowanie swojego talentu. Audi twierdzi, że pojazdy marki NSU przeszły do historii, a jednocześnie wciąż inspirują miłośników motoryzacji. Producent podkreśla, że dzięki swojemu urokowi i napędowi elektrycznemu, EP4 wzbudza entuzjazm i oczekiwania dotyczące kolejnych etapów rozwoju w siedzibie Neckarsulm marki Audi, które będą całkowicie elektryczne.