Volkswagen Samochody Dostawcze (VWCV) szykuje się do kolejnej fazy testów swojego autonomicznego modelu ID. Buzz AD, tym razem w Europie. Po tym, jak flota autonomicznych prototypów Buzza została przetestowana w Ameryce Północnej, nadszedł czas na niemieckie drogi.
VWCV planuje się przeprowadzenie prób na drogach publicznych oraz na poligonie w Monachium, w Niemczech. Flota testowa będzie zbierała dane o wszystkich przejechanych kilometrach, w różnych warunkach jazdy, co pozwoli na dalsze udoskonalanie technologii. Warto podkreślić, że firma skupia się na opracowywaniu pojazdów AD z myślą o ich komercyjnym wykorzystaniu w centrach miejskich zarówno w Europie, jak i w Ameryce Północnej. Planowane jest wdrożenie tych pojazdów w ramach programów współdzielenia przejazdów oraz innych usług transportowych.
W Niemczech flota pojazdów autonomicznych ID. Buzz AD zostanie wykorzystana przez MOIA, spółkę zależną Grupy Volkswagen, podczas gdy w Stanach Zjednoczonych VW sam nie będzie świadczył usług jazdy autonomicznej, zlecając to zewnętrznym firmom z sektora mobilności i transportu.
Christian Senger, członek zarządu odpowiedzialny za rozwój autonomicznej jazdy w Volkswagen Samochody Użytkowe, podkreśla, że wszystko to jest częścią globalnej strategii Volkswagena i wynikiem długoterminowych inwestycji w rozwój technologii samojezdnych.
ID. Buzz AD zostanie wprowadzony do użytku w ciągu kilku najbliższych tygodni, oferując jazdy próbne politykom, władzom publicznym, biznesmenom oraz przedstawicielom mediów. Dzięki tym przejazdom uczestnicy zdobędą wyobrażenie o możliwościach kontrolnych pojazdu oraz ocenią jego wydajność i funkcjonalność.
Całkowicie elektryczne ID. Buzz AD są wyposażone w zaawansowany system samojezdny firmy Mobileye - z kamerami, radarem i technologią LIDAR. Każdy z prototypów jest klasyfikowany jako pojazd poziomu 4 (według standardu SAE), co oznacza, że w większości przypadków może funkcjonować bez kierowcy. W fazie testowej wszystkie ID. Buzz AD będą jednak pod stałą kontrolą ludzkich kierowców, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo podczas testów oraz w razie ewentualnych incydentów na drodze.
Apple nie zwalnia tempa – podczas konferencji WWDC 2025 zaprezentowano nową wersję CarPlay. System, z którego codziennie korzystają miliony kierowców, zyskał nie tylko odświeżony wygląd, ale i szereg nowych funkcji – szczególnie ważnych dla właścicieli aut elektrycznych. Zobacz więcej >>
Francuska marka Alpine, znana dotąd głównie z lekkiego, spalinowego modelu A110, wchodzi w zupełnie nową erę. Nowo zaprezentowany model A390 to pierwszy w historii marki samochód z napędem 4×4 oraz pierwszy elektryk z prawdziwego zdarzenia, który może nawiązać walkę z gigantami rynku, takimi jak Tesla Model Y, Ford Mustang Mach-E czy BMW iX. Zobacz więcej >>
Chiński gigant motoryzacyjny BYD zapowiedział wprowadzenie do Europy ultramocnych stacji ładowania o mocy nawet 1000 kW. Technologia funkcjonująca już w Chinach pod nazwą Megawatt Flash Chargers ma odmienić podejście do elektromobilności na Starym Kontynencie. Zobacz więcej >>
🔋 Gwarancje pod lupą
Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>