Volkswagen Samochody Dostawcze (VWCV) szykuje się do kolejnej fazy testów swojego autonomicznego modelu ID. Buzz AD, tym razem w Europie. Po tym, jak flota autonomicznych prototypów Buzza została przetestowana w Ameryce Północnej, nadszedł czas na niemieckie drogi.
VWCV planuje się przeprowadzenie prób na drogach publicznych oraz na poligonie w Monachium, w Niemczech. Flota testowa będzie zbierała dane o wszystkich przejechanych kilometrach, w różnych warunkach jazdy, co pozwoli na dalsze udoskonalanie technologii. Warto podkreślić, że firma skupia się na opracowywaniu pojazdów AD z myślą o ich komercyjnym wykorzystaniu w centrach miejskich zarówno w Europie, jak i w Ameryce Północnej. Planowane jest wdrożenie tych pojazdów w ramach programów współdzielenia przejazdów oraz innych usług transportowych.
W Niemczech flota pojazdów autonomicznych ID. Buzz AD zostanie wykorzystana przez MOIA, spółkę zależną Grupy Volkswagen, podczas gdy w Stanach Zjednoczonych VW sam nie będzie świadczył usług jazdy autonomicznej, zlecając to zewnętrznym firmom z sektora mobilności i transportu.
Christian Senger, członek zarządu odpowiedzialny za rozwój autonomicznej jazdy w Volkswagen Samochody Użytkowe, podkreśla, że wszystko to jest częścią globalnej strategii Volkswagena i wynikiem długoterminowych inwestycji w rozwój technologii samojezdnych.
ID. Buzz AD zostanie wprowadzony do użytku w ciągu kilku najbliższych tygodni, oferując jazdy próbne politykom, władzom publicznym, biznesmenom oraz przedstawicielom mediów. Dzięki tym przejazdom uczestnicy zdobędą wyobrażenie o możliwościach kontrolnych pojazdu oraz ocenią jego wydajność i funkcjonalność.
Całkowicie elektryczne ID. Buzz AD są wyposażone w zaawansowany system samojezdny firmy Mobileye - z kamerami, radarem i technologią LIDAR. Każdy z prototypów jest klasyfikowany jako pojazd poziomu 4 (według standardu SAE), co oznacza, że w większości przypadków może funkcjonować bez kierowcy. W fazie testowej wszystkie ID. Buzz AD będą jednak pod stałą kontrolą ludzkich kierowców, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo podczas testów oraz w razie ewentualnych incydentów na drodze.
Hyundai obniżył ceny modelu Hyundai Ioniq 5 z rocznika 2023, co stanowi dobrą wiadomość dla wszystkich entuzjastów samochodów elektrycznych. Nowe ceny sprawiają, że te innowacyjne pojazdy stają się jeszcze bardziej dostępne dla szerokiego grona konsumentów. Zobacz więcej >>
Norweski oddział Circle K wprowadza rewolucyjny koncept, który może zmienić sposób, w jaki rozumiemy ładowanie samochodów elektrycznych. Przedstawiając innowacyjne podejście do ekologii i mobilności, firma zainstalowała ultraszybkie ładowarki, które wykorzystują energię wytwarzaną przez rowerki treningowe. Zobacz więcej >>
Ostatnie zdjęcia pojazdu odświeżonego i zmienionego oznaczeniem Modelu 3 Tesli, zobaczone przed jednym ze sklepów marki, sugerują, że oczekiwana aktualizacja Ludicrous dla Modelu 3 Performance jest już na horyzoncie. Choć firma niedawno przeprowadziła renowację Modelu 3, wprowadzając szereg usprawnień, wciąż brakowało w ofercie wersji Performance. Zobacz więcej >>
Ostatnie doniesienia od agencji Reuters wstrząsnęły światem Tesli i jego entuzjastów. Według informacji opublikowanych przez Reuters, producent samochodów elektrycznych miał rzekomo porzucić plany dotyczące taniej wersji Tesli, znanego wewnętrznie jako NV91 lub H422. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>