Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.
01.04.2024 13:00
Norweski oddział Circle K wprowadza rewolucyjny koncept, który może zmienić sposób, w jaki rozumiemy ładowanie samochodów elektrycznych. Przedstawiając innowacyjne podejście do ekologii i mobilności, firma zainstalowała ultraszybkie ładowarki, które wykorzystują energię wytwarzaną przez rowerki treningowe. To właśnie siła mięśni kierowcy może stać się darmowym źródłem energii dla ich pojazdów.
Koncepcja ładowania pojazdu elektrycznego przy użyciu roweru treningowego ChargeBike jest zarówno innowacyjna, jak i praktyczna. Dzięki temu rozwiązaniu kierowcy mogą nie tylko uzupełnić energię w swoim samochodzie, ale także utrzymać dobrą kondycję fizyczną, oszczędzając przy tym na kosztach transportu. Energię wytwarzaną poprzez wysiłek pedałowania można przekształcić w prąd elektryczny, który zasila baterię pojazdu. Dla przeciętnego rowerzysty osiągającego moc 100-150 W, wspomaganie tego procesu przez sieć elektroenergetyczną jest koniecznością, aby zapewnić odpowiedni poziom ładowania pojazdu. Jednakże, wraz z tą innowacyjną koncepcją, pojawiają się również nowe pomysły na usprawnienie procesu ładowania. Circle K rozważa montaż niewielkich silników spalinowych w rowerkach, które mogą „oszukiwać system” poprzez kręcenie pedałami z szybkościami nieosiągalnymi dla przeciętnego człowieka. Ten dodatkowy napęd mógłby przyspieszyć proces ładowania, choć oczywiście za odpowiednią dopłatą. Koszt używania takiego silniczka byłby stosunkowo niewielki, co sprawia, że jest to atrakcyjna opcja dla kierowców poszukujących szybszych sposobów na ładowanie pojazdu.
Dla osób zainteresowanych ochroną środowiska, Circle K rozważa również możliwość wykorzystania silników spalinowych zasilanych wodorem. Koszty paliwa przy takim rozwiązaniu mogą być porównywalne do tych przy benzynie, co czyni je atrakcyjnym wyborem dla ekologicznych konsumentów. W Polsce, gdzie innowacje technologiczne są mile widziane, inwestowanie w takie rozwiązania jest łatwiejsze, dzięki dostępnym środkom finansowym.Koncepcja darmowego ładowania samochodów elektrycznych energią mięśni wprowadzona przez Circle K jest prawdziwie innowacyjna i odważna. Pomimo żartu primaaprilisowego, zastosowanie takiego rozwiązania może mieć pozytywny wpływ na środowisko i zmniejszyć koszty związane z użytkowaniem pojazdów elektrycznych. Wprowadzając dodatkowe opcje, takie jak spalinowy generator czy silniki zasilane wodorem, firma stawia kolejny krok w kierunku zrównoważonej mobilności.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?

Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?

Mercedes-Benz, znany z luksusu i innowacyjnych rozwiązań, wprowadza zmiany w cenniku swojej usługi ładowania pojazdów elektrycznych – Mercedes Me Charge. Zmiany te dotykają zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych, co może wywołać mieszane reakcje wśród użytkowników elektrycznych modeli tej marki. Zobacz więcej >>
Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane