Produkcja BMW i5 rusza w Dingolfing, Niemcy!

Produkcja BMW i5 rusza w Dingolfing, Niemcy!
24.07.2023 15:30
Produkcja BMW i5 oficjalnie rozpoczęła się przed pierwszymi dostawami jeszcze w tym roku. Elektryczny sedan jest produkowany w fabryce BMW Group w Dingolfing, która jest największym europejskim zakładem produkcyjnym tego koncernu. Średniej wielkości sedan i5 plasuje się pomiędzy modelami i4 i i7 w całkowicie elektrycznej gamie BMW. Będzie sprzedawany obok identycznej, ale napędzanej benzyną serii 5. Ceny i5 będą zaczynać się od 66800 dolarów. Za tę kwotę otrzymamy model i5 eDrive40 z napędem na tylne koła i szacowanym zasięgiem EPA. EDrive40 produkuje 340 koni mechanicznych, co pozwala na przyspieszenie od 0 do100 kilometrów na godzinę w 5,7 sekundy.
Za 84100 dolarów nabywcy mogą uaktualnić do i5 M60, który wytwarza 601 KM i może rozpędzić się od 0 do 100 kilometrów na godzinę w zaledwie 3,7 sekundy. M60 z napędem na wszystkie koła ma szacowany zasięg EPA od 386 do 411 km/h. Model i5 jest wyposażony w wiele innowacyjnych technologii, z których wszystkie są obsługiwane przez zupełnie nowe oprogramowanie BMW OS 8.5. Wnętrze zdominowane jest przez 14,9-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego i 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników. Podobnie jak w Teslach, właściciele mogą uzyskać dostęp do usług przesyłania strumieniowego, a nawet grać w gry wideo w swoich i5 po zaparkowaniu. Model i5 jest również dostępny z pakietem wspomagania kierowcy bez użycia rąk, nazwanym Driving Assistance Professional. System ADAS pozwala właścicielom i5 na jazdę bez użycia rąk na autostradach z prędkością do 136 kilometrów na godzinę. Co ciekawe, może on zmieniać pasy ruchu i automatycznie włączać kierunkowskazy, jeśli kierowca zasygnalizuje to patrząc w lusterko wsteczne. Wewnętrzna kamera stale monitoruje uwagę kierowcy, wysyłając ostrzeżenia, gdy ten zaczyna tracić koncentrację.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjski zarząd dróg krajowych i autostrad – National Highways – rozwija swoją flotę pojazdów elektrycznych. Instytucja odpowiedzialna za nadzór nad 4500 milami dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii wzbogaciła się o kolejne 58 bezemisyjnych samochodów marki Toyota. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane