Produkcja BMW i5 oficjalnie rozpoczęła się przed pierwszymi dostawami jeszcze w tym roku. Elektryczny sedan jest produkowany w fabryce BMW Group w Dingolfing, która jest największym europejskim zakładem produkcyjnym tego koncernu. Średniej wielkości sedan i5 plasuje się pomiędzy modelami i4 i i7 w całkowicie elektrycznej gamie BMW. Będzie sprzedawany obok identycznej, ale napędzanej benzyną serii 5. Ceny i5 będą zaczynać się od 66800 dolarów. Za tę kwotę otrzymamy model i5 eDrive40 z napędem na tylne koła i szacowanym zasięgiem EPA. EDrive40 produkuje 340 koni mechanicznych, co pozwala na przyspieszenie od 0 do100 kilometrów na godzinę w 5,7 sekundy.
Za 84100 dolarów nabywcy mogą uaktualnić do i5 M60, który wytwarza 601 KM i może rozpędzić się od 0 do 100 kilometrów na godzinę w zaledwie 3,7 sekundy. M60 z napędem na wszystkie koła ma szacowany zasięg EPA od 386 do 411 km/h. Model i5 jest wyposażony w wiele innowacyjnych technologii, z których wszystkie są obsługiwane przez zupełnie nowe oprogramowanie BMW OS 8.5. Wnętrze zdominowane jest przez 14,9-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego i 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników. Podobnie jak w Teslach, właściciele mogą uzyskać dostęp do usług przesyłania strumieniowego, a nawet grać w gry wideo w swoich i5 po zaparkowaniu. Model i5 jest również dostępny z pakietem wspomagania kierowcy bez użycia rąk, nazwanym Driving Assistance Professional. System ADAS pozwala właścicielom i5 na jazdę bez użycia rąk na autostradach z prędkością do 136 kilometrów na godzinę. Co ciekawe, może on zmieniać pasy ruchu i automatycznie włączać kierunkowskazy, jeśli kierowca zasygnalizuje to patrząc w lusterko wsteczne. Wewnętrzna kamera stale monitoruje uwagę kierowcy, wysyłając ostrzeżenia, gdy ten zaczyna tracić koncentrację.