Chiński samochód elektryczny zaprojektowany z myślą o wymianie baterii upuścił cały zestaw akumulatorów podczas jazdy po drodze. Kilka firm zajmujących się pojazdami elektrycznymi próbowało urzeczywistnić wymianę baterii, alternatywę dla ładowania, ale w większości przypadków im się to nie udało - z wyjątkiem Chin. Niektóre chińskie firmy z branży pojazdów elektrycznych odniosły pewien sukces. Na przykład Nio ma około 1500 stacji wymiany baterii w Chinach i podobno przeprowadziła ponad 22 miliony wymian. Jednak nowy incydent pokazuje, jak ważne jest solidne bezpieczeństwo wymiennych akumulatorów, ponieważ w Chinach zaobserwowano, że pojazd elektryczny stracił akumulator na drodze:
Pojazd wydaje się być Cao Cao 60, pojazdem elektrycznym zbudowanym na potrzeby Cao Cao Auto. Cao Cao Auto jest spółką Geely, która jest również właścicielem innych marek, takich jak Volvo i Polestar. Firma rozpoczęła działalność na początku tego roku i zaprojektowała Cao Cao 60 tak, aby miał wymienny akumulator, aby ograniczyć czas ładowania i zoptymalizować czas, w którym pojazdy mogą aktywnie uczestniczyć w usłudze ride-hailing. Nie jest on dostępny publicznie, ale według Car News China, kierowcy uczestniczący w programie Cao Cao mogą zakupić pojazd elektryczny za 119800 juanów (67159 złotych).
Podczas jazdy na 2. obwodnicy w Chengdu, w prowincji Syczuan, widziano Cao Cao 60 upuszczającego cały akumulator. Nie jest jasne, czy niedawno dokonano wymiany baterii. Na podstawie nagrania wideo wygląda na to, że samochód był w stanie przejechać jeszcze około 6 metrów, zanim zatrzymał się po upuszczeniu akumulatora. Geely twierdziło wcześniej, że Cao Cao 60 może wykonać wymianę baterii w mniej niż 60 sekund lub około trzy razy szybciej niż Nio. Wygląda na to, że w razie potrzeby może wyjąć akumulator jeszcze szybciej.
Apple nie zwalnia tempa – podczas konferencji WWDC 2025 zaprezentowano nową wersję CarPlay. System, z którego codziennie korzystają miliony kierowców, zyskał nie tylko odświeżony wygląd, ale i szereg nowych funkcji – szczególnie ważnych dla właścicieli aut elektrycznych. Zobacz więcej >>
Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
W Teksasie wydarzyło się coś, co może zwiastować nową erę w motoryzacji. Tesla ogłosiła, że egzemplarz Modelu Y samodzielnie przejechał z fabryki Giga Texas w Austin prosto do domu klienta – i to bez kierowcy na pokładzie. Zobacz więcej >>
🔋 Gwarancje pod lupą
Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>