Chiński samochód elektryczny zaprojektowany z myślą o wymianie baterii upuścił cały zestaw akumulatorów podczas jazdy po drodze. Kilka firm zajmujących się pojazdami elektrycznymi próbowało urzeczywistnić wymianę baterii, alternatywę dla ładowania, ale w większości przypadków im się to nie udało - z wyjątkiem Chin. Niektóre chińskie firmy z branży pojazdów elektrycznych odniosły pewien sukces. Na przykład Nio ma około 1500 stacji wymiany baterii w Chinach i podobno przeprowadziła ponad 22 miliony wymian. Jednak nowy incydent pokazuje, jak ważne jest solidne bezpieczeństwo wymiennych akumulatorów, ponieważ w Chinach zaobserwowano, że pojazd elektryczny stracił akumulator na drodze:
Pojazd wydaje się być Cao Cao 60, pojazdem elektrycznym zbudowanym na potrzeby Cao Cao Auto. Cao Cao Auto jest spółką Geely, która jest również właścicielem innych marek, takich jak Volvo i Polestar. Firma rozpoczęła działalność na początku tego roku i zaprojektowała Cao Cao 60 tak, aby miał wymienny akumulator, aby ograniczyć czas ładowania i zoptymalizować czas, w którym pojazdy mogą aktywnie uczestniczyć w usłudze ride-hailing. Nie jest on dostępny publicznie, ale według Car News China, kierowcy uczestniczący w programie Cao Cao mogą zakupić pojazd elektryczny za 119800 juanów (67159 złotych).
Podczas jazdy na 2. obwodnicy w Chengdu, w prowincji Syczuan, widziano Cao Cao 60 upuszczającego cały akumulator. Nie jest jasne, czy niedawno dokonano wymiany baterii. Na podstawie nagrania wideo wygląda na to, że samochód był w stanie przejechać jeszcze około 6 metrów, zanim zatrzymał się po upuszczeniu akumulatora. Geely twierdziło wcześniej, że Cao Cao 60 może wykonać wymianę baterii w mniej niż 60 sekund lub około trzy razy szybciej niż Nio. Wygląda na to, że w razie potrzeby może wyjąć akumulator jeszcze szybciej.
Tesla, znana z rewolucji w przemyśle motoryzacyjnym, ponownie staje w centrum uwagi, tym razem z dwiema istotnymi informacjami dotyczącymi cen i produkcji swoich samochodów. Po wcześniejszych zapowiedziach, Tesla podniosła ceny swojego popularnego modelu, Tesli Model Y. Zobacz więcej >>
Nowe badania przeprowadzone przez naukowców z Centrum Helmholtza rzucają nowe światło na proces starzenia się ogniw Li-ion. Okazuje się, że metoda ładowania pulsacyjnego, wykorzystująca wysoką częstotliwość impulsów, może znacząco spowolnić degradację baterii i podwoić ich czas życia w porównaniu do tradycyjnych metod ładowania opartych na stałym natężeniu. Zobacz więcej >>
Ostatnie zdjęcia pojazdu odświeżonego i zmienionego oznaczeniem Modelu 3 Tesli, zobaczone przed jednym ze sklepów marki, sugerują, że oczekiwana aktualizacja Ludicrous dla Modelu 3 Performance jest już na horyzoncie. Choć firma niedawno przeprowadziła renowację Modelu 3, wprowadzając szereg usprawnień, wciąż brakowało w ofercie wersji Performance. Zobacz więcej >>
Norweski oddział Circle K wprowadza rewolucyjny koncept, który może zmienić sposób, w jaki rozumiemy ładowanie samochodów elektrycznych. Przedstawiając innowacyjne podejście do ekologii i mobilności, firma zainstalowała ultraszybkie ładowarki, które wykorzystują energię wytwarzaną przez rowerki treningowe. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>