Porsche i Audi, które są częścią Grupy Volkswagen, wydały dobrowolne wycofanie z rynku kilku w pełni elektrycznych pojazdów, ponieważ fabryka mogła zastosować niewystarczająco wytrzymały uszczelniacz na akumulatorze wysokiego napięcia, co może prowadzić do przedostania się cieczy, zwiększając ryzyko wystąpienia zdarzenia termicznego. Wszystkie pojazdy, których dotyczy problem, pochodzą z roku modelowego 2023 i obejmują Porsche Taycan, Taycan 4 Cross Turismo, Taycan 4S, Taycan 4S Cross Turismo, Taycan Cross Turismo, Taycan GTS, Taycan GTS Sport Turismo, Taycan Turbo, Taycan Turbo S, Taycan Turbo S Cross Turismo, Audi e-tron GT i Audi RS e-tron GT.
W sumie prawie 7,000 pojazdów elektrycznych - 1,899 Audi i 4,777 Porsche - jest objętych wycofaniem, a właściciele są poinstruowani, aby zarezerwować wizytę serwisową u autoryzowanego dealera, gdzie pojazdy zostaną sprawdzone pod kątem wycieków z akumulatora. Jeśli test się nie powiedzie, cały akumulator zostanie wymieniony bezpłatnie.
Zgodnie z raportem dotyczącym bezpieczeństwa opublikowanym przez National Highway Traffic Safety Administration, Porsche zaczęło włączać uszczelniacz Teroson do procesu produkcji akumulatorów w pojazdach Taycan we wrześniu 2022 r., starając się zwiększyć wytrzymałość uszczelnienia akumulatora. Jednak w marcu 2023 r. niemiecki producent samochodów sportowych zaczął otrzymywać raporty o obniżonych wartościach rezystancji izolacji w pojazdach z uszczelniaczem Teroson sprzedawanych poza Stanami Zjednoczonymi, a w kwietniu 2023 r. otrzymał raport o incydencie w USA.
Aby naprawić problem w samochodach, Porsche zaczęło dodawać więcej szczeliwa w maju 2023 r., co spowodowało, że nie było więcej zgłoszeń o wtargnięciu cieczy. Niemiecki producent samochodów twierdzi, że żaden z incydentów nie wiązał się z pożarem lub zdarzeniem termicznym i że przeprowadza dobrowolne wycofanie z nadmiernej ostrożności.