Po dzisiejszym oficjalnym przedstawieniu w ramach Monterey Car Week, włoski producent samochodów sportowych, Lamborghini, w końcu odsłonił przed światem swoje najnowsze dzieło – Lamborghini Lanzador EV. Ten pierwszy w historii elektryczny model marki to szybki samochód typu 2+2 GT o wyjątkowej sylwetce.
Mimo że już wcześniej mieliśmy okazję zobaczyć, jak prezentuje się Lanzador EV za sprawą wyciekłych zdjęć opublikowanych w mediach społecznościowych w tym tygodniu, Lamborghini właśnie oficjalnie potwierdziło tę nowinę. Oficjalna premiera Lanzadora odbyła się w piątek, ujawniając pełne elektryczne osiągi tego pojazdu. Firma Lamborghini podkreśla, że ten koncept to GT z dużą przestrzenią wnętrza i 2+2 siedzeniami, co tłumaczy, dlaczego jego wygląd przypomina supersamochód osadzony na platformie SUV-a.
Pierwszy elektryczny supersamochód Lamborghini obiecuje dostarczyć "bezprecedensowych wrażeń z jazdy", pozostając jednocześnie wiernym dziedzictwu marki i dając nam wgląd w przyszłość. Według słów samej firmy, Lanzador EV przyniesie oryginalne doznania z jazdy. Łącząc osiągi charakterystyczne dla supersportowych modeli Lamborghini z codzienną użytecznością, Lanzador oferuje wyjątkowe przeżycia na drodze.
Ten w pełni elektryczny pojazd czerpie elementy stylistyczne zarówno z modelu sportowego Revuelto, jak i wszechstronnego Urusa, a nawet odniesienia do designu statku kosmicznego. Te różnorodne elementy zostały złączone w jednym pojeździe EV.Pod krótką przednią maską znajduje się schowek bagażowy, zaś tylna klapa otwiera się szeroko. Regulowane tylne siedzenia pozwalają dostosować przestrzeń do różnych potrzeb.
Jak wyjaśnił Stephan Winkelmann, CEO Lamborghini: "Lanzador kieruje nasze spojrzenie w przyszłość, nie zapominając o naszym dziedzictwie. Pierwsze coupé Lamborghini z przednim silnikiem to były sportowe, eleganckie Gran Turismo, idealne na codzienne podróże z przestrzenią na cztery osoby".
Według informacji od producenta, Lamborghini Lanzador EV będzie napędzany przez silnik elektryczny o ogromnej mocy, umieszczony na każdej z osi, co pozwoli na osiągnięcie szczytowej mocy ponad jednego megawata.W dodatku, system napędu na cztery koła (AWD) będzie wyposażony w e-wektor momentu obrotowego na tylnej osi, co pozwoli na płynne manewrowanie w zakrętach oraz w innych dynamicznych sytuacjach na drodze. Energię dostarczy "wysokowydajny akumulator nowej generacji" o dużej pojemności, co zapewni znaczny zasięg na jednym ładowaniu. Rouven Mohr, dyrektor techniczny Lamborghini, opisuje ten krok jako "inteligentną okazję do poprawy osiągów i właściwości jezdnych". Jednak producent podkreśla, że to nie tylko sprzęt definiuje Lamborghini Lanzador EV, ale przede wszystkim zaawansowane oprogramowanie i systemy sterowania.
Wnętrze pojazdu zostało zaprojektowane tak, aby kierowca poczuł się jak prawdziwy pilot. Na sportowej kierownicy znajdują się aktywne elementy sterujące, a fotele kubełkowe oraz dwa ekrany cyfrowe tworzą futurystyczny klimat. Jeden ekran służy jako tablica przyrządów przed kierowcą, drugi zaś pełni rolę systemu rozrywki dla pasażera.
Nowy system kontroli dynamiki jazdy Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI) gwarantuje jeszcze dokładniejszą i bardziej precyzyjną kontrolę pojazdu. Aerodynamika także odgrywa kluczową rolę w EV wyposażonym w system ALA (Aerodinamica Lamborghini Attiva), technologię znana z modeli Huracán Performante i Aventador SVJ, która maksymalizuje efektywność aerodynamiczną.