Tesla zbuduje własne centra danych.

Tesla zbuduje własne centra danych.
15.08.2023 15:30
Tesla buduje "pierwsze w swoim gatunku centra danych", jak wynika z ogłoszenia o pracę na stronie kariery. W miarę jak marka wkracza w pełną autonomiczną jazdę, sztuczną inteligencję i robotykę, jej zapotrzebowanie na dane prawdopodobnie rośnie, co może wyjaśniać, dlaczego chce budować dedykowane obiekty. Centra danych to fizyczne lokalizacje wykorzystywane do przechowywania ogromnych ilości informacji cyfrowych i infrastruktury obliczeniowej, takiej jak serwery i sprzęt sieciowy. Oferta pracy Tesli dotyczy starszego kierownika programu inżynieryjnego w siedzibie marki w Austin. Rola ta obejmuje między innymi projektowanie układu, wybór systemu infrastruktury i dystrybucji oraz kierowanie pełnym projektowaniem i inżynierią centrów danych Tesli. Większość gigantów technologicznych ma wymagania dotyczące centrów danych - niektóre przykłady obejmują Amazon Web Services, Microsoft Azure i Google Cloud Platform.
Po tym, jak dyrektor generalny Tesli Elon Musk przejął Twittera (obecnie X) w zeszłym roku, Tesla zaczęła korzystać z jednego z obiektów NTT Global Data Centers używanych przez platformę mediów społecznościowych w Sacramento po wygaśnięciu umowy najmu, donosi The Information. Tesla udoskonala swoje systemy, zbierając informacje z milionów swoich samochodów elektrycznych jeżdżących po ulicach na całym świecie. W rzeczywistości Tesla twierdzi, że jej sieć neuronowa jest szkolona w czasie rzeczywistym na podstawie danych z jej samochodów na całym świecie. Rozszerzenie gromadzenia danych budzi również obawy dotyczące prywatności danych. W latach 2019-2022 pracownicy Tesli udostępniali filmy nagrane przez samochody klientów na wewnętrznej platformie komunikacyjnej, donosi Reuters. Na początku tego roku informator ujawnił 100 gigabajtów danych, w tym 23000 plików, donosi niemiecka gazeta Handelsblatt.
Europejskie ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) nakłada jedne z najbardziej rygorystycznych na świecie przepisów dotyczących ochrony danych. Jeśli Tesli zostanie udowodniona wina, może zostać ukarana miliardami dolarów. Tesla może również potrzebować centrów danych dla swoich wirtualnych elektrowni i firm zajmujących się magazynowaniem energii. Klienci Tesli mogą uczestniczyć w programie redukcji obciążenia awaryjnego (ELRP), w ramach którego Powerwall klientów może przekierowywać energię z powrotem do sieci w sytuacjach awaryjnych i otrzymywać za to rekompensatę.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Tesla przywraca program poleceń w Polsce – korzyści dla polecających i nowych klientów

Tesla przywraca program poleceń w Polsce – korzyści dla polecających i nowych klientów

Po krótkiej przerwie Tesla ponownie uruchamia w Polsce program linków polecających, dzięki któremu zyskać mogą zarówno aktualni właściciele pojazdów Tesli, jak i nowi nabywcy, którzy skorzystają z unikalnego kodu rekomendacji. To szansa na zniżki dla klientów oraz premie dla polecających, co przyciąga coraz więcej zainteresowanych. Zobacz więcej >>
ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane