Tesla zbuduje własne centra danych.

Tesla zbuduje własne centra danych.
15.08.2023 15:30
Tesla buduje "pierwsze w swoim gatunku centra danych", jak wynika z ogłoszenia o pracę na stronie kariery. W miarę jak marka wkracza w pełną autonomiczną jazdę, sztuczną inteligencję i robotykę, jej zapotrzebowanie na dane prawdopodobnie rośnie, co może wyjaśniać, dlaczego chce budować dedykowane obiekty. Centra danych to fizyczne lokalizacje wykorzystywane do przechowywania ogromnych ilości informacji cyfrowych i infrastruktury obliczeniowej, takiej jak serwery i sprzęt sieciowy. Oferta pracy Tesli dotyczy starszego kierownika programu inżynieryjnego w siedzibie marki w Austin. Rola ta obejmuje między innymi projektowanie układu, wybór systemu infrastruktury i dystrybucji oraz kierowanie pełnym projektowaniem i inżynierią centrów danych Tesli. Większość gigantów technologicznych ma wymagania dotyczące centrów danych - niektóre przykłady obejmują Amazon Web Services, Microsoft Azure i Google Cloud Platform.
Po tym, jak dyrektor generalny Tesli Elon Musk przejął Twittera (obecnie X) w zeszłym roku, Tesla zaczęła korzystać z jednego z obiektów NTT Global Data Centers używanych przez platformę mediów społecznościowych w Sacramento po wygaśnięciu umowy najmu, donosi The Information. Tesla udoskonala swoje systemy, zbierając informacje z milionów swoich samochodów elektrycznych jeżdżących po ulicach na całym świecie. W rzeczywistości Tesla twierdzi, że jej sieć neuronowa jest szkolona w czasie rzeczywistym na podstawie danych z jej samochodów na całym świecie. Rozszerzenie gromadzenia danych budzi również obawy dotyczące prywatności danych. W latach 2019-2022 pracownicy Tesli udostępniali filmy nagrane przez samochody klientów na wewnętrznej platformie komunikacyjnej, donosi Reuters. Na początku tego roku informator ujawnił 100 gigabajtów danych, w tym 23000 plików, donosi niemiecka gazeta Handelsblatt.
Europejskie ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) nakłada jedne z najbardziej rygorystycznych na świecie przepisów dotyczących ochrony danych. Jeśli Tesli zostanie udowodniona wina, może zostać ukarana miliardami dolarów. Tesla może również potrzebować centrów danych dla swoich wirtualnych elektrowni i firm zajmujących się magazynowaniem energii. Klienci Tesli mogą uczestniczyć w programie redukcji obciążenia awaryjnego (ELRP), w ramach którego Powerwall klientów może przekierowywać energię z powrotem do sieci w sytuacjach awaryjnych i otrzymywać za to rekompensatę.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane