Tesla zbuduje własne centra danych.

Tesla zbuduje własne centra danych.
15.08.2023 15:30
Tesla buduje "pierwsze w swoim gatunku centra danych", jak wynika z ogłoszenia o pracę na stronie kariery. W miarę jak marka wkracza w pełną autonomiczną jazdę, sztuczną inteligencję i robotykę, jej zapotrzebowanie na dane prawdopodobnie rośnie, co może wyjaśniać, dlaczego chce budować dedykowane obiekty. Centra danych to fizyczne lokalizacje wykorzystywane do przechowywania ogromnych ilości informacji cyfrowych i infrastruktury obliczeniowej, takiej jak serwery i sprzęt sieciowy. Oferta pracy Tesli dotyczy starszego kierownika programu inżynieryjnego w siedzibie marki w Austin. Rola ta obejmuje między innymi projektowanie układu, wybór systemu infrastruktury i dystrybucji oraz kierowanie pełnym projektowaniem i inżynierią centrów danych Tesli. Większość gigantów technologicznych ma wymagania dotyczące centrów danych - niektóre przykłady obejmują Amazon Web Services, Microsoft Azure i Google Cloud Platform.
Po tym, jak dyrektor generalny Tesli Elon Musk przejął Twittera (obecnie X) w zeszłym roku, Tesla zaczęła korzystać z jednego z obiektów NTT Global Data Centers używanych przez platformę mediów społecznościowych w Sacramento po wygaśnięciu umowy najmu, donosi The Information. Tesla udoskonala swoje systemy, zbierając informacje z milionów swoich samochodów elektrycznych jeżdżących po ulicach na całym świecie. W rzeczywistości Tesla twierdzi, że jej sieć neuronowa jest szkolona w czasie rzeczywistym na podstawie danych z jej samochodów na całym świecie. Rozszerzenie gromadzenia danych budzi również obawy dotyczące prywatności danych. W latach 2019-2022 pracownicy Tesli udostępniali filmy nagrane przez samochody klientów na wewnętrznej platformie komunikacyjnej, donosi Reuters. Na początku tego roku informator ujawnił 100 gigabajtów danych, w tym 23000 plików, donosi niemiecka gazeta Handelsblatt.
Europejskie ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) nakłada jedne z najbardziej rygorystycznych na świecie przepisów dotyczących ochrony danych. Jeśli Tesli zostanie udowodniona wina, może zostać ukarana miliardami dolarów. Tesla może również potrzebować centrów danych dla swoich wirtualnych elektrowni i firm zajmujących się magazynowaniem energii. Klienci Tesli mogą uczestniczyć w programie redukcji obciążenia awaryjnego (ELRP), w ramach którego Powerwall klientów może przekierowywać energię z powrotem do sieci w sytuacjach awaryjnych i otrzymywać za to rekompensatę.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Elektryki dalej na buspasach? Są dobre wieści dla kierowców EV! 🚗⚡

Elektryki dalej na buspasach? Są dobre wieści dla kierowców EV! 🚗⚡

Zgodnie z obowiązującym prawem, samochody elektryczne mogą korzystać z buspasów do 31 grudnia 2025 r. To przywilej wprowadzony ustawą o elektromobilności z 2018 roku. Zobacz więcej >>
XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG jako pierwszy chiński producent samochodów elektrycznych znalazł się na pierwszym miejscu rankingu satysfakcji klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. W badaniu przeprowadzonym przez USCALE GmbH wzięło udział ponad 5 000 właścicieli EV – a wyniki mówią jasno: kierowcy XPENG są najbardziej zadowoleni ze swojego wyboru. Zobacz więcej >>
🚗 Hak holowniczy w samochodzie elektrycznym – czy to się opłaca?

🚗 Hak holowniczy w samochodzie elektrycznym – czy to się opłaca?

Coraz więcej kierowców korzysta z samochodów elektrycznych nie tylko w mieście, ale też podczas długich podróży. Wzrost zasięgów i lepsza infrastruktura ładowania sprawiają, że BEV-y jadą nawet na urlop do Chorwacji czy Włoch bez większych problemów. Zobacz więcej >>
Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️

Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️

Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️ Nielegalne wyścigi uliczne to nie tylko nieodpowiedzialność, ale też coraz poważniejsze konsekwencje prawne. Już wkrótce udział lub organizacja takich wydarzeń ma być traktowana jak przestępstwo – z karą do 5 lat więzienia. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych. CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane