Lucid zaprezentował nowy limitowany model Air Midnight Dream Edition przed jego światowym debiutem na targach IAA Mobility Show w Monachium. Jak sama nazwa wskazuje, Lucid Air Midnight Dream Edition przyjmuje złowieszczy motyw stylistyczny z wieloma ciemnymi detalami. W rzeczywistości jest to Air Dream Edition z motywem Lucid Stealth, kombinacją, która nie była wcześniej dostępna. Z zewnątrz Lucid Air Midnight Dream Edition posiada ciemne polerowane wykończenie nadwozia i 21-calowe koła Aero Dream z satynowymi czarnymi wstawkami. Wewnątrz znajduje się ciemniejsza kabina inspirowana nocną pustynią Mojave. Air Midnight Dream Edition jest przeznaczony wyłącznie na rynek europejski.
Lucid twierdzi, że ekskluzywny, limitowany luksusowy elektryczny sedan oferuje łączny zasięg do 799 kilometrów w cyklu testowym WLTP i ma łączne zużycie energii na poziomie 16,6 kilowatogodzin/100 kilometrów. Producent pojazdów elektrycznych rozpoczął europejskie dostawy Air Dream Edition w grudniu 2022 r. w dwóch wariantach, 933-konnym Range i 1,111-konnym Performance. Cena początkowa Dream Edition w Niemczech wynosiła 218000 euro, ale ten limitowany model nie jest już dostępny do zamówienia, ponieważ limitowana seria została wyprzedana. Lucid Air Midnight Dream Edition będzie prawdopodobnie kosztować więcej. Model będzie prezentowany podczas targów IAA w studiu firmy w Monachium przy Odeonsplatz 2. W dniach 5 i 6 września studio będzie otwarte tylko dla mediów i zaproszonych gości. Począwszy od 7 września, studio będzie otwarte do publicznego oglądania Air Midnight Dream Edition. Oprócz stałego studia w Monachium, Lucid umieści również studio pop-up w mieście przy Königsplatz 1, które będzie gospodarzem europejskiej premiery Air Pure. Odwiedzający będą mogli również odbyć krótkie jazdy testowe najbardziej dostępnym modelem Lucid na pobliskiej ulicy.
Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>