System BlueCruise Forda otrzymuje zielone światło w Niemczech - jazda bez użycia rąk dozwolona!

System BlueCruise Forda otrzymuje zielone światło w Niemczech - jazda bez użycia rąk dozwolona!
31.08.2023 18:30
Ford Motor Company ogłosił, że technologia wspomagania kierowcy BlueCruise będzie teraz dostępna dla klientów w Niemczech. Po uzyskaniu zatwierdzenia od władz, kierowcy Forda będą mogli korzystać z funkcji prowadzenia pojazdu bez konieczności trzymania rąk na kierownicy na wybranych odcinkach dróg.
Mimo że Ford jest amerykańskim producentem samochodów, nie można mu odmówić statusu marki o charakterze globalnym. Ford-Werke GmbH ma swoją siedzibę w Kolonii w Niemczech i obecnie zatrudnia prawie 20 000 osób w trzech lokalizacjach na terenie kraju. Jeśli jednak chodzi o pojazdy elektryczne, amerykański producent dopiero zaczyna.
Wczoraj dowiedzieliśmy się, że wkrótce Ford rozpocznie sprzedaż modelu Mustang Mach-E w Niemczech, a wkrótce po tym do pojazdów zostanie wprowadzony system BlueCruise, umożliwiając półautonomiczną jazdę na poziomie 2+. Według źródeł, Ford otrzymał aprobatę Federalnego Urzędu ds. Transportu Samochodowego (KBA) w Niemczech. Niemieccy kierowcy będą mogli zwolnić ręce z kierownicy (nie spuszczając oczu z drogi) na odcinkach dróg określanych jako "niebieskie strefy".
BlueCruise dołącza teraz do dwóch innych producentów samochodów oferujących półautonomiczną jazdę bez użycia rąk w Niemczech. System ADAS poziomu 2+ firmy BMW otrzymał zgodę KBA w czerwcu, a program Drive Pilot firmy Mercedes-Benz oferuje kierowcom jazdę na poziomie 3 z systemem EQS (bez użycia rąk, oczy oderwane od drogi) w Niemczech od maja 2022 roku.
Niemcy dołączają teraz do Wielkiej Brytanii jako drugi rynek poza Ameryką Północną, na którym można wykorzystywać technologię BlueCruise do wsparcia prowadzenia pojazdu. Martin Sander, dyrektor zarządzający Ford Model e Europe, podkreślił, że innowacyjna technologia BlueCruise oferuje znacznie większy komfort kierowcy w trakcie podróży na autostradzie.
początek cytatu
„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że teraz możemy zaoferować naszym klientom tę innowacyjną technologię także w Niemczech, po tym jak w kwietniu jako pierwszy producent w Europie posiadaliśmy tego typu system w Wielkiej Brytanii. Ford BlueCruise osiąga zupełnie nowy wymiar komfortu dla kierowcy: może znacznie ułatwić wyczerpujące podróże autostradą, ponieważ wspiera kierowcę w inteligentny, wypróbowany i przetestowany, a przede wszystkim bezpieczny sposób – zapewniając znacznie bardziej zrelaksowany dotarcie do celu.”
koniec cytatu
Funkcja BlueCruise zostanie wdrożona w Niemczech w modelu Mustang Mach-E, który pojawi się na rynku w najbliższych tygodniach.
Oto kilka materiałów wideo przedstawiających Forda Mustanga Mach-E podczas jazdy bez użycia rąk:
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Ogromne kłopoty finansowe, jakie dotknęły Fiskera, nie są przypadkowe, informuje TechCrunch. Okazuje się, że firma nie miała wewnętrznych procedur śledzenia transakcji, co doprowadziło do "zagubienia" milionów dolarów w opłatach od klientów. Zobacz więcej >>
KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

Orlen stawia krok w przyszłość motoryzacji elektrycznej, instalując ostatnią ładowarkę 50 kW w Kielcach. Łukasz Kwiatkowski, menedżer z Orlenu, ujawnił na LinkedIn, że firma postawiła urządzenie marki Ekoenergetyka Axon FX o mocy 50 kW. Zobacz więcej >>
Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Ostatnia aktualizacja oprogramowania Tesli, która umożliwiła aktywację reflektorów adaptacyjnych, skłoniła wielu właścicieli starszych modeli Tesli Model 3 do zadania sobie pytania: czy można zainstalować nowsze reflektory adaptacyjne w starszych wersjach samochodów? Odpowiedź może być zaskakująca, ale zdaniem jednego hakerów, jest to możliwe, chociaż wymaga pewnych kroków. Starsze modele Tesli Model 3 wyposażone są w reflektory projekcyjne sektorowe, które nie mają matrycy diod potrzebnej do działania reflektorów adaptacyjnych. Zobacz więcej >>
Kontrowersje wokół Tesli: Anulacja Taniej Tesli na Rzecz Robotaxi?

Kontrowersje wokół Tesli: Anulacja Taniej Tesli na Rzecz Robotaxi?

Ostatnie doniesienia od agencji Reuters wstrząsnęły światem Tesli i jego entuzjastów. Według informacji opublikowanych przez Reuters, producent samochodów elektrycznych miał rzekomo porzucić plany dotyczące taniej wersji Tesli, znanego wewnętrznie jako NV91 lub H422. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane